Baj, ha mindig nyomom a kuplungot? (pl. pirosnál, kereszteződésnél)
3 éve vezetek, eddig még senki nem mondta, hogy ez baj lenne. Naponta vezetek, ezt szerintem az első naptól kezdve így csináltam.
Szóval hogy megállok a pirosnál és nem üresben van az autó, hanem 1-esben és nyomom a féket és a kuplungot is, vagy fogásponton tartom. Kereszteződésnél ugyanez, vagy ha kanyarodok, akkor is végig nyomva tartom. Dugóban is a bal lábam mindig rajta van és fogásponton tartom.
Ma jegyezte meg először egy ismerősöm, hogy miért így csinálom a piros lámpánál, bőven elég lenne a sárgánál sebességbe tegyem a kocsit, mint 1 percig nyomva tartani a kuplungot feleslegesen.
Nekem nem baj, de a kinyomócsapágy így hamarabb kopik. Ami szintén nem jelenti az autó végét csak szpás.
Nem drága alkatrész, de le kell hozzá szedni a váltót hogy cserélje az ember, így ha te csinálod akkor szpás, ha nem te akkor meg nem sokkal marad el a munkadíja a kuplungcserétől.
Ennek fényében azért illik a kinyomócsapágyra annyira vigyázni hogy annyit kibírjon mint a kuplung, hogy együtt lehessen őket cserélni.
Normál használatnál olyan 200-300 ezer km-t bír ki a kuplung.
Neked valószínűleg 100 ezer km sem fog kelleni, hogy leamortizáld.
Nem az én autóm egyik sem igazából, csak használom őket. így talán nem annyira feltűnő, hogy ebben picit hibázom néha. Mert az egyik pl. most ősszel volt szervizben, ott nem mondták, hogy bármi feltűnő hiba, kopás lenne bárhol.
Azt hittem, hogy nagyobb baj lehet ebből, nem csak egy alkatrész csere.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!