Mennyire legális egy forgalomban lévő autó -nem végletekig elmenő- kikönnyítése?
Gondolom vagy nem legális, vagy új forgalmit kell neki csinálni az új tömegével, vagy...?
Amúgy a helyzet, hogy van egy nem olyan rossz, 1.5ös motorral szerelt Micsu Lancer, gyárilag 970kg-s pucér tömegű 90 lovas 'második autó' (én meg haver közösbe vettük, inkább pályázásra, 'élvezetért'; és fontos volt, hogy papíros, műszakis, normálisan karbantartott legyen, hogy közúton is lehessen legálisan, biztonságosan használni), tehát egy jó 10,8 kiló jut egy lóerőre (tudom tudom, az önsúly kb semmit se jelent, mert használatban sose annyi, de összehasonlítási alapnak használtam csak korábban). Ami végülis nem rossz, DE...!
A pályára érve hátsó üléssort, pótkereket, stb ki lehet kapni, de múltkor felmerült bennünk, hogy vajon legális-e az, ha az üléseket végleg kiszednénk hátulról mindenestül, vele együtt a belső kárpitokat, esetleg műszerfal alatt a műanyag részeket kipucolni, stb, ami a sok kicsi sokra megy alapon jobb irányba vihetné el az autó teljesítmény-súly arányát.
Tényleg csak érdekel, és utcán nem vagánykodós, nem wannabee Paul Walkerek akarunk lenni, csak a rendelkezésre álló anyagból szeretnénk a legtöbbet kihozni.
Köszi szépen
Az addig oké, hogy kipakoltok az autóból, nyugodtan lehet közlekedni hátsó ülések, pótkerék, szerszámkészlet nélkül (csak az elakadásjelző háromszög kötelező, plusz elsősegély doboznak lenni kell).
A kárpitok, műanyag borítás kiberhelése viszont már aggályos, abba bele köthetnek, és értelmetlen is, mert a tömege, súlya elenyésző, viszont biztonsági szempontból fontos lehet (azért nem mindegy, hogy a kárpitba vered be a fejed, vagy a vas oszlopba, vagy a csupasz műszerfal miatt belenyúlsz valamibe)
köszönöm :)
igen ezen én is gondolkodtam, hogy védelmi szerepe valamennyire csak van, és nem lenne számottevő
de a hátsó üléseket jó hogy akkor elvileg kilehet, ennyivel kevesebb macera lesz a pályánál :D
Az autók útfekvése, kanyarstabilizációja, futóműve stb... a teljes tömegére van kalibrálva.
Ha kikönnyíted ill. ezeken az arányokon változtatsz, nagyobb sebességnél megváltozhat az autó viselkedése.
(...és pl. felborulhatsz.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!