Tönkretenném ezzel az autót?
1.6-os 16 szelepes benzines kocsim van, és néha, ha nincsenek hosszú egyenes kilométerek előzésekre, akkor visszaváltok és úgy előzök. Ma mellettem ült a nagybátyám (vezet 20-25 éve) és meglepően tapasztalta, hogy én mit csinálok. "Tönkre akarom tenni a motort? Ez nem rali autó, hogy ezt csináljam vele..." Merthogy ezek nem arra lettek tervezve szerinte.
A visszaváltást pedig úgy csináltam, hogy 5-ösben mentem 90-el, kivettem üresbe, ráléptem a gázra, hogy a fordulat ugorjon meg, és ne rántson, majd visszaraktam négyesbe. 7 ezerig van skálázva az órám, így volt kb 4-5 ezren. De így viszonylag hamar is gyorsul, nem mintha lendületből ütnék mindenkit.
Hozzateszem, hogy a víz, olaj már üzemmeleg mikor jobban odalépek neki. Az olaj is elég friss benne, a vezérlést is most cseréltem 2-3 hónapja, tehát nincs rossz állapotba.
"Nem kell érteni, már egy ideje szinkronizált a 4. fokozat minden autóban:)"
Agytevékenységi kérdés, hogy erre a kijelentésre:
"Ezt ma már kevesen értik, ezt a gázfröccsös váltást. :)"
...vajon jhol válasz az, hogy nem kell érteni?
"#8: Ja, hogy nem tudsz rendesen váltani, az más."
Itt csak az a baj, hogy ő nemhogy tud váltani, hanem ráadásul jobban tud váltani.
Azért, hogy ne a szinkrongyűrűt gyilkold. AZ arra van, hogy amikor felkapcsolsz, az amúgy is csökkenő fordulatszámú nyelestengely fordulatszáma lecsökken a kapcsolt fokozatnak megfelelő értékre, akkor összekapcsolódnak a körmök. Nem arra, hogy mész kb 2000-es furdulaton, visszarakod kettővel, és fel kell pörgetnie kb 5000-re. Persze megteszi, csak hamarabb kopik. Ezt lehet megelőzni azzal, hogy kiveszed üresbe, kuplung fel, gázfröccs (a motor felpörgeni a nyelestengelyt), kuplung le, visszakapcsolás. Ilyenkor a nyelestengely fordulatszáma felülről fogja közelíteni a kapcsolt fokozatnak megfelelő fordulatszámot, simább lesz a váltás. Másképp nem lehet bólintás, torpanás nélkül visszakapcsolni több fokozatot. Illetve lehet, ha szép lassan engeded rá a kuplungot, amit persze szeretni fog nagyon...
Az egész leírva sok, de megcsinálni kevesebb mint egy másodperc.
Azta mindenét, föltaláltad a duplakuplungos gázfröccsös vissza váltást!
Már csak az a kérdés, hogy a szinkronizált váltók világában mi szükség van erre?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!