Beleolvastam az egyik facebook alatti kommentekbe és nagyon meglepődtem.. a poszt arról szólt hogy 10 év és teljesen átállnánk a villanymotoros autókra, viszont a drága kommentelőknek nagyon nem tetszett. Ennyire borzalmasak az elektromos autók?
Belegondoltok, anno az internet is csak "felesleges luxus" volt. Az online ügyintézésben sem bíznak sokan a mai napig mert a papír az megfogható.
Pár éve még azt hallgattam minek okostelefon, ma meg szinte mindenkinek az van.
Ha 6-8 millióért lehetne kapni újonnan olyan elektromos autót, ami az én felhasználási feltételeimet kielégíti, akkor azonnal venném is, egy percet nem gondolkoznék.
Napi 500-600 km-t is megteszek autópályán. Nem 80-90-es tempóval a külső sávban szüttyögve, mert arra nincs időm. A megengedett 130-as tempóval. És ez alatt télen fagyoskodni, nyáron izzadni sem szeretnék. Azaz ezt fűtéssel-klímával is tudnia kellene.
Na ezt szerintem egy Leaf vagy Zoe nem igen tudja. És ezek sem 6 milliótól indulnak.
Ami már erre is használható lenne az valami 30-40 milliós Tesla. De köszi, nekem ennyi pénzem nincs autóra. Így maradok a "koszos, büdös" Euro6-os dízelnél. Ezt még újonnan meg is tudom fizetni.
Picit másról szólt az a hír...
Az egyre szigorúbb euro normákat az autó gyártók bevonása nélkül teszik kötelezővé az EU okosai.
A cikk lényegében arról szólt, hogy a tíz év múlva érvényes (már meghatározott adatok) értékeket semmiféle belső égésű motor nem tudja teljesíteni.
Már most is rá vannak az autó gyártók kényszerítve az ügyeskedésre, az elektromos autóik, hibridjeik gyártásával férnek be a kvótába a benzines, dízel motorjaik.
Ezeket a károsanyag kibocsátási értékeket csak Európában teszik kötelezővé, a piac meg globális, a pakliban ott van annak a lehetősége is, hogy a gyártók kivonulnak arról a piacról, amelyiknek nem tudnak megfelelni.
Persze, építgetik az elektromos autóikat, de Ázsia, Amerika, Afrika nem vár el tőlük egyenlőre teljesíthetetlen normákat, és az sem kizárt, hogy lesznek gyártók, akik nem vívnak szélmalom harcot.
Az addig forgalomba került belső égésű motorokat amúgy sem tiltják ki egyik pillanatról a másikra a forgalomból, de az nyilvánvaló, hogy már most emelkedik az elektromos motorral hajtott autók száma, és 10 év hosszú idő, a hibák kijavításához, a kiszolgáló rendszer kiépítéséhez is...
Dehogy borzalmasak, csak sokan mantrazzák a hülyeségeiket anélkül hogy kicsit is informálódnának a témában.
#5
Tesla Model 3? A long range 20 millió újan és akkor nem egy 7milliós fapados Octaviad van. Ekkora távolságokat megtéve néhány év alatt megspórolod az árkülönbözetet (üzemanyag, szervízek). Gondolom a munkanapod nem annyi hogy pályán egyben levezetsz 600km-t, tehát valamennyit áll is az autó hogy esetleg rátölts.
Az elektromos autó egyenlőre drága. Sokaknak nincs rá pénze. De ezt nem akarják bevallani, inkább kitalálnak mindenféle kifogást hogy miért nem jó a villanyautó. Mikor lejjebb fog esni az áruk akkor egyből el fognak tűnni az ilyesmi kifogások.
Így volt ez anno a lapostévével és az okostelefonnal is. Eleinte drágák voltak és ment a "minek az nekem" - ma meg mindenki csak azt veszi.
Aki most tiltakozik az legtöbbször nem is ült még életében egy elektromos autóban, nem követi az elektromos autók fejlődését, nem látja utóbbi potom tíz évben mennyit fejlődtek - és nem érti hogy a következő tíz évben is legalább ugyanennyit fognak fejlődni.
Tíz év múlva nem kell betiltani a robbanómotort - az akkor már senkinek sem fog kelleni. Olyasmi lesz mint manapság betiltani a katódcsöves tévét.
Tegyük hozzá, mindig a hatótávval jönnek, hogy mire elég az a pár 100 km.
Nyilván aki naponta ingázik Nyíregyháza-Budapest-Győr között annak nem lesz elég.
Aki városon belül közlekedik relatív kis távokat és hétvégente elugrik a közelben valahova, annak meg bőven elég lesz a hatótáv.
Szintén csak okos telefonnal tudok jönni. Ott is azt hallgattuk, mire elég az 1 nap amit kibír, bezzeg a régi nyomógombos 3 hétig is bírta töltés nélkül. Aztán csak megszoktuk.
Ráadásul telefonoknál is jött a gyors töltés, amivel gyakorlatilag 10-15 perc alatt bele pumpál annyi energiát, amivel már elvagy a nap végéig.
Vagy ára, egy nyomógombos anno 20-30 ezer forint volt (Na meg 70-80 a jobbak) addig egy telefon manapság 150-200 ezer és az még nem a csúcs kategória csak relatív kompromisszum mentes.
Nyilván ez olyan, hogy mi 20 év lemaradásban vagyunk a Nyugathoz képest, szóval ráérünk még ezen gondolkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!