A kamionos tesómnak vagy az oktatómnak volt igaza?18/L
Érdekes egyébként, mert üresben gurulás csak hibavonal, de kanyarodás közben kuplungpedált benyomva tartani, az már egyből bukás:
8. SIKERTELENSÉGET OKOZÓ HIBÁK
[ ] nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált
Ez is egyből bukás, ha "többször" csinálod:
[ ] a fék- és tengelykapcsoló pedált többször nem a megfelelő sorrendben működteti
Alapvetően a tesódnak van igaza.
Minden tanuló vezető szeret kinyomott kuplunggal kanyarodni, mert félnek a váltótól. De az oktatónak éppen az lenne a dolga, hogy az ilyen hibákról leneveljen.
A vizsgától függetlenül: Akkor szoktam üresben gurulni, amikor sebességben már lefulladnék. Tehát már nagyon lassan gurulok és egy pillanat alatt meg tudnám állítani az autót. Miért állnák meg, ha van még előttem 100 méter üresen? Sebességbe tenni is felesleges.
Ha kimész forgalomba, akkor látni fogod, hogy nagyon sokan nem váltanak vissza, csak nyomkodják a fékpedált.
Amiben viszont nem értek egyet tesóddal:
A közelkedés és a versenyzés két teljesen más dolog. Ha úgy érzed (majd), hogy nagyon jól vezetsz, mert pl. nagyon gyorsan veszed be a kanyarokat, akkor valójban nagyon sz@rul vezetsz. Lehetsz jó versenyző és lehetsz jó közúti vezető egyben, de nem egyszerre. Ott kezdődik, hogy máshová kell nézni...
Autóversenyben azért képnek "későn" a gázra kigyorsításnál, mert lecsúsznának, hanem mert megforognának. Mivel a komolyabb versenyautók hátul hajtanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!