Melyik veterán autó lenne használható akár napi autónak? első autó lenne
Olvasd el Csikós Zsolt ex-totalcaros újságíró szerelgetős blogposztjait. Neki van végtelen kapcsolati tőkéje alkatrészt szerezni, szerelői kapcsolatai, egy szerelésre alkalmas garázsa, szerszámai, tapasztalata.
Mégis mindig van valami szerelnivaló valamelyik öreg vason, és látszik, hogy napi használatra csak korlátozottan alkamasak. Csak azért tudja őket használni, mert a családban magas az egy főre eső veteránautók száma, és ha minden kötél szakad, ott a motor, a robogó.
Az a baj a veterán autók napi használatban, hogy ha tényleg veterán akkor szép állapotban is van, jobb esetben gyári állapotban és ilyen állapotban elég drága megőrizni. Ebből fakadóan félteni is fogod pl. nehogy meghúzzák a parkolóban, ne pattanjon neki egy felverődő kavics, stb. És így máris nem lesz napi használós az autó.
Ha meg csak egy öreg autó kell napi használatra akkor keress ezek közül valamit ami még működik van rajta műszaki és nem esel ki az alján (ez lesz a legnehezebb). Bár ha valami komfortosat kéne választani akkor a szoci csodák kilőve.
Ujabb write-only user. Tok mindegy mit irunk neki, csak a sajat hulyeseget hajtogatja.
Tesoka, vedd meg barmelyiket, jo lesz.
Ez a hozzászólásod is mutatja, hogy nem volt még szerencséd ilyen autóhoz hosszú távon.
Nem egy digit-klíma vagy elektromos kormányszervó meghibásodásról beszélünk. Sokkal inkább azokról a kis mindennapi sz@rságokról, amivel egy adott szituációban -gyakorlat hiányában- nem tudsz mit kezdeni.
Pl. egy kereklámpáson világít a töltés lámpa.
Telefon a villamossági szerelőnek, időpontfoglalás a jövő hétre, egy nap szabadság, mert csak délelőtt fogad.
Másnap vissza, kész az autó -"öröm bódottág"- jön a mese, levettük a generátort beszabályoztuk a forgórészt, kicseréltük a középső pozitívos gerjesztődiódát, megforrasztottuk a tekercsek kivezetését, háát bizony ebben a korban már....ja és cseréltük a kefeállványt....
Nem untatlak, mondom a megoldást.
Levette a fesz.szabályzó fedelét és megfeszítette a fegyverzet rugóját. Kettő darab lemezcsavar, és egy rugótartó görbítés.
Gondolnád, hogy az egész munka kevesebb időbe telt, mint amíg idáig elértél az olvasásban?
Ja, amúgy 8600-at teccik fizetni, ugye nem kell róla számla?
Tessék jönni bármi probléma van, hallom az önindító néha csak kattan.......
Szóval nagyon gondold meg!
Napi használatra nem lesz pénzed ezeket fenntartani ezek után.
Hacsak nem 1-2 évente cserélgeted, mielőtt széthullik teljesen.
Trabant 601, vagy kispolszki (fiat126)
azokat el tudod tolni egyedül a szervízig ha lerobbannak.
Egy veteránnal nem úszod meg a biztosítási és adóköltséget, több megy el az alig beszerezhetö alkatrészekre. A Trabi 1.1 és a Warbi 1.3 VW Polo motorral szerelt, talán azok még beszerezhetöek, egyéb alkatrészek terén nincs nagy túlkínálat. Fogyasztás terén sem jó ötlet, volt 1.3-as Warbim, megette a 7-8 liter benzint. Ma egy müködö Corsa elmegy 4-5 literböl.
Ha akarsz veterán autót megéri most megvenni, mert egyre drágább lesz. Szép lassan fel tudod újítgatni, beszerezni a hozzávalókat mielött végleg eltünik a piacról. A veterán autó lényege az étékmegözés. Van amelyik sosem fig sokat érni, de a vezetése élmény.
Elsö autónak inkább egy régebbi, egyszerü de megbízható, karbantartott japán benzinest javasolok. Nem eszi le a gatyád, van alkatrész hozzá, lesz pénzed olajcserére és egyebekre. Télen-nyáron indul, kimegy a világból. Késöbb majd meglátod, hogy telik-e komolyabb autóra vagy nem. Sose vegyél olyat amit nem tudsz fenntartani rendesen (pl nem tudsz kifizetni egy komolyabb szerelést), akkor sem ha jó az ajánlat, mert az csak bukott pénz lesz. Jó kocsit szar állapotban csak fillérekért lehet eladni, javíttatni meg egy vagyon.
A veteránokat pedig örizd az utókornak, jobb bánásmódot érdemelnek egy mindennapi lehasználásnál.
Apád autószerelö?
Kívánom, hogy egyszer megtehesd, hogy egy újabb, komolyabb kocsid legyen. Akkor lesz értelme számodra az elözö válaszom második felének.
Drága alkatrészek, drága spéci szerszámok a kicserélésükhöz, drága rezsióradíjak egy rendesen felszerelt mühelyben egy rendesen képzett/tapasztalt szerelövel. Esetleg még garanciás ami szakszervízhez kötött. Nem csak a Ferrari tartozik ebbe a ketegóriába, elég ha pl. újat veszel egy átlag kategóriásból.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!