Higgadt gondolkodású kezdőnek játszhat egy 80-90 lóerős motor?
Ősszel sikeresen megszereztem a korlátlan jogosítványt. Eddig nem volt saját motorom, robogóval van némi tapasztalatom, ill. 3 féle motorral amivel tanultam.
Egy 12 éves túraendurót néztem ki magamnak, ami 90 lóerőt produkál 180kg-s súllyal. Ez nekem termetileg meg is felelne. Úgy gondolom teljesítményét is tudnám kezelni, bár sok helyen olvastam, hogy nem érdemes ilyennel kezdeni.
Bár motorral nincs tapasztalatom, 5 éve autózok baleset nélkül, mindig tiszta fejjel és átgondoltan egy közel 300 lóerős autóval, emellett 2 éves tapasztalatom van egy 1000es Quadon, szintén balesetmentesen (a quadból sem volt kisebb előtte).
Igazából csak a rengeteg negatív vélemény miatt hezitálok. Én személy szerint úgy gondolom bírnék egy ilyen motorral, nem igazán vállalok be kockázatos helyzeteket, ha úgy látom inkább elveszem. Ezt nem mondanám álom motornak sem, azért választottam ezt mert viszonylag olcsón hozzá lehet jutni és van rajta bukócső, szóval nem zúznám össze ha véletlen valamit benézek. Internetes vélemények alapján elég kezes motor és kényelmes.
Minden ilyen kérdésnél a kérdező maga a megfontoltság.
Közben meg 300 lóerős autó, quad, miegymás.
Ezeknek is biztosan elkened.
Nem azzal van a baj, hogy te állítólag vigyázol. Sokra mész vele, ha valaki más nem. 300 lóerős autódat eldobod 150-nél egy főúton, extrém esetektől eltekintve nem sok bajod lesz. Motorral már annál inkább.
Nem. Nem a higgadtság hiánya a baj, hanem a tapasztalat hiánya. Nekem most van 86 lóerős motorom, de előtte 3 éven keresztül kisebbeken fejlődtem, fejlesztettem magam. És ez ráadásul 230 kg körül van, nem 180.
Az, hogy 5 éve vezetsz autót, meg személy szerint mit gondolsz magadról, sajnos kevés.
Kezdőként el nem tudod képzelni, hogy mit jelent egy motort biztonságosan kezelni. Hibázni fogsz, mint mindenki, valószínűleg többet is. Én is hibáztam, bátyám is hibázott, egyéb barátaim is hibáztak. Én 125-össel kezdtem, ami sokkal barátságosabban kezeli a hibákat. A bátyám 650-esen kezdett nem sokkal utánam. Majd 10-15 ezer km tapasztalattal kicsit rosszul mérte fel a kigyorsítást, sietett, összetört alacsony sebességgel egy parkoló autót, mert elvesztette az irányítást egy pillanatra valami olajfolt miatt. 450 ezres kár keletkezett a motorjában, szerencsére nem lett baja, csak miszlikre szakadt a protektoros cipője. Pedig neki 10 éve volt B-s jogsija, balesetmentesen, higgadtan vezet. Pedig az 50 körüli LE meg 50 körüli Nm csak, hasonlóan 180 kg mellett.
Annyi minden van, amit csak gyakorlás, sok ezer km alatt tanulsz meg, hogy tényleg nem ajánlott 80-90 LE-s motorral kezdeni. Gázkezelés, fékek érzése, súlyponttal való játszadozás, vészfékezés és még egy tucat másik. Illetve egy főre felesleges. Én most veszek egy 2. motort, ami csak 300 köbcenti, egyedül leginkább azt fogom használni mert annyival praktikusabb. A mostani csak feleslegesen fárasztó, sőt veszélyes városon belül, főleg ilyen időben, nyári gumival. Kb akárhol azonnal ki tudom pörgetni a hátsó kereket, ha picit durvábban nyúlok a gázhoz véletlenül. Ha nem lett volna meg az a tapasztalatom, ami megvolt, nagyjából 10-szer törtem volna már össze a motort, meg magamat az utóbbi 3 évben, amióta ez megvan. Ebből kb 3 volt saját hiba, többi 7 pedig a környező sofőrök hibája.
Persze lehet pont te megúsznád, de olyan magas eséllyel nem, minek kockáztatni?
"Bár motorral nincs tapasztalatom"
" Úgy gondolom teljesítményét is tudnám kezelni"
Ha nincs tapasztalatod, akkor miért gondolod, hogy tudnád? Ez már önellentmondás. Egy 180kilós 90 lovas motornak tudod milyen teljesítmény/tömeg aránya van? Mint egy 700 lovas 3-as BMWnek. Ezen gondolkozz el egy kicsit :D
" Én személy szerint úgy gondolom bírnék egy ilyen motorral, nem igazán vállalok be kockázatos helyzeteket, ha úgy látom inkább elveszem."
Ha életedben nem motoroztál még két keréken, akkor honnan fogod tudni mi a kockázatos helyzet?
Gondolom űrrepülőt is vezettél már, de az simán menne elsőre.
Ha nulla tapasztalatod van akkor ne vegyél ilyen motort, mert:
-küszködni fogsz vele amíg össze nem szeded a kellő rutint
-mert ezzel sokkal nehezebb üsszeszedni a kellő rutint, mint egy kisebbel
-rosszabb esetben az ésszel megyek nem jön be akkor ...
