Aki jól vezet kézi váltost az áttér automatara?
Jó dolog az Aut váltó, az biztos.
De azért itt is vannak kivételek, a robotizált, CVT váltók egy rémálom, és sosem fognak olyan finoman váltani és viselkedni, mint a hagyományos automaták.
Ja, és egy apróság, amit sok autós elfelejt - az Aut váltóban is kell olajat cserélni, különben jöhet a drága 5-600e Ft-os felújítás...
En csak manualis valtos autot vezettem mikor Magyarorszagon eltem es nem volt vele gondom, tudtam vezetni.
Miota Amerikaban elek azota csak automat vezetek. Itt eleve nehezebb talalni manualisat hasznaltan, ujonnan mindegy mert ugy rendeled ahogy szeretned de sok autot mar nem is gyartanak manualis valtoval.
Azert vettem automatat mert ebbol van tobb, ezt egyszerubb talalni hasznaltan es a felesegem nem is tud vezetni kezi valtosat, tehat ha kellene neki vezetnie az automat akkor nem tudna beinditani sem. A masik dolog hogy itt sokkal nagyobb a forgalom mint Magyarorszagon es manualissal hatrany erne azokkal szemben akik automatat vezetnek. Automata sokkal mozgekonyabb, lampanal indulaskor siman leeloz egy automata, mindegy milyen jo sofor vagy.
Szerintem inkább úgy értette a kérdező, hogy akinek nem okoz gondot a kézi váltós autó vezetése, esetleg még szereti is használni, az áttérne-e automatára. Szerintem egyre kevesebb kéziváltó-hívő lesz. 20 éve még nagyobb divat volt fikázni az automatát, mert jobban élt az emberekben, hogy normálisan váltani = jól vezetni, és úgy érezték, hogy automata váltós kocsit vezetni egyenes út az impotencia, ne adj isten nemi identitásuk megkérdőjelezése felé.
De ez meglepően gyorsan változott az utóbbi időben.
"lyenkor ki lehet venni a váltót szépen N-be, vagy akár P-be"
Piros lámpánál ezzel lehet gyilkolni a váltót, ami persze nem rövid távon lesz gond, de fölösleges az előválasztó karhoz nyúlni az esetek többségében
Fölösleges, mert nem áll ott 2-3 percet, ha valóban annyit kell állni, tegye ki P-be, de az esetek többségében 1 percen belül indulhat.
A mögötte állónak meg, ha égeti a szemét a féklámpa, rossz helyre néz, nem kell folyamatosan az előtte álló autók seggét bámulni.
Jó, azért egy féklámpától ne akarj megvakulni... Én is csak nagyon ritkán veszem ki N-be az automatát lámpánál. Hosszú távon nem előnyös kapcsolgatni. Meg azon kívül, hogy "nem sütöd ki a mögötted álló szemét", semmit nem nyersz vele.
Én kimondottan utálom amikor előttem álló autós (jellemző a manuálisokra) kiveszi üresbe, nekiáll telefonozni, vagy nézegetni magát, tökmindegy. És amikor már zöld a lámpa, akkor hagyja abba amit csinál. Lerakja a telefont, felhajtja a napellenzőt, leteszi a táskát az ülésre, tökmindegy. Majd amikor már 3 másodperce zöld a lámba, akkor kezdi el keresni az egyest. Lényegében eltelik úgy 5 másodperc a zöldből, hogy egy tetves autó nem ment át még, és az első még csak meg se mozdult. Aztán ha kis szerencséd van, egymás mögött áll 2-3 ilyen gyökér. Aki nem akkor indulna meg, amikor zöld a lámpa, hanem akkor kezd el keresni, gondolkodni, amikor megmozdul az előtte lévő.
Ilyen szempontból gördülékenyebb egy ilyen lámpás történet egy automatával. Rálépsz a fékre, megállsz. Lelépsz, elindul. Közben le tudod tenni a redávs telefonod, mert nem kell kéz az elinduláshoz. Nem kell szerencsétlenkedni a váltóval, meg kuplungolni, meg akkor csúsztatgatni.
Tudom, nem mindenki ilyen. Nyilván. Nem kell majd bekommentelni 4 embernek, hogy dehát ti el tudtok időben indulni a manuálissal. Tudom. Én is el tudok. De sajnos rohadt sokan vannak akik nem... és az ilyenek miatt egy zöldön amin átmehetne 10 autó, átmegy 4.
"Viszont sok autós nem tud Aut váltóval normálisan közlekedni - értem ezalatt pl piros lámpánál (ami 2-3 percig is piros lesz) le nem szállna a fékpedálról "
Pont hogy tudjuk. A legtöbben tisztában vagyunk vele, hogy az automata váltót a lehető legkevesebbszer szabad kivenni D-ből. Nem olyan, mint a kéziváltó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!