Mik azok az "extrák" a mai autókban ami gyakran meghibásodik ezáltal sok vele a baj és inkább jobb lenne nélküle?
Pl. egy elektromos ablakemelő hamarabb elromlik mint egy kézi?
Elektromos tükör hamarabb elromlik mint a kézi? Kulcs nelkuli ajtonyitas és indítás? Multikormány ?centrálzár?fűthető/hűthető ülés? stb. akármit írhattok ami szerintetek felesleges és csak jobb lenne nélküle
Minden elromolhat. Minél több extra van benne, annál gyakrabban fog valami elromlani.
Nincs olyan extra, ami önmagában kiemelkedő lenne ebben a tekintetben.
Minél több az elektronika, minél több az alkatrész, annál több baj lesz az autóval. Aki ezt nem látja be, annak részvétem.
Az elektromos ablak hamarabb elromlok, meg az elektromos tükör is. Viszont ezek már annyira általános extrák, hogy nehezen kapsz enélkül autót.
Az ülésfűtés is elromlik könnyen. Rátérdelsz, ráugrik a gyerek, már el is szakadt a szál.
De azért télen milyen király befűteni a seggedet, derekadat.
Ezekkel sajnos együtt kell élni, 20 éve nem volt bajod az hogy az okostelefonos lefagy, még internet is csak keveseknél volt otthon.
Eddig még egy elektromos ablak, központi zár meg tükör sem adta meg magát az autóimban, de volt olyan régen, hogy a kézzel tekerős ablak mindig leengedett 1-2cm-re, nem tartotta magát. Tesóm huszonx éves renójában a központi zár egyik motorját kellett cserélni pár ezer Ft volt. Nekem kulcs nélküli nyitás/zárás indítás van a kocsimba, a kulcs a zsebemben marad indításnál is, ez az egyik dolog ami szeretek benne és ha lesz másik autóm, akkor ez benne lesz.
Én inkább olyan dolgoktól tartok, mikor elő jön egy hiba, de nincs meg a forrása. Már kicseréltek 5 szenzort, de még mindig fenn áll a probléma, amit felsoroltál hiba lehetőségek, az eltörpül a valóban komoly problémák mellett. Vegyél Ladát, Trabantot vagy Wartburgot, abban nincs elektronika.
Ha "mai autók" alatt mondjuk az elmúlt 5 év új autóit értjük akkor toronymagasan a központi rendszer (infotainment system - lyánykori nevén autórádió) vezet a meghibásodások számát tekintve. Ebbe van integrálva ma már a klíma szabályzás, navigáció, meg egy csomó minden. Aki teheti ezek nélkül vagy a legalapabb verzióval vegyen autót - egyrészt megspórolsz egy csomó pénzt (kommerszebb márkáknál is simán elkérnek 3-400 ezer forintot értük, a Merci MBUX rendszerét meg valami 1 millió forint körüli áron cserélik), másrészt a szoftverfrissítés luxusszámba megy az autóiparban (magyarán ami gyárilag hibás az szinte soha nem lesz javítva), harmadrészt pár éven belül elavul és egy 50 ezer forintos kínai Androidos kütyü is le fogja hagyni tudásban. Ja igen, s ezek mellett a negyedik hogy tényleg megbízhatatlan és a szervizek sem értenek hozzá.
Súlyosságban viszont még mindig a motor- és hajtástechnika (kiemelve az automata váltókat és négykerékmeghajtású rendszereket) meghibásodásai viszik a prímet. A kipufogógáz utánkezelő rendszerek is még gyakran előforduló hibák, de már közel sem olyan jelentősek, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt.
17es
Ez honnan van ez az infó, hogy enmyi gond lenne az infotainment rendszerrel?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!