Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kamionos tesómnak vagy az...

A kamionos tesómnak vagy az oktatómnak volt igaza?18/L

Figyelt kérdés
Nyáron csináltam meg a jogsimat és az oktató mindig úgy tanította hogy lassításnál üresbe kell tenni a váltót és úgy fékezni. Ez megállásnál is meg amikor mondjuk bekanyarodtunk egy utcába akkor is üresbe kellett tenni és amikor visszafékeztem akkor betettem 2-esbe és befordultam. Tesómmal elmentünk egy párszor vezetni (tudom hogy jogsi nélkül nem legális közúton,de erre felénk alig van forgalom) és ő azt mondta hogy mindig sebességbe kell hagyni és motorfékkel lelassítani. Meg ő szinte sehol nem áll meg csak lelassít és befordul ha nem jön senki. Parkolást is tök logikusan elmagyarázta az oktató meg össze vissza mondta hogy ide meg oda tekerjem a kormány persze meg is padkáztam az autót. Meg mindig nagy fokozatba kellett kapcsolni tehát már 45-nél 5-be. Remegett az egész kocsi annyira kicsi fordulaton volt a motor. Tesómnak is dízele van de ő azt mondta hogy szép lassan kell gyorsítani hideg motornál meg forgatni hogy ne erőlködjön az autó mert tönkremegy benne valami alkatrész ettől a rázkódástól. Szerintetek is hülyeségeket beszélt az oktatóm?
2021. márc. 10. 13:04
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
100%
Én úgy látom, a tesódnak van igaza az általad leírt dolgokban. Én sem rakom üresbe, csak amiatt, mert lassítok, igazából ilyennel még nem is találkoztam, pláne nem egy oktatónál, aki ezt még tanítja is.
2021. márc. 10. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
100%

Tesódnak van igaza. Nem kapcsoljuk szét az erőátvitelt magyarul nem gurulunk üresben.

A felfelé kapcsolást meg úgy kell megvalósítani hogy az autó az optimális nyomaték tartományban tudjon dolgozni. Ez más lehet egy diesel és egy benzines autónál. Jellemzően a dieselnél alacsonyabb fordulaton is megfelelő nyomaték van, amíg egy benzinest jobban ki kell húzatni. Semmiképpen nem jó ha 45nél 5.ben szenved az autó. Károsítja a motort is mert a dugattyú neki feszül a hengerfalnak és alacsony fordulaton az olajnyomás is alacsony.

2021. márc. 10. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
10%
Engem keresztapám,unokabátyjám úgy tanít hogy üresbe rakjuk előtte,anyum viszont nem.
2021. márc. 10. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
80%

Ha üresbe teszed a váltót, akkor tudod mit érsz el vele? Hosszabb fékutat, lassabban állsz meg. Ami esetleg egy gyalogos életébe is kerülhet. Na, ne vegyem drámaira, hiszen ha mindig rosszul csinálod, akkor ahhoz szoksz hozzá, és számolsz is vele. Hát, vagy nem.

Amikor elveszed a gázt, egy bizonyos tartomány alatt már az autó hajtaná a motort, és nem fordítva. Abban meg sok súrlódó felület van, ami lassítja a kocsit. Ha benyomod a kuplungot, már akkor is megszűnik ez a hatás, ha üresbe teszed a váltót, akkor átmenetileg fixálod is ezt az állapotot.

Ezen felül sebességben gurulva nincs semmi fogyasztás, üresbe tévé viszont van.

2021. márc. 10. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
67%
Igen abszolút igaza van a batyadnak, és a későbbiekben menjetek el vezetni, hogy ő rendesen meg tanítson vezetni! Amúgy érthetetlen ez a kuplung ki nyomás, mivel télen ha ilyet csinálsz simán elveszitheted az uralmat a kocsi felett, de motorfeknel nem, ráadásul motorfék miatt kevesebbet is kell fékezni, télen meg legalább melegszik is az autó motorja meg váltója ha visszakapcsolgatva lassitasz pl piros lámpáig. Nem igazán jo ha ki nyomod és uresbe teszed. Nekem is volt hogy mondta hogyha 50felett megyünk tartósan tegyem5.be de ez akkora egy sületlenség nem értem miért kell erre tanítani a népet, így nem csodálom hogy sok ember nem igazán ért egy pár elvi dologhoz ami meghosszabitana az autók élettartamát, részben. Nem tudom mire veszik fel a pénzt és hogy műszaki órán KRESZ orarol beszelek, ott miért nem lehet ezekre kitérni, számomra érthetetlen. De annyit mindenki megértene, és meg is kene hogy értsen, hogy az alacsony fordulat miért nem jo stb. Szerintem ezt bőven leadhatnak órákon, de ugye minek is adnak le nem származik belőle hasznuk, az oktatók többsége pedig nem értem mit keres ott ahol van. Katasztrofalis ez a Magyarország!
2021. márc. 10. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
100%
Vizsgán bukás ha kinyomott kuplunggal vagy üresbe kanyarodsz. Szóval érdekes oktatód volt.
2021. márc. 10. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 Andizsuzsi ***** válasza:
100%
2 éve szereztem jogosítványt, kifejezetten ellenezte az oktató, hogy pl piros lámpa előtt üresben guruljak. (barátnőm úgy vezet, ezért megkérdeztem)
2021. márc. 10. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
100%

Lényegében soha nem rakod üresbe. Menet közben meg kifejezetten veszélyes. Megállni minden fokozatban meg lehet. Amikor lassan mész akkor meg kinyomod a kuplungot.


Szerintem sem kell kis sebességnél magas fokozatba kapcsolni. Olyat csinálhatsz hogy amikor csak "gurulnál", akkor felrakod 4-5-be, de üresbe ilyenkor sem szabad. Meg amúgy nem is éri meg mert ekkor megy a benzin az alapjáratra, amúgy meg semmit nem fogyasztana.

2021. márc. 10. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
100%
Vki kitalálta ezt az üresben kanyarodást, gurulást, stb., ami balesetveszélyes is. Motorfékkel szépen lehet fékezni, úgy h sebességben hagyod.
2021. márc. 10. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
100%

Igaza van a tesódnak.

Még olyan is lehet hogy valami miatt leáll a motor ha üresbe teszed és ez kanyarban a lehető legrosszabb.

2021. márc. 10. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!