Beleolvastam az egyik facebook alatti kommentekbe és nagyon meglepődtem.. a poszt arról szólt hogy 10 év és teljesen átállnánk a villanymotoros autókra, viszont a drága kommentelőknek nagyon nem tetszett. Ennyire borzalmasak az elektromos autók?
"Meg hát a karbantartás-javítás is részben más, mint egy belsőégésű motorral hajtott autónál, hogy olyan hétköznapi igényekről, mint töltés (és annak költsége), már ne is beszéljek."
Ötödannyi alkatrész van egy elektromosban, mint egy dízelben. A töltést pedig hiába mondja bárki is, hogy éjszaka lehet tölteni, vagy akár munkahelyen is, van akinek a kaki is sótlan.
"While an electric car consists of some 200 parts, there are more than 1,000 parts in gasoline or diesel vehicles."
Forrás: [link]
"Szintén csak okos telefonnal tudok jönni. Ott is azt hallgattuk, mire elég az 1 nap amit kibír, bezzeg a régi nyomógombos 3 hétig is bírta töltés nélkül. Aztán csak megszoktuk."
Ez egy jó példa, nagyon sokoldalúan lehet használni egy okostelefont és ha belegondolok, hogy anno milyen volt egy hagyományos, ahhoz képest rengeteget könnyít az életemen.
Fényképező, rádió, zenelejátszó, böngésző, e-mail, GPS, térkép, pénzügyek, stb. nagyon sok dologra használható és a zsebedben elfér.
Bár az okostelefon fogyasztását is le lehet vinni minimálisra, ha megfelelően utánaolvasol és csak arra használod, amire szükséged van. Így egy töltéssel napokat is kibír.
"Elektromos napelemes es akksi környezetvédelem témában egyedül a sok zöldhasú ami színes és zsebbe jut az illetekeseknek ..."
Jelen ismereteim szerint nem tudok róla, hogy valaha is indítottak volna háborút lítiumért. Olajért viszont annál többet, még ha nem is volt casus belli, mindenki sejthette, hogy az adott ország olajtartalékainak a megszerzése a cél.
Olyan dolog az emberek világában pedig nem sok van, amiért ne kellene fizetni. Jó reggelt kívánok!
Mi az, hogy nyugodj békében? Ember, lököd az összeesküvés-elméleteket meg személyeskedsz, de rendesen fogalmazni sem tudsz.
A világ köpködése helyett inkább nézz szét magad körül, hogy mi az, amin Te változtatni tudnál!
Az elektromos autó legalább egyidős a robbanómotorossal, már Jedlik Ányos is készített egy elektromos meghajtású modellt 1828-ban, tehát az ötlet már azóta ismert.
Forrás: [link]
De rendes, mai értelemben vett autót, amiben több személy is utazni tudott, 1884-ben már biztosan volt, Thomas Parker építette és ólom-sav akkumulátorral üzemelt.
Megjegyzem Parkert már akkor (19. század vége) zavarta a Londont elborító szmog, ezért gondolkodott elektromos meghajtásban.
Az 1920-as években jött a nagy váltás. Az elektromos maradt tipikus városi autó, a lassú sebesség és az alacsony hatótáv miatt kiszorította az akkor már széles körben elterjedő fosszilis üzemanyag. Nagyobb volt a hatótáv és a sebesség is, viszont sokszorta annyira szennyezte a légkört.
Megmondom őszintén Én egy kicsit aggódok az emberiség jövőjéért. Van olyan kutató, aki ahhoz hasonlította a közelmúltbeli néhány generáció életmódját, mint a friss állati tetemen hemzsegő élőlényekét.
Néhány generáció ész nélkül dőzsöl, mert akkora a bőség, aztán ha elfogy a tetem, éhen pusztul mindegyik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!