A kamionos tesómnak vagy az oktatómnak volt igaza?18/L
Figyelt kérdés
Nyáron csináltam meg a jogsimat és az oktató mindig úgy tanította hogy lassításnál üresbe kell tenni a váltót és úgy fékezni. Ez megállásnál is meg amikor mondjuk bekanyarodtunk egy utcába akkor is üresbe kellett tenni és amikor visszafékeztem akkor betettem 2-esbe és befordultam. Tesómmal elmentünk egy párszor vezetni (tudom hogy jogsi nélkül nem legális közúton,de erre felénk alig van forgalom) és ő azt mondta hogy mindig sebességbe kell hagyni és motorfékkel lelassítani. Meg ő szinte sehol nem áll meg csak lelassít és befordul ha nem jön senki. Parkolást is tök logikusan elmagyarázta az oktató meg össze vissza mondta hogy ide meg oda tekerjem a kormány persze meg is padkáztam az autót. Meg mindig nagy fokozatba kellett kapcsolni tehát már 45-nél 5-be. Remegett az egész kocsi annyira kicsi fordulaton volt a motor. Tesómnak is dízele van de ő azt mondta hogy szép lassan kell gyorsítani hideg motornál meg forgatni hogy ne erőlködjön az autó mert tönkremegy benne valami alkatrész ettől a rázkódástól. Szerintetek is hülyeségeket beszélt az oktatóm?2021. márc. 10. 13:04
11/24 anonim válasza:
Igen 10-es ez jogos! Akkor nincs szervo sem aztán akkor elég nehéz kanyarodni!
12/24 anonim válasza:
A vizsgán szeretnek azért buktatni, mert a delikvens üresben gurulgat. Az én oktatóm idejekorán a tudomásomra hozta, nem tudom neked miféle selejt oktatód van.
13/24 anonim válasza:
Lassításnál vissza kell pakolni a sebességeket akár 2-esig is, de én 3 után már ki szoktam venni üresbe. A lényeg, hogy így kevesebbet fogyaszt, stabilabb és kevesebbet kell fékezni, tehát többet bír a fék. Kanyarnál is így kell, csak 2-esig és 2-ben kanyarodsz. Hidegen nem szabad pörgetni a motort, mert az rosszat tesz neki. Dízelnél 2000-es fordulatnál válts hideg motornál, meleg motornál akár 2500-ig is elviheted, afölött már csak többet fogyaszt. Azért úgy tanítják az oktatók ahogy, mert így nekik könnyebb. Az én oktatóautóm 50 körül 3-asban volt mindig, el sem érte a 2000-es fordulatot így sem.
14/24 A kérdező kommentje:
Kanyarodásnál vissza váltottam. Pl mentem 50-el és kanyarodni kellett jobbra akkor üresbe tettem és mielőtt befordultam volna vissza 2-be. Tesóm úgy tanította hogy megyek 50-el 4-be elengedem a gázt és vagy vissza három kicsi fék utána kettő vagy 4-be hagyom fékezek és ha leesik a fordulat mondjuk olyan 35-40nél akkor nagyobb fék és 2-be. Azt mondta mindig legyen valamelyik sebességbe. Kamiont nagy lejtőn is így lassítanak hogy a fék ne melegedjen túl meg ne kopjon annyira. Ha visszaváltok pl 50-nél 3-ba akkor nagyon megfékezi a motort anélkül hogy a pedált nyomnám persze ezt csak meleg motornál. Benzines autóm van amit 2-3 ezres fordulat között szoktam tartani és így soha nem erőlködik a motor hanem szépen egyenletesen húz. Szeretnék jó sofőr lenni és nem akartam kétségbe vonni azt amit az oktatóm mond de a bátyámnak mégis ez a munkája és csak tudja hogy kell csinálni. Apa is ezt mondta hogy ez hülyeség amit az oktató mond. Tesóm mondta is hogy eljön velem és megtanítja az oktató vezetni :D de nem akartam balhézni mert akkor megbuktat. Vizsgán átmentem néhány hibaponton kívül semmi gond nem volt szóval ezentúl úgy csinálom hogy nem veszem ki üresbe ilyen helyzetekben csak lámpánál ha állok. Fura érzés volt a kuplung is az oktatóautóban mert elég nehéz volt megtalálni hol fog,biztos már nagyon el volt kopva,de akkor ezért mert indokolatlanul sokat használják.
2021. márc. 10. 13:47
15/24 anonim válasza:
Egyből bukás: Üresben gurulás
Nem is értem az oktatód. Vagy valamit nagyon félreértettél.
16/24 anonim válasza:
Már az ív elérése előtt a megfelelő fokozatban kell lennie a kocsinak, ergo nem lehet kinyomott kuplunggal kanyarodni vagy üresben, és az ív közepén váltani. Ha lejtőn mész, ez még hatványozottabban igaz. Megindul a kocsi, főleg ha egy teherautóval mész, és az isten sem fog meg.
17/24 anonim válasza:
94-ben vizsgáztam, akkor úgy tanították ahogy tesód mondja. Azt mondták, ezzel kevesebbet kopik a fékbetét.
18/24 A kérdező kommentje:
Felénk nincs nagy forgalom és tesóm mutatta hogy lehet gyorsan és biztonságosan bevenni egy kanyart és úgy magyarázta hogy mint az autóversenyeken is látni, kanyar előtt visszafékezni betenni a megfelelő sebességbe hogy legyen fordulatszám és a kanyar közepétől fokozatosan nyomni le a gázpedált. Ilyenkor nem kell bele váltani meg nem fogok lesodródni az útról ha nem nyomom a gázt ameddig bele nem értem a kanyarközéppontba onnantól meg már húz kifelé. Ha nyomom kanyarba a gázt lesodródhatok vagy ha hirtelen kuplungolok megcsúszhat,sebességben meg fékeződik és van súly a hajtott kerekeken ezért nem csúszik ki. Ha kanyarba fékezek meg fordulok is túl gyorsan akkor is elveszti a kerék a tapadást. Nagyon szeretek vezetni és ezek nagyon nagyon hasznos tanácsok voltak tőle mert bármilyen időbe elmerek indulni és tudom hogy nem lesz baj mert jól csinálom csak ezt a hülye oktatót nem értem miért így magyarázta.
2021. márc. 10. 14:06
19/24 anonim válasza:
Nem egyből bukás, de hibavonallal díjazza a vizsgabiztos az üresben gurulást.
3. LASSÍTÁS, MEGÁLLÁS
[ ] megállás előtt „üresbe” kapcsolja a sebességváltót („üresben” gurul)
Erről tudnia kell az oktatónak. Ismerik nagyon jól a vizsgalapot.
Azt írod már levizsgáztál, de én akár felkeresném és számonkérném ezt tőle.
20/24 anonim válasza:
5. HALADÁSI SEBESSÉG MEGVÁLASZTÁSA
[] visszakapcsoláskor nem a haladási sebességnek megfelelő sebességi fokozatba kapcsol
Ez is hibavonal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!