Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell csökkenteni a...

Miért kell csökkenteni a gázreakciót ahogy szigorodik az emisszió? Miben segít ez?

Figyelt kérdés

Ma akartam vásárolni egy 2.0 dízel Volvót, már euró 6 szerintem

Kevés kilométer volt benne, patent állapotban.

De ezt az ára is tükrözte....

120 lóerős motorhoz képest, hát... Mire megindult eltelt pár mp.


Kedvezőbben fogyaszt ha nem indul meg egyből??? Vagy mi értelme van?


2021. febr. 26. 20:33
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Nem automata váltós kocsiról beszélunk. Ott az is idő.

A környezetvédelmi normát semmi sem irhatja felül ami ahhoz az autóhoz meg van határozva.

Régen volt ilyen szabály hogy 90km/h felett már nem számított. Ma már nem így van. Szóval de, beleszól, nem írhatja felül.

2023. márc. 16. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

#11: A munkapontokra, amik WLTP ciklison kívül esnek, nincs semmi könyezetvédelmi norma.

Így fordulhat elő, hogy a katalógus szerint vegyesben 5.5l-t fogyasztó kocsiból még óvatos országuti vezetéssel sem nagyon lehet előcsalni ilyen valós fogyasztást.

Számolj utána mit is jelentene üzemanyagfogyasztásban a személyautokra előírt 98g/km az 4.23l/100km benzinből, és 4.08l/100km elégetett üzemanyagot engedne meg ÁTLAGBAN. A valóság ettől messzebb van, mint Makó Jeruzsálemtől.

2023. márc. 16. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
Te össze kevered az általános emissziós normákat amiket a gyártóknak összességében kell teljesíteniük atlagolva. Ettől függetlenül nyilván pl egy vw pickupra vagy 2,5 tonnás suvra megengedobb értékek vonatkoznak. Viszont azt az adott értéket akkor sem lépheti át. Lehet hoyy az nem 98g/km hanem 130 vagy 160 ezt nem tudom pontosan. De nem ugyan az vonatkozik minden autóra hiába euro 6 os mindegyik.
2023. márc. 16. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

Gondolom arról is hallottál hogy a tesla-tól szoktak vásárolni hogy a saját emissziós ertékeiket csokentsek és le lehessen gyártani a nagyobb kibocsátású autókat.

Ez egy egyenlet. Pénzért cserébe a tesla úgy csinál mintha több co-t termelt volna cserébe a másik gyártó pedig kevesebbet.

2023. márc. 16. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
#13: az a "megengedőbb" 130 vagy 160 g/km is a szabványos mérőciklusra vonatkozik, a "megengedettebb" autók simán kipöffentenek 300-400 at hosszú távon valódi sofőrrel, csúcsertéken meg ennek többszörösét.
2023. márc. 16. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

Szerintem amit te mondasz anomália az annak ellenére lehet igaz (ha te tényleg igaz, mert elméletileg nem lehetne igaz, de mégis egyre több embertől hallom hogy az autók nem teljesítik a gyári értékeket) hogy az is igaz amit én mondok, hogy az emissziós értékek teljesítése elindulásnál padlógáznál is kötelezően teljesítendő. Ismét megjegyzem hogy különböző adottságú autóknál más-más plafonérték van megadva.

Tehát ez a kis késés nem azért van mert ne tudna elindulni hamarabb hogyha akarna hanem mert be kell tartani bizonyos környezetvédelmi előírásokat.


A probléma az hogy amikor az autó álló helyzetből indul a motor működése egész egyszerűen nem hatékony nem tudja megfelelően elégetni az üzemanyagot, ezért inkább úgy programozzák fel a váltót (nem csak automata, hanem manuális is mivel ott elektromosan van szabályozva), olyan váltókiosztást használnak amivel egy kis késéssel indul meg az autó, így a befecskendezett üzemanyag tisztábban tud elegni viszont az erő nem megy át olyan hatékonyan. Emiatt van érezhető spét az elindulás és a gázadas között noha a motor felporog csak késéssel indul.


Telejsen biztos vagyok benne hogy amit írsz hogy padlógáznál nem nyúl bele az elektronika az emissziós normák tartása miatt ez biztosan nem lehet igaz. De még ha igaz is lenne amit írsz hogy az autók nem tartják a környezetvédelmi normákat ettől még az az érték ami így kijon (magasabb a megengedettnél) sem engedi meg hogy nulláról indulásnál padlógáznál ne lenne így lekorlatozva az autó.

2023. márc. 16. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
Tehát ha igaz hogy nem tartják az autók az emissziós normákat és kijön mondjuk km-ként 200 helyett 300 (most csak mondtam egy számot) az azzal együtt jön ki rosszul és szabálytalanul hogy egyébként elindulásnál padlógáznál sem csinálhatott azt az autó amit a technika maximálisan lehetővé tett volna.
2023. márc. 16. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
#16: ha szerinted a manuális váltót felprogramozza valaki akkor már értem miért nem vagy tisztában sok más dologgal sem.
2023. márc. 16. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Most bugris módon bele köthetsz a teminológiába és a nyelvtanba is, de az csak a te tudatlanságod mutatja hogy ebbe kapaszkodsz bele mivel másba nem tudsz, de legyen igazad, manuális váltót nem programoznak. Ettől független ez a késés a gazpedál lenyomása és az elindulás között itt is megvan még ha a fejed tetejére állsz is, mivel a befecskendezett üzemanyag mennyisége is elektromosan szabályozott és csak az optimálisan elégethető legnagyobb mennyiséget fogja befecskendezni.
2023. márc. 16. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
#19: ha lepaslózod nincs késés. Ha csak negyedig-félig nyomod be a gázpedált, akkor van. Próbáld ki, ha kételkedsz.
2023. márc. 16. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!