Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kamionos tesómnak vagy az...

A kamionos tesómnak vagy az oktatómnak volt igaza?18/L

Figyelt kérdés
Nyáron csináltam meg a jogsimat és az oktató mindig úgy tanította hogy lassításnál üresbe kell tenni a váltót és úgy fékezni. Ez megállásnál is meg amikor mondjuk bekanyarodtunk egy utcába akkor is üresbe kellett tenni és amikor visszafékeztem akkor betettem 2-esbe és befordultam. Tesómmal elmentünk egy párszor vezetni (tudom hogy jogsi nélkül nem legális közúton,de erre felénk alig van forgalom) és ő azt mondta hogy mindig sebességbe kell hagyni és motorfékkel lelassítani. Meg ő szinte sehol nem áll meg csak lelassít és befordul ha nem jön senki. Parkolást is tök logikusan elmagyarázta az oktató meg össze vissza mondta hogy ide meg oda tekerjem a kormány persze meg is padkáztam az autót. Meg mindig nagy fokozatba kellett kapcsolni tehát már 45-nél 5-be. Remegett az egész kocsi annyira kicsi fordulaton volt a motor. Tesómnak is dízele van de ő azt mondta hogy szép lassan kell gyorsítani hideg motornál meg forgatni hogy ne erőlködjön az autó mert tönkremegy benne valami alkatrész ettől a rázkódástól. Szerintetek is hülyeségeket beszélt az oktatóm?
2021. márc. 10. 13:04
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:
100%

Érdekes egyébként, mert üresben gurulás csak hibavonal, de kanyarodás közben kuplungpedált benyomva tartani, az már egyből bukás:


8. SIKERTELENSÉGET OKOZÓ HIBÁK

[ ] nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált

2021. márc. 10. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim ***** válasza:
100%

Ez is egyből bukás, ha "többször" csinálod:


[ ] a fék- és tengelykapcsoló pedált többször nem a megfelelő sorrendben működteti

2021. márc. 10. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 anonim ***** válasza:
100%
Tesódnak adok igazat, mások már leírták hogy miért, én nem írom le újra. Az oktatód cseréld le mert elég rosszul végzi a dolgát. Már eleve az hogy a parkolást sem bírja normálisan elmagyarázni, tesód magyarázatát meg simán megérted mert logikusan mondja el. Egy oktatónak 3-5 féle módon kell tudnia elmagyarázni a parkolást hogy akárki megtudja érteni. Van aki nem érti meg egyből, annak újra picit szájbarágósabban kell elmagyarázni a dolgokat. Van aki úgy tanulja meg hogy először megmutatják neki hogy lássa mit hogyan csinál és közbe magyaráznak neki, és utána próbálja meg Ő csinálni.
2021. márc. 10. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim ***** válasza:

Alapvetően a tesódnak van igaza.

Minden tanuló vezető szeret kinyomott kuplunggal kanyarodni, mert félnek a váltótól. De az oktatónak éppen az lenne a dolga, hogy az ilyen hibákról leneveljen.

A vizsgától függetlenül: Akkor szoktam üresben gurulni, amikor sebességben már lefulladnék. Tehát már nagyon lassan gurulok és egy pillanat alatt meg tudnám állítani az autót. Miért állnák meg, ha van még előttem 100 méter üresen? Sebességbe tenni is felesleges.

Ha kimész forgalomba, akkor látni fogod, hogy nagyon sokan nem váltanak vissza, csak nyomkodják a fékpedált.


Amiben viszont nem értek egyet tesóddal:

A közelkedés és a versenyzés két teljesen más dolog. Ha úgy érzed (majd), hogy nagyon jól vezetsz, mert pl. nagyon gyorsan veszed be a kanyarokat, akkor valójban nagyon sz@rul vezetsz. Lehetsz jó versenyző és lehetsz jó közúti vezető egyben, de nem egyszerre. Ott kezdődik, hogy máshová kell nézni...


Autóversenyben azért képnek "későn" a gázra kigyorsításnál, mert lecsúsznának, hanem mert megforognának. Mivel a komolyabb versenyautók hátul hajtanak.

2021. márc. 11. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!