Tönkretenném ezzel az autót?
1.6-os 16 szelepes benzines kocsim van, és néha, ha nincsenek hosszú egyenes kilométerek előzésekre, akkor visszaváltok és úgy előzök. Ma mellettem ült a nagybátyám (vezet 20-25 éve) és meglepően tapasztalta, hogy én mit csinálok. "Tönkre akarom tenni a motort? Ez nem rali autó, hogy ezt csináljam vele..." Merthogy ezek nem arra lettek tervezve szerinte.
A visszaváltást pedig úgy csináltam, hogy 5-ösben mentem 90-el, kivettem üresbe, ráléptem a gázra, hogy a fordulat ugorjon meg, és ne rántson, majd visszaraktam négyesbe. 7 ezerig van skálázva az órám, így volt kb 4-5 ezren. De így viszonylag hamar is gyorsul, nem mintha lendületből ütnék mindenkit.
Hozzateszem, hogy a víz, olaj már üzemmeleg mikor jobban odalépek neki. Az olaj is elég friss benne, a vezérlést is most cseréltem 2-3 hónapja, tehát nincs rossz állapotba.
1. 90-el mentél, akkor minek előzni?
2. Nyugodtan pöröghet tiltáson a motor, semmi baja nem lesz tőle.
3. Ne rakd ki üresbe. kuplung be, amíg a váltót kezeled az elég idő lesz a fordulatszám egyeztetséséhez.
jól csinálod
pont azzal vágnád tönkre a motort ha alacsony fordulaton kínoznád, nem véletlenül 5 ezernél gyorsul jól, ott kényelmes neki
Egy szikrát nem égetem a kuplungot :D
Ha a fordulat fent van mondjuk 4-5 ezren, akkor egyszerűen csak kiengedem, nem csúsztatom. Ha nem adok gázfröccsöt, akkor rántana egyet.
#8: Ja, hogy nem tudsz rendesen váltani, az más.
#9: Nem kell érteni, már egy ideje szinkronizált a 4. fokozat minden autóban:)
#7
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!