Első autónak szerintetek melyik a legjobb választás?Milyen költségei vannak egy autó fenntartásának?
300ezer környékén jobb ha nekiállsz beleásni magad a témába.
Felejstd el a "szinte semmit sem kell rákölteni" hozzáállást.
Könnyen kifogsz egy használhatatlan, szétrohadt ócskavast.
Lásd Totalcar-os Peti esete az olcsó autójával.
#2
Speedzone.hu nem Totalcar, bocsánat.
Ha már a Totalcart emlegettétek, egy videó, aminek meg lehet keresne az előző részét, de a lényege:
ott van az az Alhambra, 2020-ban átment a műszakin, tehát érvényes műszakival rendelkezik, a használt autó piacon 400-500ezert is elkérhetnek egy hasonló állapotban lévőért, holott a bontóban lenne a helye. A bemutatott autó is a bontó helyett promós céllal került a műhelybe, el is hangzik, hogy normás esetben el sem vállalnák a javítását, mond egy becsült összeget, másfél millió....
Persze ez egy nagyobb méretű, kategóriájú autó, de itt csak a karosszéria javításán ügyködnek, motorikus gondokról szó sincs.
https://www.youtube.com/watch?v=5yG8SXmzeKU
A 300ezer körüli összegért kínált autók többségének valójában bontóban lenne a helye, nagyon kevés az a kivétel, ami a következő műszaki vizsgán csalás nélkül reális ráfordítással átmegy.
Fenntartási költséget meg az autó korától függetlenül is csak utólag lehet összegszerűen megmondani.
Nem állítom, hogy ennyiért nem lehet használható állapotban autót találni, de nehéz, arra kell készülni, hogy rengeteg roncs között megtalálni azt az egyet.
Hiába elfogadható motorikusan, ha a karosszéria szét van rohadva.
Az a lényeg hogy ne ott rohadjon ami miatt megbuktatnák a vizsgán. Én 5 éve használok egy wagon R-t, még szerelőnél nem volt, rozsdás, ütött-kopott, de mindig átment a vizsgán. Meg valószínűleg még át is fog menni. Nem tudom meddig használhatom még, de ha elromlik, akkor nem fogok másik autót venni mostanában, mert sajnálom rá a pénzt. Annyi minden értelmesebb dologra lehet költeni. Meg igazából úgy vettem ezt az autót, hogy majd 1 évig csak el megy valahogy, aztán még mindig használom. Első autónak vettem, és az első pár hónapban nagyon durván gyikoltam a kuplungját is, de mégse kellett eddig cserélni. Persze lehet h nekem szerencsém van, meg akárki nem is menne ilyen ütött-kopott autóval, de iszonyú olcsón vettem annak idején, le is alkudtam majdnem 100 ezret.
Mindegy a lényeg az, hogy ha 300ezerért akarsz autót venni, akkor kompromisszumokat kell kötni. Én ennyiért tuti suzukit vennék.
Suzuki, Corsa, Felicia, ennyi pénzért ilyesmit kaphatsz.
Semmi különlegesség, semmi egyedi vagy veterán, szigorúan csak tucatautót vegyél ,amihez sokan értenek és amihez bárhol kapsz alkatrészt.
Elsőre olyan autót kellene választani, amelyiknek a legfrissebb a műszakija, bár ez sem garancia semmire, de talán ad egy kis biztonságot.
Arra figyelj, hogy ha össz. 300 van, akkor ne 280-ért vegyél autót, mert egy kis tartalék sosem árt. Ne ugorj bele olyanokba, hogy "csak egy hengerfej tömítés kell bele", vagy "ismerek egy olcsó lakatost aki egy délután kifoltozza".
Jah' és vásárláskor semmiféle olyan, hogy "majd lepapírozzuk" vagy legközelebb odaadom" és hasonlók.
Nagy kalappal a vásárláshoz.
300 ezer forintért lehet venni:
- Régi Swiftet, abból már ennyiért egészen szép állapotban, ki lehet fogni már klímásat, de a legfontosabb, hogy NE LEGYEN ROZSDA. Nagyon tudnak rohadni, és ha kifogsz egyet ami még nem rohad, akkor ne sajnáld azt a pár tízezer forintot egy profi alvázvédelemre egyből vétel után, amennyiben nem csak 1-2 évig tervezed használni.
- Első generációs Renault Twingo-t, ami egészen aranyos autó tud lenni, és nincs velük sok gond - a Swiftnél csak egy leheletnyivel rizikósabb, cserébe szerintem szerethetőbb. Van belőle harmónikatetős - ezt ennyi idő után nehéz ajánlani, mert a vászonnak nem tesz jót az idő, főleg ha kint állt, ahogy ezeknek a legnagyobb része -, és van üveg panorámatetős, ami viszont elég menő, cserébe ritka. Rozsdára itt is figyelni kell, és került az automata ("Quickshift") váltósat, nem is jó használni, és hibalehetőség is.
- Ford KA - teljesen szubjektív, sokaknak tetszik, mások szerint bűnronda, egyébként ez is olcsón fenntartható minimálautó lehet érdekes dizájnnal - rozsdára itt is extrán figyelni, erre is nagyon jellemző.
Aztán persze van még sok régebbi vas, Opel Corsa B, Opel Astra F is belecsúszhat már, van a Fiat Cinquecento vagy Seicento, ezek nagyon minimálgépek és pályára már nem nagyon mennék velük, de a fenti három az, amit én leginkább meggondolnék a helyedben.
Látom, fent már megindultak a "háromszázé' nem kapsz autót" kommentek - ez baromság. Kapsz, csak itt mindenféle preferenciát félre kell tenned, csak és kizárólag az állapotot szabad nézni. Rulettkerék az egész, szerencsén múlik, hogy olyan autót fogsz-e ki, ami tetszik is, vagy olyat, ami nem annyira, itt nem szabad, hogy az legyen a lényeg, hogy mennyire szeretsz bele, mert nagyon könnyű rosszat venni ennyi pénzért, ami egy rémálom lesz utána, hiába tetszett mondjuk a színe vagy az extralista.
A kérdezőnek ennyi pénze van jelenleg autóra, ezt kell elfogadni.
Miért ne venne, ha ebben a kategóriában is vannak élhető autók?
Még az is benne van a pakliban, hogy megszereti, és egy év múlva jót röhög azon, aki ma azt írta, hogy 300-ért nem lehet még egy rendes bringát sem venni.
Lényeg: megtanul közlekedni, és örül annak ami éppen van.
A fikázóknak mondanám: elég sokan élik a mindennapjaikat párszázezer Ft. értékű autóval.
Ha később lesz pénze újabb-jobb-elegánsabb autóra, akkor majd bizonyára lecseréli.
/ #6 voltam/
utolsó: èn az eggyes vagyo:
azèn autómat ebből a pènzből meg lehet venni. elvittem a szerelőhöz voltak vele gondok, azok kijavította, ès csodàlatosan megy... ami fontos mindig nèzesd àt az autót... (nekem ez nem kellett mert csalàdból kaptam)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!