-felesleges pénzkidobás, mert több szívás lesz benne, mint élvezet.
Keress egy könnyen kezelhető, nem extrém nagy és mittudomén 50 lovas motort. Az már nagy A-s, de még kezelhető, gyorsabban fogod tudni a rutint megszerezni és az elejétől kezdve élvezetesebb lesz.
Nem véletlenül kapsz negatív véleményt. Adnál kezdő jogsisnak 700 lovas szupersportkocsit? Ugye hogy nem, pedig annak 4 kereke van..
Pontosítok, ekkora motorral nincs tapasztalatom, mint írtam azért valami akad két kerekűvel. A tanulómotorom egy CBR1000F volt, 15 perc alatt ráéreztem és magabiztosan mentem vele, igaz nem sok az a 10 óra, szinte elhanyagolható.
A jogsira reagálva, a legelső autóm 2 héttel jogsi után egy 310 lóerős autó volt, egy karcolás nélkül adtam tovább 2 évvel és 60 000km-el később. :)
Úgy döntöttem ha adódik lehetőségem kipróbálok egy erősebb motort is és egy 50 lóerő körülöt is.
Egyébként 4 ismerősöm is 750-es/800-as 90-110 lóerős motorral kezdett motorozni, ők azt mondják ne vegyek kisebbet mert 2-3 hónap alatt “kinövi” az ember. Itt viszont teljesen az ellenkezőjét mondja mindenki. Próbálok és azután döntök.
" A tanulómotorom egy CBR1000F volt, 15 perc alatt ráéreztem és magabiztosan mentem vele, igaz nem sok az a 10 óra"
10 óra hol? Városban? Rutinpályán? Olyan helyen ahol ki tudtad motorozni a benne rejlő erőtartalékot? A lábtartó leért a kanyarban?
"A jogsira reagálva, a legelső autóm 2 héttel jogsi után egy 310 lóerős autó volt"
Autóval mi kell egy vészkikerülő manőverhez 80kmh/-nál? És egy motornál?
Autónál mi a technikája egy ívben történő vészfékezésnek 70km/h-nál? És egy motornál?
Négy keréken milyen vezetési technikára van szükséged egy változó ívű kanyarban? És motoron?
Mi történik autóban egy kanyarban ha véletlenül a kelleténél több gázt adsz? És motoron?
:D :D
"Úgy döntöttem ha adódik lehetőségem kipróbálok egy erősebb motort is és egy 50 lóerő körülöt is."
Hol és hogyan próbálod ki? Feljösz ide hozzánk az Alpokba és veretünk egyet a szerpentinen? A vezetni tudás és a rutin nem azt jelenti, hogy elgurulsz a vizsgaútvonalon 50-70-nel, azt bárki megcsinálja 10 óra után..
Egyenes úton kipróbálod, városban kipróbálod mit fogsz érezni? A 110 lovas kicsit jobban húz. De nyúlj már rá mondjuk tesóm CBF1000-resén a gázra kanyarban kicsit jobban. Még egyenesben is kapkodja az elejét.. Ez az amit nem tudsz kipróbálni, mert nincs akkora rutinod, hogy ki tudd próbálni. Ezt majd akkor jössz rá amikor először beüt a szar..
"Egyébként 4 ismerősöm is 750-es/800-as 90-110 lóerős motorral kezdett motorozni, ők azt mondják ne vegyek kisebbet mert 2-3 hónap alatt “kinövi” az ember. "
Nem szeretem Dodort probózni, de mi arc nélkül hiteltelenek vagyunk. Ő elmondja neked arccal, "újságíró", versenyzett 1000-ressel, nála hitelesebb kell?
Tessék:
Megnéztem a videót, és még 1-2-t. Úgy gondolom tévedtem azzal kapcsolatban ami a fejemben volt.
Adok az ismerőseim véleményére is, de végül is 2 év múlva is vehetek olyan motort amilyet szeretnék, azonban addigra magabiztosabb lehetek vele.
Te milyen motort ajánlanál kezdésnek ami ezen a túra enduró vonalon mozog? 190cm vagyok és 120kg, szóval azért nem árt ha elférek rajta.
Fogalmam nem volt eddig ki ő, de olyan hitelesen adja elő a videóiban a dolgokat, hogy engem meggyőzött. Illetve a hozzászólások közt a rengeteg megerősítés is.
Letettem a 900-as motorról. Keresgélek kisebb kategóriában, 40-50 lóerő környékén.
Nem azt mondom, hogy vedd a leggyengébb hulladékot, de a rutin megszerzéséhez és az élvezetes motorozáshoz elég kezdetben egy könnyű és közepesen erős motor.
A közepes endurók/túraendurok mint Yamaha XT660, BMW F650, Honda NC750X, Kawasaki Versys 650, Yamaha MT07 Tracer. Suzuki DL650 vagy a tokomtudja..
A modern nakedek is egész jók már, pl a Kawa Z650 egész kényelmes volt, pedig én is 190 vagyok.
Ebben a kategóriában a motorok nem is nehezek, a modernebb, széles kormányos gépek és endurók könnyel is kezelhetőek és azért rosszul sem mennek.
Mondanám, hogy nem a köbcenti a gáz, mert az én Bulldogom sem volt egy erőgép, de ami nagy köbcentis és gyenge az általában valami elavult limlom, amivel több lezs a gond és feleslegesen nehéz.. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!