Vezérműszíj szakadás. Emiatt történhetett?
Dieseles. Kb 60 ezerrel ezelőtt volt komplett vezérlés csere. A szakadás előtt 1 hete gázolajszűrő volt benne cserélve, de sajnos a gumigyűrű vagy rosszul lett visszahelyezve, vagy eleve nem volt jó, mert szivárgott belőle a diesel. A régi gumigyűrűvel megszűnt. Nem volt erős folyás, de sajnos mivel a vezérműszíj részén nincs burkolat, így jutott oda is belőle.
Ez kb egy hétig így ment mire észrevettem, és a probléma megszűntetése után, rá egy napra elszakadt a szíj. Ezért tartom furcsa egybeesésnek. Emiatt szakadhatott el?
A szakadás előtt épp, hogy elindultam.
Ha folyamatosan áztatta a gázolaj a szíjat, az baj.
De rá is van írva minden szíjra, ha olaj éri, cserélni kell.
Milyen verda ez, ahol közel van a gázolajszűrő a vezérléshez?
1.2 CRTDI-nél is kb a szűrő mellett van a vezérlés de azon nem véletlen, hogy van egy komoly műanyag burkolat is. Nem tudom az előző tulaj hova tüntette a tiédről.
Pont azért szokott lenni burkolat, hogy semmi ne tudjon ráfolyni illetve attól is védi, hogy valami beleessen.
Ismerős járt úgy, hogy nem volt burkolat, elszakadt az ékszíj és pont begyűrte a vezérműszíj. Motor kuka lett.
Az mindenképp előny, hogy nem autópályás menetnél szakadt el. Akkor tuti belevert volna a szelepbe a dugattyú. Így minimális esély van, hogy túlélheti. Láttunk már ilyet.
De írd már le pontosan hogy történt. Mentél 50-el és hopp beállt a motor?
" Ez kb egy hétig így ment mire észrevettem"
Az azért érdekes hogy folyik a gázolaj és egy hétig nem veszed észre vagy leszarod. Annak erős szaga van amikor a meleg motorra ráfolyik vagy a kipufogóra.
Tanuld meg hogy akár mindennap bele lehet nézni , bele kell nézni a motor térbe.
Ez a tandíj!
De pont ez az, hogy itt semmi ilyesmi nem volt. Mert nem folyt rá a motorra, az üzemenyagszűrő mellette van, és a szivárgás pedig nem volt erős. Csere után, járatásnál nem is láttam. Minden nap bele nézni a motor térbe...hát oké, nyilván ezzel vitatkozni nem fogok. Egy hozzáértő tetőtől talpig megvizsgálhatja minden nap, így megelőzve a problémák többségét.
Mint kiderült összesen 440 ezer forintos "tandíj" lesz. Amiről megint csak kikérdeném a véleményeket, hogy ezt így látatlanban, javítási költségnek felszámolni reális? (2.0 CR TDI)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!