1 millió alatt / körül lehet még kapni v6 motorral szerelt, benzines autót, amire nem kell milliókat az évek során rákölteni?
#7 Persze, turbódízel. De nem szoktam se indítás után, se leállítás előtt járatni, legalábbis most télen. Nyáron jobban oda szoktam figyelni. Taposni se szoktam neki (max. 2500-ig) hidegen. Eddig tényleg nincs gond vele, de hibaforrásnak tekintem, meg nagyon nem tetszik a menetdinamikája. Fix geos, kb. 2000 alatt halott, utána tol egyet, és kész ki is fújt a 150 nm nyomaték. Érdekes módon ha azt akarom hogy haladjon is, akkor 3000-ig kell pörgetni. A hasonló teljesítményű benzinest is idáig szoktam (kell, minimum), igaz az mintha lassabban is pörögne fel odáig, de legalább odáig folyamatosan húz.
Na most ezt a dízeles "tolást" szeretném elérni, csak folyamatosan, nem lórugásszerűen, szintén max. olyan 3-3500-ig pörgetve, csak benzinest. Ezért gondoltam egy szívó nagy köbcentisre, az bír elméletben kellő nyomatékkal hozzá. Sajnos, nem sajnos ilyen a vérmérsékletem, szeretem ha húz az autó és közben nem erőlködik, és nem néznek feltétlen idegbajos hülyegyereknek. Vannak persze olyan napjaim mikor papásan vezetek de haladni jobban szeretek (de nem mint egy pizzafutár, félreértés ne essék).
A kérdés és a kiegészítés nem fedi egymást teljesen.
Kapni 1 millió alatt V6-os autót amire nem kell milliókat költeni, de nem ezeket amiket felsoroltál.
VR6 Golfok (bár a VW fanok miatt rohadt drágák semmi értelme VW-t venni), Vectra B V6, esetleg Omega V6 ami hirtelen eszembe jut.
Viszont ezekbe ne keress turbódízel nyomatékot, a 3 literes V6-nak odaléptem és ugyanúgy nyögött kétezres fordulatról, mint egy kacat 1.6 amíg fel nem pörgött.
Ami neked kell érzés azt a 4-5 literes V8-ak tudják szívóbenzinből, azt viszont nem fogsz kapni ennyiből.
Tény, hogy sosem lesz olyan olcsó az ilyen autót fenntartani, mint hasonló áron megvehető egyszerűbb autókat. Részben az igényesebb, legtöbbször drágább és több alkatrészből álló motor miatt, hanem azért is, mert általában ilyen nagyobb motort bonyokultabb, nagyobb, jól extrázott autókba szereltek, illetve ne hagyjuk ki azt a tényezőt sem, hogy minden hülyegyerek ilyeneket akar - tehát sokat lefingottak már.
Mondom ezt én, nekem most egy Rover 75 2,5 V6 Crown, és egy BMW 328i E36 kabrió áll a garázsban, mind hat henger, mind 1-2mft körül megvehető, és bizony mindkettő igényli a törődést, épp ezért nekem ezek hobbiautók.
Ezek közül semelyiket nem mindanám napi használatra ajánlhatónak.
Lehet kapni az Mk3 Ford Mondeoból ennyiért jó V6 Ghia példányt, az a Duratec V6 motor egészen jól bírja a használatot, ha figyelsz a szervizekre. Opel Omega B és C is van, itt az autó maga hullik szét, nem a motor - ugyanez igaz a Ford Scorpiora, hatványozottan.
Nissan Maxima vállalható ennyiért, bár a szépek 1m felett vannak.
Jag X-Type felejtős, igazi horror a szervizigénye.
Esetleg ha szeretnél valamiféle vezetési élményt is, BMW E46 sorhatos motorral (320i és felette) ajánlható, az M52TUB és facelift utáni M54 motorcsalád is strapabíró konstrukciók, még az igazi láncos vezérléssel. Viszont ezek ma is BMW-k, tehát a jó alkatrész drága, olcsót pedig bűn belerakni, rossz lesz tőle. És kell is nekik a törődés, na meg kapod a sztereotípiákat, de egy szép 20i sedan kifogható ennyiért, csak ne akarj sok extrát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!