Hogyan csökkenhet egy autó károsanyag kibocsájtása, ha közben a fogyasztása nem csökken?
Figyelt kérdés
Érdekelnek az autók, a legtöbb ilyen témájú hírt, cikket el is szoktam olvasni, de már sokadszor futok bele abba, hogy egy gyártó új fejlesztésű motorja megfelel pl. az Euro 6d-nek, miközben meg a fogyasztása nem csökkent semmit az előző, pl. Euro 5-ös motorhoz képest (ugyan abban a kaszniban, pl. egy ráncfelvarrott modellnél). Ez hogyan lehet? Eddig úgy tudtam hogy a fogyasztás az, ami nagymértékben befolyásolja a károsanyag kibocsájtást, különösképpen a CO2-t. Vagy ez nem így van? Van olyan motoron kívüli alkatrész ami tudja csökkenteni a CO2-t? Ha jól tudom, a katalizátorban lejátszódó folyamat terméke a CO2. Csak akkor tud kilépni belőle kevesebb CO2, ha kevesebb szénmonoxidot, nitrogénoxidot alakít át azzá, tehát kevésbé működik jól. De gondolom az újabb autóknál nem így csökkentik a CO2 kibocsájtást, hanem valahogy máshogy. De hogyan? Van a katalizátor után még valami, ami megfogja azt? Mert más opció nem nagyon van, ha a fogyasztás nem csökken a CO2 se nagyon csökkenhet, szerintem.2020. jún. 10. 00:01
1/6 anonim válasza:
Sokkal kevesebb károsanyag jut vissza a levegőbe. Részecskeszűrő, illetve TALÁN maga a motor is kevesebbet állít elő.
2/6 anonim válasza:
Messze nem így van. A károsanyagkibocsátás azért magas, mert a munkafázisban bekövetkezett égés nem tökeletes. Évtizedek óta a mérnökök ezen vannak, hogy minél tökéletesebb égést érjenek el, ezáltal a hatásfok is javuljon, és így jut kevesebb károsanyag a levegőbe. Tudod, mint mikor vizes fát égetünk tábortűznél, füstöl mint állat, de a csontszáraz fa gyönyörűen ég, és se füst, se szag. Ez pont ilyen ha nagyon leegyszerűsítjük.
3/6 anonim válasza:
Így van, az égést kell tökéletesíteni.
Ezt különböző módokon próbálják elérni, a motor módositásával, turbóval, különböző adalék anyagokkal, például ad blue. VAgy után égetéssel is.
4/6 anonim válasza:
Káros anyag - fogyasztás - teljesítmény
Ez a három van egymástól függésben. Nemrég olvastam egy cikket, ahol 30 éves mercedes károsanyag kibocsátását mérték és alig maradt el egy modern autótól. Viszont ez csak egy mérőszám, mert a teljesítménye kicsi, fogyasztása magas volt.
5/6 anonim válasza:
A károsanyagok a részecskék, elégetlen szénhidrogének, nitrogén oxidok és a szén-monoxid. Tökéletes égésnél pont hogy csak szén-dioxid képződne, és ez is lenne lényegében a cél, magát a szén-dioxidot viszont a fogyasztás csökkentéssel tudják csökkenteni.
6/6 anonim válasza:
Ideális esetben csak szén-dioxid és vízgőz távozhatna a kipufogón. Nos, a mérnökök ezt az állapotot próbálják közelíteni. Se elégetlen szénhidrogén, se szén-monoxid, se nitrogénoxidok, se korom ne legyen benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!