Ki melyik márkájú olajat tartja a legjobbnak dizelbe, illetve kinek mi a véleménye az olajadalekokrol?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"vannak e drasztikus különbségek ilyen toplistas olajbrandek azonos specifikacion belüli kenoanyagai között, vagy csak duma a fele és kb mindegyik ugyanazt tudja?"
Ha lenne, nem teljesítené az adott specifikációt.
Lehet, hogy van laboratóriumban kimutatható hasznos adalék, orrodat is tisztíccsa. Én úgy vagyok vele, hogy közepes ár + 8-10 ezrenként csere bőven elég a karbantartásra.
#1. Ebben én is egyetértek, hogy egy megfelelő csereperiodusnal nincs jobb. Csak hallottam már ezt egyik szerelotol, hogy kamuk, de volt olyan aki aztmondta, hogy nem.
#2. Úgy gondoltam, hogy azonos specifikacion belül, tehát, hogy valamelyik márka jobban adalekolt és emiatt kicsit kedvezőbb a motor alkatrészeinek. Azthiszem a mannol-nal láttam valami észter adalékot felkarcolva a doboz oldalára pl ilyenre gondolok. Vagy a liqui moly zöld illetve sötétkék MoS2 adalekolt olajaira, hogy azok mennyivel tehetnek hozzá a motor elettartamahoz.
De én is ezt a csereperiodust tartom amit írsz egyébként.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Utoljára Motult tettem bele, mert a gyári ajánlott Castrol nem volt előrhető. Szerintem teljesen mindegy melyik ismert márkát választod.
Most őszintén, mezei felhasználó nem tudhatja, hogy az adott olaj mit csinál a motorral hosszútávon. Minden vélemény csak szubjektív lehet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Total, Elf, Castrol, A.Z. Meisterteile... de igazából ha nem legolcsóbb tescos, akkor mehet bele.
Gyártói specifikációt teljesítse, és rendszeresen legyen cserélve (10e km) akkor nincs gond.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!