Miért kell csökkenteni a gázreakciót ahogy szigorodik az emisszió? Miben segít ez?
Ma akartam vásárolni egy 2.0 dízel Volvót, már euró 6 szerintem
Kevés kilométer volt benne, patent állapotban.
De ezt az ára is tükrözte....
120 lóerős motorhoz képest, hát... Mire megindult eltelt pár mp.
Kedvezőbben fogyaszt ha nem indul meg egyből??? Vagy mi értelme van?
Nem automata váltós kocsiról beszélunk. Ott az is idő.
A környezetvédelmi normát semmi sem irhatja felül ami ahhoz az autóhoz meg van határozva.
Régen volt ilyen szabály hogy 90km/h felett már nem számított. Ma már nem így van. Szóval de, beleszól, nem írhatja felül.
#11: A munkapontokra, amik WLTP ciklison kívül esnek, nincs semmi könyezetvédelmi norma.
Így fordulhat elő, hogy a katalógus szerint vegyesben 5.5l-t fogyasztó kocsiból még óvatos országuti vezetéssel sem nagyon lehet előcsalni ilyen valós fogyasztást.
Számolj utána mit is jelentene üzemanyagfogyasztásban a személyautokra előírt 98g/km az 4.23l/100km benzinből, és 4.08l/100km elégetett üzemanyagot engedne meg ÁTLAGBAN. A valóság ettől messzebb van, mint Makó Jeruzsálemtől.
Gondolom arról is hallottál hogy a tesla-tól szoktak vásárolni hogy a saját emissziós ertékeiket csokentsek és le lehessen gyártani a nagyobb kibocsátású autókat.
Ez egy egyenlet. Pénzért cserébe a tesla úgy csinál mintha több co-t termelt volna cserébe a másik gyártó pedig kevesebbet.
Szerintem amit te mondasz anomália az annak ellenére lehet igaz (ha te tényleg igaz, mert elméletileg nem lehetne igaz, de mégis egyre több embertől hallom hogy az autók nem teljesítik a gyári értékeket) hogy az is igaz amit én mondok, hogy az emissziós értékek teljesítése elindulásnál padlógáznál is kötelezően teljesítendő. Ismét megjegyzem hogy különböző adottságú autóknál más-más plafonérték van megadva.
Tehát ez a kis késés nem azért van mert ne tudna elindulni hamarabb hogyha akarna hanem mert be kell tartani bizonyos környezetvédelmi előírásokat.
A probléma az hogy amikor az autó álló helyzetből indul a motor működése egész egyszerűen nem hatékony nem tudja megfelelően elégetni az üzemanyagot, ezért inkább úgy programozzák fel a váltót (nem csak automata, hanem manuális is mivel ott elektromosan van szabályozva), olyan váltókiosztást használnak amivel egy kis késéssel indul meg az autó, így a befecskendezett üzemanyag tisztábban tud elegni viszont az erő nem megy át olyan hatékonyan. Emiatt van érezhető spét az elindulás és a gázadas között noha a motor felporog csak késéssel indul.
Telejsen biztos vagyok benne hogy amit írsz hogy padlógáznál nem nyúl bele az elektronika az emissziós normák tartása miatt ez biztosan nem lehet igaz. De még ha igaz is lenne amit írsz hogy az autók nem tartják a környezetvédelmi normákat ettől még az az érték ami így kijon (magasabb a megengedettnél) sem engedi meg hogy nulláról indulásnál padlógáznál ne lenne így lekorlatozva az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!