Azon gondolkodtam ,nem e lehetne meghoszabítani az önindítási folyamatot elektronikusan egy autóban, motor beindulása nélkül?
Hiszen ilyenkor már vándorol felfelé az olaj ,és teher nélkül forognak a dugatyúk egy ideig(a kopás minimális jelentéktelen), kiprobáltam hogy még azelöt leálítom az utót mielött elindulna de már volt idelye megforogni a dugatyuknak ,és figyeltem az olajnyomás lámpátmiután ezután a procedura után elindítottam szinte azonnal elaludt mig alapból inditás után kell neki 2-3 mp.
ha meg lehetne csinálni azt hogy kicsit tovább forgassa a dugatyút az önindító indulás elött akkor hamarabb lesz olajnyomás nemde
Gyakorlatilag teljesen lényegtelen, a motorok mindenképpen hidegindításkor szenvedik el a legnagyobb kopást, méghozzá azért, mert hideg az olaj.
Gyakorlatilag ez olyan mintha te telibe locsolnád lekvárral a palacsintádat, nem csak a töltelékbe tennéd.
Összeségében ugyanannyit forog mindkét vezióban mire felépül az olajnyomás, de legalább terheled jobban az önindítót. Szóval semmi értelme.
Ráadásul a hidegüzem ugyanolyan hosszú lesz, szóval eredményt sem érsz el.
amíg nincs égés a motorban addig nincs akkora terhelésnek kitéve olaj nélkül is mintha beindulna és csak utánna épülne fel az olajnyomás, persze hogy ugyan anyít forog de terhelés nélkül,
én nem is drasztikus önindítózásra gondoltam hanem egy kicsivel több ami pont elég ahhoz hogy terhelés alatt hamar legyen olajnyomás.
De még a fülemmel is hallom hogy ha nem csinálom az öninditózást ,mikor beidul a motor rendessen kiszürödik az a száraz csiszólós hang ami elmulik mikor megjön az olajnyomás,
amikor kiprobáltam ezt a trükköt szinte észre se vettem.
Csináltam nemrégiben egy V8 dízelmotorral szerelt gépet, amin még mechanikus adagoló volt. Előkerült a kezelési útmutatója is. Azt írja, hogy addig kell forgatni önindítóval, ameddig az olajnyomás visszajelző kialszik, csak utána szabad a gázkart alapjárati állásba tenni. Amennyire tudom ez harckocsiknál is bevett szokás volt.
Tehát nem hülyeség amit kérdezel, csak mivel a terhelés nélküli olajnyomás felépítés rajtad kívül nem sok embert érdekel, ezért a gyártók már ilyet nem csinàlnak. Az a lényeg hogy induljon azonnal, ha elkopik, kidobjuk.
Egy canbus rendszer előtti autóban egy darab 5 lábú relével és némi vezetékkel megoldható.
Ugyanannyit forogna kenés nélkül a motor, szóval semmi értelme nem lenne.
Ha lenne értelme, akkor már évtizedek óta így indulna az összes autó.
Értelmetlen a kérdés. Egy jó állapotú motorban elég hamar felépül az olajnyomás. Nekem hidegen indítva már akkor kialszik az olajnyomásvisszajelző, amikor még nem indult be a motor.
Ha ennyire vigyázni akarsz a motorodra, akkor építtess bele vízkörös állófűtést, azzal szépen felmelegíted 60-70 fokra a blokkot, és langymeleg olajjal indíthatod a hidegindítás káros következményei nélkül.
Régen (50-es évek) az önindítóval szerelt teherautókat, traktorokat úgy kellett télen beindítani, hogy kurblival 2-3-szor átforgatták a motort, és utána indítóztak. Itt is valami hasonló volt a motiváció - "megtörni" a karterbe dermedt olajat, és elkezdeni egy kicsit szétkenni a motorban, csak nem a kopás miatt, hanem hogy az önindítónak könnyebb dolga legyen. (és ezt persze úgy, hogy ha hideg volt az éjszaka, a sofőr elvtársnak este ki kellett szedni az akkumulátort és bevinni a szobába hogy reggel biztos indítson).
Az ilyesféle "előolajozásnak" manapság már nincs sok értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!