Rettentően megdrágultak az új autók árai a hazai piacon.Meddig lehet ezeket a végletekig túlárazott belső égésű autókat még eladni?
Ez a folyamat magával hozza a használtpiac árainak az emelkedését is,és
el fognak tűnni a kínálatból a keveset futott újszerű állapotú autók,amiből már most is kevés van.Nem egészséges folyamat elé nézünk,mert ismét korosabbá válhat a hazai autóállomány,ami mellett egyre több lesz a más dimenziót képviselő,és presztisű villanyautó.
"Ár-érték arányok: Nissan Leaf"
A Leaf hosszban és szélességben is kisebb, csomagtérben is kisebb. Jó, nem túl nagy az eltérés, de pl a 3-as és 5-ös BMW között is 30 centi az eltérés hosszban.. Nem elbagatelizálni akarom, de a Leaf az nem igazán az Octavia mezőnyében indul, hanem inkább az egyterűekében. Méretben közelebb áll a Karoqhoz, annak meg 6,5 milla az álapára. Igaz a Leaf 8,1 millás alapára is meglepően kedvező ( ott nem olvastam el a csillaggal jelzett apróbetűs részt ).
A Karaoq az inkább SUV jellegű,mintegy a Kodiaq kis öccse lenne,annak olcsóbb verziója.A Leaf nem ilyen jellegű,de mindenképpen a nagyságához képest nagyon jó az ára,ha valakinek van 8-9 milliója,akkor azért érdemes elgondolkodni,melyik lehet a jobb vétel.
Persze ki mire akarja használni.Ha valaki állandóan úton van, annak a hagyományos motor jobb,de ha többször csak kevesebbet megy akkor a Leaf a jobb vétel.
Tetszik-nem tetszik a világ afelé halad, hogy több ok miatt (az új euró szabályozásokkal a kvázi olcsó kisautó kategória megszűnik, illetve a fejlődő országok életszínvonalának növekedésével a növekvő kereslet a véges erőforrások mellett is árfelhajtó hatású) az, hogy mindenkinek saját autója legyen, egyre kevésbé lesz fenntartható/megoldható.
Persze ez lassan fog alakulni, mert a régiónkba elsődlegesen a nyugatról leszanált autók kerülnek be, de egy idő után ott is egyre kevesebb lesz belsőégésű, a villanyautókat pedig, ha csak nem történik egy paradigmaváltás az akkumulátortechnikában, nem lehet majd akkora számban előállítani, hogy alacsony áruk legyen.
Határozott álláspontom, hogy hasonló fog lezajlani mint egy évszázaddal ezelőtt a lovakkal, amikor is az akkor általánosan, szinte mindenki által birtokolt közlekedési megoldás mára egy teljesen réteg dologgá zsugorodott, amit csak hobbi szinten űznek, nem a mindennapok része már.
A belső égésű autók használt piaca is nagyon megdrágult,ami következménye lehet az új autók magas árainak.Ugyanakkor érdekes jelenség,hogy az elektromos autók használt piaca jelentős áresést kezd mutatni,úgymond pariban kezd válni árban a régi technológia képviselőivel.Technológia váltás
szemtanúi lehetünk,amiben együtt lehet jelen a relatíva drága belső égés,a relatíve olcsóbb elektromossal./persze korban hasonló autókról beszélek/
A 15.komment a "lóval" nagyon jó hasonlat,a "mindenkinek saját autó",mint a 20.század életszínvonal mutató tételével szerintem is lassan le lehet számolni,mert hosszú távon fenntarthatatlan lesz,egyszerüen az árvonzata miatt.Egyre nehezebben lesz elérhető,és környezetvédelmi okok miatt lehet nem is kívánatos.Nagy kérdés,mi lép be a helyére,netán a ló,vagy a bicikli,vagy a bérautók előtérbe kerülése.
A témához jól illik az alábbi:
https://www.youtube.com/watch?v=DwILKh0PuGM&ab_channel=Andra..
Ez lehet az eredménye az autópiacon tapasztalt nagyerejű áremelkedésnek.
Egyszerüen sokan autó nélkül maradnak 10 éven belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!