Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megtudok tanulni magamtól...

Megtudok tanulni magamtól kicsit autót bütykölni?

Figyelt kérdés
Mindigis érdekelt az autó szerelés, de nem igazán volt körülöttem aki megtaníthatná. Nem akarok hivatásos szerelő lenni, nem akarom a leendő autómat sem szétcseszni. Az a tervem, hogy veszek egy játszós autót és azt szeretném csak magamnak bütykölgetni. Mennyi szerszám, türelem kén hozzá? Meglehet ezt egyáltalán tanulni?

2020. dec. 21. 15:41
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
81%

Tudod, a "csövezés," az nem csak annyi, hogy fogsz egy darab kiselejtezett gázcsövet, meggörbíted, és behegeszted.

Komoly elvárások vannak, a cső minőségét, vastagságát, anyagát, formáját, tekintve, nem is beszélve a szabványos rögzítési pontok kialakításáról.

Továbbá az sem elég, hogy szomszéd Bélabácsi jól tud hegeszteni. A bukócső hegesztésre külön engedély kell, amellett, hogy csak gépkönyvvel ellátott MNASZ által nyilvántartott versenyautóba lehet beépíteni.

Szóval csak lassan azzal a csövezéssel. ;)

2020. dec. 21. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 A kérdező kommentje:
Nyilván úgy gondoltam, hogy ha valamit nem tudok megcsinálni mert nincs képesítésem vagy engedélyem akkor azt szakemberre bízom, kedves 11-es. Kedves 10-es, Zolit szoktam nézni, nagyon szimpatikus a srác csak az a baj, hogy ő ezekhez tényleg konyít valamit, nekem az ő példája még magas. Mentek egyébként a zöld pipák mindenkinek.
2020. dec. 22. 08:02
 13/26 anonim ***** válasza:
A csövezésnek amúgy nincs értelme, amíg nem mész hivatalos versenyekre, mert egy csomó plusz súly, meg nem kis költség.
2020. dec. 22. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
Ha tényleg a nulláról kezded, először is olvass sokat, nézz videokat, aztán válassz ki egy járgányt, amit szívesen bütykölnél. Olyat, ami elterjedt, bőven van hozzá alkatrész újonnan és bontottan is, ezen felül sok iromány róla, fórumokon, csoportokban, stb. Itt tudsz olvasni, kérdezgetni olyanoktól akik szintén ezt a típust szerelgetik. Ez az elméleti része. A gyakorlati, hogy veszel olcsón egy nem túl jó állapotú, de azért nem is menthetetlen járgányt, hozzá esetleg egy donort. Alap szerszámok beszerzése, plusz nagy előny ha van aknád. Kell egy barát, haver, rokon, aki megmutatja a szerszámok használatát, egy-két nagyon alap dolgot, mint olajcsere, légszűrőcsere, stb. Ezután önállóan is próbálkozhatsz, először mondjuk kiszeded az üléseket, lámpatesteket, aztán visszaszereled őket. Ezeket nemigen tudod elrontani, és a szerszámokat is szokod. Motorba\futóműbe\elektronikába egy darabig még nem nyúlnék, vagy csak szakember felügyelete mellett. Kb. így lehet elindulni, tudd hogy mik a határaid.
2020. dec. 22. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:

Hali!

Hogy fogalmazzak.. szintén zenész vagyok, csak előrébb tartok kicsivel, sok apróbb dolgot megjavítottam a saját verdámon, és egykét nehezebben abszolválható cserén is túl vagyok.

