20 km/h alatt kuplung, aztán fék. 20 fölött fék, aztán kuplung?
Bele estél abba a tipikus kezdő vezető problémába, hogy egy sablont, egy számszaki megoldást akarsz ráhúzni minden esetre.
Ez nem kuglóf-sütés, hogy fixen 40 deka liszt és 20 deka porcukor.......
Így nem lehet autót vezetni!
Nincs olyan hogy csak 3200-nál kell fölváltani, mert "ott már kapcsolásért ordít a motor", ahogy olyan sincs, hogy kötelezően 950-nél kell visszaváltani mert különben "csak rángatózik, és minden szétszakad"
Az idézőjeles részek egy idős Volán-buszos sofőr megmásíthatatlan indoklása volt.
Az pedig külön érdekes, hogy amikor sebességről, vagy fordulatszámról beszélünk, a kezdő vezetők azonnal rávágják, hogy ezeket nincs idő figyelni, mert lefoglalja őket a vezetés.
Ilyenkor viszont hajszálpontosan akarnak ragaszkodni a ..... nem is tudom mihez. :(
Sosem szoktam ezzel szarakodni. Ha lassítani szeretnék, főleg ha gyorsan, a féket használom. 20 km/h alatt is.
Pl. parkolóban, amikor helyet keresek, 10-15 km/h sebességnél általában kettesben megyek. Ha lassítanom kell, először lassítok, majd ha érzem, hogy elkezd dadogni a motor, benyomom a kuplungot is. Aztán ha már tovább tudok menni, gázt adok, és felemelem a kuplungot.
Rutin kérdése az egész, ezt nem érdemes szerintel túlgondolni. Vizsgáig kezeld úgy az autót, ahogy az oktató kéri, később meg a saját/családi autón meg úgyis rutint szerzel, kiismered, hogy neked hogyan kényelmes.
Na erre utaltam a #11 válaszomban.
Régen rossz, ha csak a km-órára hagyatkozol.
Tegyük föl, hogy éppen 35-öt mutat az óra és úgy gondolod váltani "kell".
(mert így mondták)
Csakhogy nagyon nem mindegy, éppen tele kocsival küzdesz fölfelé a Citadellánál és már majdnem hörög a szerencsétlen motor, vagy éppen lefelé gurulsz 50-el, de egy billegő bringás miatt satuzol egyet a fékbe, és éppen 35-re esik vissza a mutató.
Ha ilyenkor csak a mutató állására alapozod a váltást, akkor az minden csak nem dinamikus közlekedés.
Arról nem is beszélve, hogy egy kezdő vezető ilyenkor azt sem tudja melyik bolygón van, és csak meredten nézi a váltókart, hogy hányadikba is kellene kapcsolni? :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!