Baj, ha mindig nyomom a kuplungot? (pl. pirosnál, kereszteződésnél)
3 éve vezetek, eddig még senki nem mondta, hogy ez baj lenne. Naponta vezetek, ezt szerintem az első naptól kezdve így csináltam.
Szóval hogy megállok a pirosnál és nem üresben van az autó, hanem 1-esben és nyomom a féket és a kuplungot is, vagy fogásponton tartom. Kereszteződésnél ugyanez, vagy ha kanyarodok, akkor is végig nyomva tartom. Dugóban is a bal lábam mindig rajta van és fogásponton tartom.
Ma jegyezte meg először egy ismerősöm, hogy miért így csinálom a piros lámpánál, bőven elég lenne a sárgánál sebességbe tegyem a kocsit, mint 1 percig nyomva tartani a kuplungot feleslegesen.
A kocsinak nem használ.
De ha senki nem mondta akkor jogsid sincs?? Kreszen tanulod, hogy kanyarban nem nyomod a kuplungot. Az oktató meg tanítja a többit. Ha neked soha nem szólt senki akkor vezetni se tanulhattál.
Igen, ez hiba. Vizsgán rossz szemmel nézik (hibapont, vagy buktatnak is érte —> Helytelen járműkezelés, mint amikor álló kocsin tekered a kormányt).
Meg el is fárad a lábad...
Amúgy vicces, fater 40+ éve vezet, ő is mindig kinyomta a kupplungot, de most, hogy friss jogaival mellette vezettem, egyre inkább megszokta, hogy kiteszi üresbe... 😄
“ De ha senki nem mondta akkor jogsid sincs??”
Vagy olyan szuper oktatója volt, mint nekem... ☹️ Ha kérdeztem, előadta hogy ezt már tudni kellene, vagy majd később beszél róla. Aztán sose beszélt...
A kuplungnak ez a lehető legrosszabb, amit csak tehetsz vele. Folyamatosan kopásban tartod ha a fogásponton áll vele egy helyben. Ha folyamatosan kinyomva tartod, akkor meg a kinyomócsapágy kopik.
Teljesen rossz ez a vezetéstechnika, soha nem is oktatják így a kuplunghasználatot az oktatók, ez egy felvett rossz szokás.
Üresbe, felengedett kuplunggal állj a pirosnál, a kereszteződésnél is azért lehet tudni, hogy kb mikor mehetsz, ráérsz akkor is kapcsolni egyes fokozatot, vagy ott max egyesbe várakozol de teljesen kinyomott kuplunggal 10-15mp-ig, ha néha csinálod nem akkora baj.
Ez nagyon rossz. Véletlen leugrasz a kuplungról és már bent is vagy az előtted lévő kocsi hátuljában. Arról nem is beszélve hogy a kuplungnak sem tesz jót.
Mikor meglett a jogsim, nekem is volt egy olyan berögződésem, hogy kanyarodni kinyomott kuplunggal kanyarodtam. De hamar leszoktam róla, mert semmi értelme nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!