8-9 millióért használt prémium, vagy egy új civic/golf?
Új mindenképpen! De ne a Golfot. A VW csoport csúnya mélyrepülésben van minőség tekintetében.
A Civic jó, esetleg nézegess még Toyotát, Kiát, még azok sem kurvultak el.
Kérdés mire használnád? Mindennapi ingázás? Vagy inkább kevesebbet mennél vele? Hosszabb vagy rövidebb utakra? Van családod, gyerekek? Vagy csak mondjuk ketten vagytok barátnővel? Ennyi pénzed van rá összesen, vagy sokkal több van, de ennyit szánsz a megvételre?
Én ennyi pénzből 5-6 millió körül vennék autót. Egy nagyon szép állapotú Astra J GTC (OPC)-t mondjuk. Többit meg benzin+ szervízekre költeném.
Ha sok pénzed van fenntartani is, jó lehet egy 4-5 éves BMW/Audi/ Merci. Ha kevesebbet szeretnél fenntartásra költeni akkor meg Opel/Toyota/ Honda középkategória teljesen jó, de ez is 4-5 éves. Új autót egyáltalán nem vennék, egyszerűen nem éri meg.
#1
2015ös F30asom van és hidd el anyaghasználatban és felszereltségben is minőségibb mint az e90es széria, vagy bármelyik előtte.
#2
Egy szalon új Corolla hatchbacket akartam venni eredetileg(2019 évvégén) szerencsére az F30 mellett döntöttem.
Szervizzel kapcsoltaban:
Haverom a kötelezőkön felül már négyszer!! vitte vissza szervizbe a hároméves Ford Kugát és fizetett rá százezreket a service inclusive ellenére...
Ez csak ilyen, ami elromolhat az előbb utóbb el is romlik.
De nincs rá törvény hogy egy Audi előbb romlik el mint egy Ford, Honda...
Nyilván ha egy 10 éves agyontaposott A6ost, 5öst, C-s mercit vesz az ember 3-4milláért ne csodálkozzon ha utána rákölti a gatyáját is :)
Elvégre ezek az autók újonnan 15millió környékére vannak belőve, hülye az akinek nem gyanús hogy 5év után 3m-ért árulja valaki...
Ugyanakkor nem mindegy hogy 8millióért a D/E szegmensből veszel autót vagy a B szegmensből pár évvel újabbat, alap felszereltséggel.
#7
Nem jól értelmezed a garancia szót. Az leginkább gyártási hibákra vonatkozik. Ha önhibádból rontasz el valamit az autón (és amire van kicsi esély hogy ráfoghatja arra rá is fogja a márkaszerviz hogy a te hibád) akkor ugyanúgy fizeted a szervizt mintha magánkézből vetted volna.
Ilyen szempontból nincs rizikó mivel a kiszemelt használt autónál meg utána tudsz nézni a szériahibáknak (alvázszám, motorkód a barátod)
Kérdező! Inkább azt vedd számitásba hogy F30as bmw standard szerviz (25-30e km-enként "kötelező") 130e-be volt, az első honda márkaszerviz oldalon amit megnéztem 66e-re irják, tehát fele annyi a tiszta szervizköltség...
2009-től számítva már mindegy mit veszel... egyik sem "Made in Germany".
Menj el és próbáld ki mindegyiket amit kiszemeltél. Aztán amelyik tetszik, annak kérd el az adatait és menj fel a Bárdi, vagy Unix honlapjára...
ellenőrizd le a féktárcsa, szilnetek, összekötő gömbfejek, vezérműszíj -csapágy, vízpumpa árakat, szűrők, --- ebből már látni fogod, hogy milyen költségek várnak rád -- használtnál ezek szinte garantáltan cserések... újnál meg megadott kilométer után... a prémium dizelekkel vigyázz, azok láncosak is lehetnek (tuareg BMW) és méreg drága a lánccsere mert ezekből ki kell venni a motort... lehet kapni 8 milláért olyan BMW-ét ami már 160 ezer körül jár - ezek a dizelesek alumínium-ötvözet csapágyasok karbon bevonattal... még 100 ezeret beleraksz és utána illik szétbontani a motort és hajtókarcsapágyakat cserélni benne - ez is brutál költség és mikor el akarod majd adni, senki nem fogja beszámolni neked amit rávertél... ráadásul ezek mind automata váltósok... nagyon nehéz megjósolni az ebből fakadó esetleges költségek mértékét...lehet hogy 10 évig semmi csak olaj csere, de lehet, hogy brutális számlával vár a szakszerviz - mert rumli van vele...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!