Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 20 km/h alatt kuplung, aztán...

20 km/h alatt kuplung, aztán fék. 20 fölött fék, aztán kuplung?

Figyelt kérdés
Nagyon sok oktató így tanítja. Ti hogy tanultátok?

2021. jan. 21. 07:44
1 2 3
 1/21 A kérdező kommentje:
A kérdésemben a megállásra gondolok.
2021. jan. 21. 07:45
 2/21 anonim ***** válasza:
100%

Majd ráérzel... úgyis csak addig fogod úgy csinálni amíg át nem mész a vizsgán. Sok mindent úgy tanítanak, meg kellene, ami nem kényelmes.


De egyébként meg nem a sebességhez, hanem a motor karakterhez képest, a fordulatszám állapotához igazítod ezt a műveletet. Ha már fulladna (egy idő után kiismered) előtte kuplung és fék, ha pedig nagy sebességről lassítasz. Addig meg fék utána kuplung, az előbbiek szerint. Szóval igen, ahogy az oktató mondja. De ezt motorja, váltója válogatja.

2021. jan. 21. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 A kérdező kommentje:
Tehát ha úgy van, akkor kb 1000-es fordulhatnál mehet be a kuplung, aztán a fék. Kb ott van az alapjárati fordulatszám.
2021. jan. 21. 07:51
 4/21 A kérdező kommentje:
fordulatnál *
2021. jan. 21. 07:52
 5/21 anonim ***** válasza:
Erre nincs szabály, csak egy: rá kell érezni. Ahogy közelít a fordulat 1000 felé addig csak fék, utána meg rálépsz a kuplungra is.
2021. jan. 21. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:

Ezt ne próbáld meg számszerűen megjegyezni, mert tényleg motortól függ. Még csak nem is autó márka/típustól.

Hiszen egy adott motor kerülhet több autótípusba is, míg ugyanaz az autótípus évjáratonként lehet más motorral szerelve.


Pl.:

Toyota JZ-GTE (JZX100) motor

Ennek inkább 1400-1450 körül van a fulladási határa 2-esben. Magasabb fokozatban pedig magasabb fordulatszámon.

Ez a motor viszont megtalálható a Toyota Chaser-ben is, de a Toyota Mark II-ben is.

Viszont ha megnézzük a Toyota Chaser 6. generációját (amiben az X100-as JZ-GTE motor volt beszerelve), láthatjuk, hogy 5 különböző motorral gyártották:

1G-FE I6, 1JZ-GE I6, 1JZ-GTE turbo I6, 2JZ-GE I6, 2L-TE turbo diesel I4.

És mind az 5 motornál máshol van a lefulladás határa, mind a fokozatésfordulatszám, mind a sebesség alapján.

Az autó típusa pedig ugyanaz, Toyota Chaser VI.


Sőt, ha nagyon messzebb akarnék menni, akkor az autó összessége a lényeges, például a váltóval együtt nézve.

A Toyota MarkII 5. generációja, 11 különböző motorral volt elérhető, 3 féle automata, és 2 féle manuális váltóval. ('80-as évek Japánja, az automatát még Neutrálisba kellett tenni megálláshoz, különben lefulladtál a sima fékezéssel). Ebben természetesen voltak olyan motor/váltó párosok, amik lefulladás szempontjából ugyanott voltak.


De akkor is, ugyanannak az autótípusnak, motor/váltó párostól függően, 42 különböző lefulladási fordulatszám/sebesség számai vannak.


Ne próbálj általánosan nominális értékeket megjegyezni a megálláshoz. Egyszerűen nincs értelme.

Amit most konkrétan megjegyeznél számérték, az csak az oktató autóra érvényes.

2021. jan. 21. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:
De gondolom azért az alapjárati fordulatszám jó viszonyítási alap.
2021. jan. 21. 08:51
 8/21 anonim ***** válasza:

Ne így közelítsd.

Kint a forgalomban ahogy épp megítéled abban a szituációban.

2021. jan. 21. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
A #6-os válaszoló nagyon jól megfogalmazta. Vagy ilyesmi munkakörben, vagy ez a hobbija. Türelmes, hozzáértő hozzászóló az biztos!
2021. jan. 21. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
na ezt nem lehet bemagolni könyörgöm ÉRZED az autót én ugy tanitanék mindnekit h letakarom az óracsoportot...Amúgy meg ha már lelassulsz tedd ki, üresben gurulás akkor olyan mintha automatát vezetnél csak fékezel és nincs az h lefullad mert elfelejted.
2021. jan. 21. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!