Megéri digitklímás autót nézni manuális klímás helyett?
Következő autónak az egyik esélyes nálam a 2-es Focus. Az alap modell manuális klímás, míg a magasabb felszereltségű Ghia digitklímás. Eredetileg utóbbit nézegettem, mert nem a lista aljáról válogatok, feljebb pedig megjelennek a Ghia-k. De így nyilván kevesebb opcióm van, ha kilövöm a manuális klímásokat.
Akinek digitklímás autója van, megéri arra utazni? Valóban jobb a manuálisnál? Nyilván pontosabban lehet beállítani, ami jó, de tovább is tart, mint a manuálisnál elterjedni egy gombot, nem? Az még rossz. Szóval nem tudom van-e értelme.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez egy kényelmi funkció, csakis rajtad múlik, hogy megéri-e neked.
Pontosan olyan, mint az elektromos ülésállítás: van egy luxus feeling, egész hasznos ha még memóriás is és mondjuk többen használjátok az autót, de végső soron pontosan ugyanúgy tudod vele beállítani az ülést, mintha manuális lenne, még nem is feltétlen rövidebb idő alatt.
A manuális klímával is hibátlanul be tudod lőni a hőmérsékletet, nekem a hobbiautóimban mind manuális klíma van, a napi járkálós modern autómban pedig digitális kétzónás, nyilván kicsit kényelmesebb a digit, de nem rohad le a kezem hogy eltekerjem a manuális kapcsolót sem, és pontosan ugyanúgy be tudom állítani a megfelelő hőmérsékletet.
Ennek ellenére van olyan, luxusautókon szocializálódott ismerősöm, akit ténylegesen zavar az elektromos ülés és digitklíma hiánya, szóval ilyen is van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem értettem félre. Amit írtam nem kizárólag rád vonatkozóan értettem. Hanem leírtam, hogy szerintem, az én szempontom szerint nem kizáró ok egy használt kocsinál, ha nincs digit klíma. Lehet nélküle élni. De kényelmi szempontból nagy előny, ha van.
A "kis értékű autó" dolgot nem én írtam. De 1,5 millió forint egy autóért szerintem nem sok pénz. Jó, nyilván ez realtív. Sokat kell érte dolgozni, mire az ember összeszedi. De mikor ott tartunk, hogy egy átlagos új alsó középkategóriás autó 7-8 millióról INDUL! Nem alapmotorral, kicsit felextrázva meg a 10-et karcolja és ezek nem luxusautók, nem presztizsmárkák, akkor egy jó, nem ős régi használt kocsiért 1,5 millió szerintem relatív nem sok. Ha már az Astrát kimelted, egy új, alaptípus, három hengeres alapmotoros változat listaára is majdnem 7 millió! :OOO De a J Astrák, jobb H Astrák sem pár százezerért mennek még. Ilyenekért, vagy az említett Focisért szerintem nem sok 1-1,5 milliót kiadni. Nem mondanám rá, hogy kifejezetten drága autók.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az enyém is kétzónás. De az hogy az utasnak más a befúvás, az szerintem nem olyan lényeges, főleg ilyen szűk térben. Én legalábbis mindig szinkronba rakom a két zónát. Legtöbbször egyedül autózom, de amikor van utasom, a 22 fok ellen nem szokott általában kifogás lenni.
A manuális és az egyzónás digit klíma között már sokkal nagyobb a komforbeli különbség. Nyilván nem rohad le az ember keze, ha állítgatni kell. Nem nagy dolog. De sokkal kényelmesebb, hogy soha nem kell hozzányúlni. Olyan mint az automata szenzoros világításkapcsolás, vagy a fényszóró asszisztens. Nem arról van szó, hogy fárasztó lenne az az egy mozdulat, amíg odanyúlsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!