Megéri digitklímás autót nézni manuális klímás helyett?
Következő autónak az egyik esélyes nálam a 2-es Focus. Az alap modell manuális klímás, míg a magasabb felszereltségű Ghia digitklímás. Eredetileg utóbbit nézegettem, mert nem a lista aljáról válogatok, feljebb pedig megjelennek a Ghia-k. De így nyilván kevesebb opcióm van, ha kilövöm a manuális klímásokat.
Akinek digitklímás autója van, megéri arra utazni? Valóban jobb a manuálisnál? Nyilván pontosabban lehet beállítani, ami jó, de tovább is tart, mint a manuálisnál elterjedni egy gombot, nem? Az még rossz. Szóval nem tudom van-e értelme.
Semmi baj nincs a manuálissal, pont úgy hűt ahogy akarom.
Csak esetleg kevesebb hiba lehetősége van.
Nekem 2005 óta csak digit klímás autóim voltak. Manuális csak munkahelyi céges autókban.
A digitálist jobban szeretem. Egy plusz fícsör, hogy a kijelzőn írja a hőfokot, nem csak egy tekerőn ír +/- -t. Kényelmesebb is, mert télen-nyáron nálam fix 22 fokra van állítva, nem szoktam tekergetni. Amíg be nem áll a kívánt hőfok, pl nyáron felforrósodott autóban, vagy télen hideg autóban, addig intenzívebben hűt/fűt így gyorsabban beáll. Aztán meg automatikusan visszább vesz, szabályoz. Nem neked kell tekergetni.
Új autónál biztosan nem hagynám ki. De használtnál, ahol az ember kénytelen kompromisszumokat kötni, ott nem zárnék ki egy minden szempontból amúgy jó autót, csak azért mert nem digitális a klímája. Szóval simán lehet élni nélküle is.
Digitális klímára nincs szükséged, egészen addig, amíg nem veszel egy olyan autót, amiben van. Utána már francnak sem kell a manuális.
Nekem suzukiban manuális volt. Nem szerencsés, mert hosszabb utakon, miután lehűlt az utastér, ugyanúgy nyomja tovább a hideg levegőt. Mostani autómban digitális van, ami szépen szabályozza a ventilátor sebességet és hőfokot is.
Kicsit félreértette 1-2 ember. Szó sincs arról, hogy a digitklíma határozza meg a választásomat, csak azt mondtam, hogy mivel nem a lista aljáról válogatok, ezért a legtöbb amit nézek digitklímás, hisz azok egy picit drágábbak. Nem a digitklíma miatt választom azokat (ha olyat választok), az inkább csak egy plusz, amit a lista tetején lévő autók nyújtanak.
Amúgy meg a "kis értékű autó" kifejezést nem igazán értem. Másfél millióról beszélünk. Oké, nyilván rengeteg autó van ennél drágábban, de azért ezt a kifejezést a párszázezres (max 500e) swiftekre, astrákra, stb. szokás használni. Egy jó állapotú Focus 2.5 azért jóval efelett van, árban, korban és minőségben egyaránt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!