Megtudok tanulni magamtól kicsit autót bütykölni?
Karbantartási munkák 90%-át meg tudod tanulni, el tudod végezni. Persze idővel majd kell venni pár speciális szerszámot, de ettől ne ijedj meg, nem eget rengető összeg.
Ha angol nyelv jól megy, Youtube tele van oktatóvideókkal, pl. ChrisFix csatornáját nézzed meg. Ajánlom, hogy valami egyszerű művelettel kezdjél, mint olajcsere, fékbetét/tárcsa csere, stb.
Az első szerszám, amire szükséged lesz, egy nyomatékkulcs. Enélkül semmit ne csinálj! A második, az autódhoz való szerviz kézikönyv, ami tartalmazza, hogy minden egyes csavart hány nyomatékra kell meghúzni. A harmadik, kék színő Loctite (közepes erősségű csavarragasztó).
Én is így kezdtem, mint te. Most már van mögöttem több fékcsere, felfüggesztés elem csere, olajcsere, automata váltóolaj csere, szervoolaj csere, hosszbordás szíj és feszítő csere, stb. Van pár dolog, amit nem csinálnék meg, mint a fékfolyadék cseréje, de a legtöbb karbantartás és alkatrész csere nem gond.
Szerintem az elején becsövezni se kell, ha nem akarsz profi versenyeken indulni. Nem tudom, ott előírás-e, mint ahogy a raliban.
Az ülést sem nagyon kell bántani, de ha másikat akarsz bele rakni, ahhoz csak csavarozni kell.
Vennék a helyedben néhány százezerért valami erősebb motoros BMW-t, esetleg egy Mazda MX-5-öst, ezek tökéletes játszós autók.
Egy haverom hóautózásra vett egy BMW 3-as kompaktot, neki az átalakítás annyi volt, hogy kiszedett belőle mindent, ami nem kellett, de értsd úgy, hogy a hátsó ülést, a légzsákokat, kárpitokat, mindent, aminek súlya van és kivehető. A súlycsökkentés sokszor többet számít, mint bármilyen egyéb tuning.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!