Javaslom a nagy kitartást, és a sok videónézést, utánolvasást mindenképp, ha bárminek nekiállsz, ha lehet akkor a konkrétan a típusról. Kell hozzá jó logika, és következetesség (talán ezt lehet műszaki beállítottságnak nevezni?!), hogy ha máshogy van valami, mint ahogy arról olvastál, videót néztél, akkor se pánikolj be, hogy jaj elcsesztem, hanem a megoldást keresd és megtaláld. Nekem pont olyan kocsim van, hogy kb semmilyen magyar, még külföldi videó se nagyon frdul elő, így más típusokra, fórumokra hagyatkozva indultam el a dolgon. Ja és fontos! Lehetőleg szerezz be egy szerelési kézikönyvet, útmutatót az adott kocsihoz. Nagyon nagy segítség lehet, nekem is van, igaz angol nyelvű, de már az is nagy segítség. Persze az olyan dolgoknak amit tudom, hogy én valamilyen okból nem tudok megoldani, inkább szerelőhöz fordulok (pl nincs szerszám, vagy tényleg komoly szaktudást igényel, hogy tudd mit csinálj). Én pl egy olajcserével kezdtem, meg termosztát ház cserével, akkor ragadott magához a dolog szépen fokozatosan, és mertem belevágni komolyabb dolgokba is, pl oldalfedél tömítés csere, vízpumpa csere (na az volt valami.. :D ), ilyenek.

Mindenképp javaslom legyen akna, és megfelelő szerszám.


Egyébként 21 éves Škoda Feliciát henkölök, és mivel videó se nagyon volt, így annak is nekiálltam.. :D

2020. dec. 22. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
80%

Megszívlelendő amit #15 ajánl.

Ebből a szempontból szerencsés aki ex-szocialista autót választ, mivel azokhoz még viszonylag könnyen találsz magyar nyelvű javítási kézikönyvet.(sőt még alkatrészt is)

No persze Ő könnyen beszél, mert a Felicia egy könnyen szerelhető -és roppant szerethető- autó.

Ha ugyan ilyen korú Mitsubishiről vagy egy Alfáról lenne szó, már sikítva menekülhetnél. ;)

Szóval, kapjál bele, csináld!

Azért próbáld meg betartani a fokozatosság elvét, és maradj meg a reális határokon belül. Pl. ne akarj azonnal turbót beépíteni, és első munkád ne egy radikális futómű ültetés legyen.

Jó tanulást, sok ötletelést és még több türelmet kívánok!

2020. dec. 22. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%

Ezt is meg lehet tanulni, mint minden mást. Pár kiló kiló szerszám kell hozzá.


Amiket itthon csináltam több autón: kipufogó csere, teljes fék, féknyereg, féltengely, olajcsere, kerékcsapágy, vezérműszíj, hosszbordásszíj, vezérműlánc mindennel együtt, gömbfejek, külső/belső kormány összekötők, stab. rúd, szilentek, hátsószélvédő újra ragasztás, ablaktörlőszerkezet, relé csere, műszerfalizzó csere, fényszóró magasságállító motor csere, résolajcső, szűrők cseréje, fűtőradiátor, hűtőradiátor, egr tisztítás, map szenzor csere, fékolaj, váltóolaj, váltó kulissza felújítás, elektromos ablakemelő, ajtózár, hengerfejtömítés csere- a hengerfejet a gépműhely újította fel, gyújtáskapcsoló, termosztát, fékcső, generátor csapágy/csúszógyűrű, szénkefe, önindítóba bendix, kormánymű, abs vezérlőegységben a pcb újra forrasztása stb.


Ezeknek is úgy hozzá, hogy az adott típushoz letöltöm a ~300 oldalas szerelési könyvet, mindent lépésről lépésre pontosan betartva. Sok esetben fizetni kell érte, de megéri.


Kuplungot, váltót, turbót, nem vállalom be.

2020. dec. 22. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen az új válaszokat is, ezesetben is mentek a zöld pipák. Sokan említettétek a szerelő aknát, azom sajnos a garázsban nincs, nagyjábol mennyibe kerül egyet kialakítani, ha egyáltalán kitudom magamnak? Egyébként 20-30 éves Japán autókban gondolkodtam mint project car. Mit gondoltok?
2020. dec. 23. 18:35
 19/26 anonim ***** válasza:
100%

Nem biztos, hogy akna ásással és betonozással kell kezdeni egy autós projektet.

Egyenlőre elégedj meg 4db állítható emelőbakkal.

Ha nem használod, a sarokban is elférnek.

Írj, ha érdekel. ;)

2020. dec. 23. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
Milyen konkrét típusokban gondolkodsz? Nekem is ezek az autók a zsánereim azért kérdem :-)
2020. dec. 23. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!