Vajon mennyire gyakori eset itt Magyarországon hogy vezérműszíj csere után nem sokkal elszakad a szíj?
Valaki járt már így?Tapasztalatok?
Annyit tudok hogy ilyen esetben a szerelő a gyártóra mutogat,a gyártó meg a szerelőre úgyhogy kártérítés nem lesz belőle ha az elszakadt szíj tönkre teszi a motort
Vezérműszíj szettet szeretnék cserélni,de nem szeretném azt ha ezzel több kárt okoznék magamnak mint hasznot.Meg ugye van jó pár kontár autószerelő akikben nem lehet megbízni.Tisztelet a kivételnek,mert vannak!Igaz csak egyet ismerek de az is valami,csak ő automata váltó szerelő,nem hinném hogy vezérműszíj cserével foglalkozna
Vidd el normális szerelőhöz.
Ott nincs egymásra mutogatás.
Te nem vihetsz alkatrészt (vagyis vihetsz, de azt nem szerelik be, vagy nem vállalnak garanciát semmire), és a beszerelt alkatrészre, és az elvégzett munkára is garanciát vállalnak.
Ez így szép és jó hogy elméletben úgy müködne a dolog hogy ha számlát kérek,hivatalos szervízbe viszem,munkalapot írnak,a beszerelt alkatrészre és munkára garanciát vállalnak DE a gyakorlatban nem biztos hogy ez így működik.Ugyanis a szerelők nyilván bele kapaszkodnának abba hogy nem az ő hibájuk miatt szakadt el a vezérműszíj hanem a szíj rossz minősége miatt,TEHÁT a gyártóra fogják terelni a felelősséget viszont a gyártó is ugyanezt tenné fordítva azzal indokolván hogy azért szakadt el a szíj mert nem megfelelően lett beszerelve stb
Mondjuk egy olyan válaszoló lenne hiteles (persze ha nem hazudik) aki azt írná hogy igen,neki elszakadt a szíjja a vezérműszíjszett cseréje után nem sokkal és a szervíz kifizette a tönkre tett motor árát + a vezérműszíj csere árát
De gyanítom hogy itt ilyen soha nem történt még,úgyhogy két választásom van,vagy nem cserélek szíjjat és imádkozom hogy ne szakadjon el,vagy kicseréltetem és szintén megkockáztatom hogy ne szakadjon el.Így is úgyis vennem kéne egy motort,merthogy kártérítést senki se fog fizetni az is biztos.Tele van ez az ország kontár autószerelőkkel,még hivatalos szervízekben is így érthető ha nincs meg a bizalmam feléjük.Egy olajcserét még talán rájuk bíznék amit én is megtudok csinálni de egy vezérműszíjcserét már nem igazán mert túl trehányak és leszarom munkát végeznek,őket csak az érdekli hogy megkapják a pénzt és kész.Sajnos ilyen az autószerelői színvonal ebben az országban meg még jó pár szakmában...
Én voltam az 1-es, aki kérdezte, hogy csak előre aggodalmaskodsz-e, és megkaptam a választ, hogy igen.
Több, mint 20 éves autóalkatrész-kereskedői tapasztalattal írom ezeket:
Nem túlzás, több ezer vezérlésszettet adtunk el a cégemben, összesen talán 2 (igen, kettő) eset volt, amikor szíjszakadás fordult elő.
Ez nem rossz arány, sőt kiemelkedő, persze azt a 2 tulajdonost biztosan nem vigasztalja. De a lényeg: minimális az esélyed, hogy ilyenbe belefuss.
Fontos, hogy ne csak szíjat cseréltess, hanem mindent, amit a vezérműszíj hajt: görgőket (feszítő- és vezetőgörgőket is, az összeset, illetve adott esetben a vízpumpát is, ha a körben van).
Természetesen minden számlára legyen írva, anyag és munkadíj is.
HA mégis probléma adódna: a szerelődön keresztül kell intézned a garanciát, amelyet ő továbbít a forgalmazó felé, ő pedig a gyártó felé (vagyis külföldre, az SKF, Bosch, Conti, Dayco, INA, stb. felé). Fontos: megbontás előtt fel kell venni a forgalmazóval a kapcsolatot, mert kérhetik (bár nem szokták), hogy a képviselőjük jelen lehessen a motor megbontásánál, Egyébként fotókkal elég dokumentálni. Aprólékosan, mindent. Szíjat, görgőket, csavarokat, tényleg mindent, a munkafolyamat lépéseit, jó minőségű fotókkal.
Garanciális elbírálás: nagyban függ, mekkora a kár mértéke. Kis kár esetén jellemzően házon belül megoldja a forgalmazó cég, ebben van marketing és üzletpolitikai szempont is.
Nagyobb kár esetén szóba jöhet az, hogy kiküldik az alkatrészeket az anyacégnek anyagvizsgálatra (nekik is fontos a kontroll, mert akár hibás széria is lehet). Ilyenkor elhúzódik az ügyintézés ideje.
Jogos igény esetén biztosítják a cserealkatrészt, és amennyiben a folyamat elején jelezve lett, hogy munkadíj-igény is van, akkor arról is lehet egyezkedni, ez külön elbírálás tárgya.
Nekünk a két esetből: az egyiket azonnal elfogadta az anyacég (a szíjfeszítő rögzítő csavarja volt a hibás), a másikkal probléma volt, de üzleti szempontból jóváírtuk a szerviznek.
Őszinte véleményem: senkivel nem találkoztam még, aki attól való félelmében, hogy elszakad az ÚJ szíj, inkább nem cserélteti, fennhagyja a régit. Szerintem ennél nagyobb öngólt nem lehet lőni.
Kérdező!
Túl gondolod!
Várd meg amíg elszakad, és viseld a következményeit, vagy vidd egy másik országba szerelőhöz.
Kár beléd az idő!
6
Igen aggódok és szerintem jogosan.Azért nem véletlenül van az hogy rengeteg ember nem tud egy normális autószerelőt ajánlani,aki meg tud véletlenül azis maximum csak egyet.A vezérműszíjszett csere folyamatával tisztában vagyok,amiket meg leírtál,hát inkább veszek vagy felújítatom a motort,nem fogok itt szerencsétlenkedni ilyen szarságokkal főleg abban a tudatban hogy ebben az országban a legegyszerűbb dolgok is eltartanak hónapokig,nem hogy egy ilyen eset...Nyilván cseréltetni fogom a vezérmúszíjszettet úgyhogy nem rólam beszélsz,de attól hogy ÚJ a szíj nem jelenti azt hogy nem szakad el,mert itt függ a minősége,akkor a görgők felszerelése,hogyan rakják rá stb stb és ez egy olyan dolog ha beleszarik a szerelő akkor simán elszakadhat...na mindegy
7
Vidd te a csotrogányodat külföldre,én itt fogom megcsináltatni az én kocsimat,ha meg kár belém az idő akkor minek vagy itt.Kotródj innen akkor azt osszad az "észt" máshol.Amúgy látszik hogy milyen a mentalitásod amit inkább nem részletezek...
9
Teljesen igazad van.Ilyen hasznos válaszokat vártam volna.Ment a pipa és köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!