Kopott motort kiszabad égetni?
Február 26-án megyek Pestre Debrecenből autópályán meg nyilván vissza is, szerintem már csak az oda út is elég lesz a kiégetésre (231 km ebből szerintem min. 200 km autópálya).
Egy 1.6 benzin 1996 Golf 3-ról van szó, korábban már kérdeztem itt kiégetés témában, úgyhogy most a kérdésem nem a távról meg a fordulatról szól (5200-on tilt, tehát olyan 4000-4200 fordulatot ajánltatok nekem végig az úton.)
Hanem azt akarom tudni, hogy biztos nem lesz e baja? Jelenleg műszakilag tökéletes, most volt nagyszerviz (olajcsere, új szűrők, gyertyák, bontott trafó, termosztátház, vízcsövek egy része cserélve, van amelyiknél még kicsit ereszt a csatlakozásoknál, teljes vezérlés csere vizpumpával és fogaskerékkel is, hosszbordásszíj csere, toronycsapágyak, új féktárcsák és fékbetétek (már bekoptatva), motortartó bakok, akkumulátor, egy éve új hűtőventilátor, új fékfolyadék és hűtővíz csere, önindító felújítás, stb de kb ennyi ami műszakilag fontos és cserélve lett. Természetesen minden minőségi alkatrész, lelkiismeretes kiváló szerelővel elvégeztetve.
Egyetlen probléma, hogy kicsit kopott a motor, néha elkezd 3 hengerezni a pirosnál állva aztán vagy befejezi vagy lefullad, gázfröccsre megszűnik a probléma. Kb havi 1x fordul elő (kb 1000 indításonként, igen elég sok egy hónapba, futárkodás..).
Valamint 10-ből 8-szor indítás után ahogy elalszik az olajnyomás lámpa rögtön visszagyullad 1 másodpercre majd elalszik ujra. Ez nem tudom milyen problémát jelenthet, de csak az indítás pillanatában fordul elő.
Kérdés, nem lesz baja, hogy 2,5 órán keresztül 4200 fordulaton lesz járatva 200 km-en át? Ha van más javaslat, meghallgatom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Te írtad:
"Műszakilag tökéletes....minőségi alkatrész... lelkiismeretes kiváló szerelő"
Akkor mit aggódsz?
Tartsd a fordulatot 4200-on! ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező!
Ezt ki mesélte? :D
Idézek 2-t a korábbiból, nem tudom ki írta, anonim
1. Az az országút kevés lesz. Pályázni kéne vele, és nem ötödik fokozatban, hanem negyedikben, és ami a csövön kifér. 75 lóerőnél nem kell félni, hogy bele fog forogni a tiltásba, mert ahhoz kevés. Amikor ilyet kellett csinálnom, akkor egy Bp-Győr-Bp + "féltégla a gázpedálon" sokat javított a helyzeten. Egy csak városban használt, nagyon ellustult kocsiról volt szó. Ha neked a tiltás 5200-nál van, 4800-ig nyugodtan elengedheted, ez a motor ott adja le a maximális teljesítményt. Ha rendes olaj van benne, és a hűtéssel sincs gond, nem lehet tőle semmi baja. De 15 perctől ne várj csodát, egy óra legalább kell neki.
2. Ha "kiégetni" akarod, ahhoz meleg kell, ami akkor lesz ha a motor terhelésen megy. Lájtos kocsikázáskor (fordulatszámtól függetlenül) nem melegszenek át azok az alkatrészek, amikről le akarod égetni a dzsuvát. Jó az autópályán 4000-es tanács, de még jobb ha még ezt is megtolod néhány padlógázas kigyorsítással - persze miután már rendesen üzemmeleg a motor (amihez kell a 20 perc!)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én is azon a véleményen vagyok, hogy ez egy kínzás a motornak. Autópályán menj ötösben, 130-140-nel. Hidd el, így is lesz min. 3500-4000 fordulat, az pedig bőven tökéletes ahhoz, hogy tisztuljon a motor.
Amúgy fennakadtam pár mondatodon, pl. mikor írod, hogy van ahol engedi a vizet. Ez biztos? Nem a motor eszi a vizet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utánna kell kötni egy utánfutót kb 400-500 kg-val és nyomni tiltásig pályán 1,5 órán át. Közben bele satuzni, hogy a fékek sem lustuljanak, és padlózva kigyorsítani, hogy kikormoljad a rendszert
Én a b5 passatomat így tartom tisztán, sehol egy koksz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!