Vontatás után miért füstöl az autó?
Az autóm akksija lemerült. Van benne pajzs védelem, ami a motorháztetőt is védi a felnyitástól. Sajnos felnyitni nem tudtam a lemerült akksi miatt. Kb 5 percen át vontattuk 2-es sebességben, hátha kap töltést az akksim a generatorról. Így sem lett jó. (Lehet ez rossz ötlet volt.) Utána felhívtam a pajzsosokat, velük sikerült megoldani a problémát. Az akksi ki lett cserélve, majd beindítás után ömlött a füst a kipufogóból. Kis járás alapjáraton és megszűnt, de a motor környékén füstöl valami még mindig.
Szerintetek ez mi lehet?
Természetesen szerelőhöz viszem, hívtam a szerelőmet de nem értem el. Viszont nem hagy nyugodni a dolog. Benzines az autó.
Köszönöm a segítséget!
Valaki kérdezte, hogy hogy sikerült kinyitni. Felhívtam a pajzsosokat, és van eldugva 2 vezeték ahol tudok áramot adni a védelemnek. Az erre a célra van, ha lemerülne az akksi. Na ezt a 2 vezetéket nem találtam. Az ajtó zárja, ahova záródik, az az "U" vas a kasztnin és egy, az utastérben lévő biztosítéktáblára menő vezetékre rátettem a bikakábelt, és egy akksit. Így kapott áramot minden és nyitható volt. Ezt a tippet egy autóvillamosságistól kaptam.
Az autó egy sima hétköznapi Fiat Bravo, 2008-as T-Jet, 120 lovas. Ezt a védelmet még az első tulaj rakatta bele. Én kifejezetten utálom.
Igen, a motor körül szállingózik a füst. Tömítetlenség lehet az oka, ahogy írta egy válaszoló.
Hazaértem melóból és lecsekkolom az olajszintet, meg megyek vele egy kört. Remélem tényleg annyi a baja, de a tömítetlenségnek így is utána kellene járni.
Azóta beszéltem szerelővel is, szerinte is olaj van a hengerben. Megyek egy kört és oké lesz minden azt mondja.
Első körben okádta a füstöt a kipufogó amúgy, majd megszűnt. Jelenleg semmilyen füstöt nem látni a kipufogón, csak a motor körül szállingózik.
Szerintem ez baromira nem tett jót a motornak.
Az egy dolog, hogy az olaj szivattyút hajtja a motor is.
De a motor nem termel hőt ami melegítette volna. Igy sokkal sűrűbb és nehezen jot el mindenhova.
Ráadásul kimaradt az a fázis is, amikor indítás után egy rövid időre alapjáraton megy és felépül a megfelelő olajnyomás.
#17
Igen, mondta a szerelő is, hogy ilyen eszembe ne jusson legközelebb, mert nagyon nem egészséges a motornak.
Valószínüleg azért, mert turbós, és a turbónak fel kell pörögnie ahhoz, hogy tudjon tömíteni. Nem volt kipufogógáz, nem tudott forgni és leült a turbó tengelye, a siklócsapágyából meg telenyomta olajjal a szívó és a kipufogó csonkot. Ennyi. Nincs annak a motornak semmi baja.
Egyébként ez a mutatvány a motornak nem is, de az adagolóknak és a magasnyomású pumpáknak tényleg ártalmas, mert az elektronika zárva tartja bennük a mágnesszelepet az injektorok felé, ezáltal a kényszerhajtástól a bennük kialakuló túlnyomás károsíthatja őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!