Csak szerintem van baj a vezetésoktatással?
Milyen hibák miatt buktattak meg? Amúgy a forgalmi vizsga szerintem se fair, mert az ember izgul, meg minden, erre egy olyan hiba miatt, hogy lehagyott index, már meg is buktathatnak. Oké, az indexelés fontos dolog, de szerintem érhető, ha a vizsgázó a stressz hatására néhány ilyen dolgot elront.
De na, ez így van, evvel nem tudsz mit csinálni. De ha maga a vezetés megy, előbb-utóbb úgy is sikerülni fog.
Milyen időközönként vannak óráid? Ha tényleg sok idő telik el az órák közt, keress másik oktatót.
Tudtommal - vagyis 21 éve még így volt - 1-1 kisebb hibáért hibapontot kapsz, és ebből kell 10-et összegyűjteni, hogy ne legyen sikeres a vizsga.
Szóval 1 db indexelés miatt nem buktathatnak meg még. Lesz ott más is akkor, esetleg a jobb oldali kerékkel rámész a felezővonalra, esetleg indokolatlanul mész lassan, vagy nem állsz meg a zebra előtt, stb.
Sajnos a forgalmi vizsga is olyan, hogy úgy kell vezetned, ahogy az le van írva a nagy könyvben - és ha majd meglett a jogsid, akkor természetesen már a saját elveid szerint fogsz vezetni - ami persze nem biztos, hogy a normális út (pl aki nem indexel sosem, bent felejti magát a belső sávban, nem segíti elő a forgalom többi résztvevőjének a haladását - beáll a kereszteződésbe, és lámpaváltáskor elállja az utat, vagy jó esetben úgy áll meg a parkolóban, hogy 2! autó helyet foglal el és persze lesz@rja, hogy más nem fér oda, stb, stb.)
Sajnos nagyon sok a rossz, a forgalom ritmusát tartani képtelen autós - persze legtöbbjük némi kenőpénz árán ment át -, de ezeket már messziről ki lehet szúrni. Akik az autó méreteivel sincsenek tisztában, és ahova befér egy nyerges vontató is, ők oda meg se próbálnak beállni - egyébként ez is lehet buktató ok a vizsgán, hogy pl a parkoljon le az első adandó lehetőségnél, és a tanuló meg nem érzékeli az autó méreteit, és természetesen csak megy tovább, miközben ott virítanak az üres helyek. Ezt pedig értelemszerűen a vizsgabiztos nem fogja jó szemmel - és sokáig - tétlenül nézni...
Lenne mit javítani rajta, ez kétségtelen.
De az nem feltétlenül baj, hogy téged nem engedtek át. Attól függ, hogy te mit nevezel "kis hibának".
Kis hibákért nem buktatnak meg...
Meg kell tanulni vezetni és kész. Van akinek elég a minimális szinthez a minimális óraszám, van akinek nem.
Vezetni kellene megtanulni.
Mert az lehet, hogy te "elméleti beállítottságú" vagy, de amikor az IFA rongyol át a sávodba hogy bedolgozzon az aszfaltba, az eléggé gyakorlati beállítottságú lesz és nem igazán fog segíteni, hogy egyébként te egyből átmentél az elméleti vizsgán, de közben remegve szorítod a kormányt a félelemtől.
Gyakorolj még, ha pedig nagyon nagyon nem megy, akkor ne erőltesd.
Nem kötözködésből írom, de ha kétszer buktál, és nem az összegyűlt hibapontok miatt, hanem azonnali bukást jelentő dolgok miatt, akkor azok valószínű nem kis hibák, de nem írtad le, pontosan mi volt az ok.
Az én vizsgámon is végig beszélgetett az oktatóm a vizsgabiztossal, nekem ez így jó volt, mert bár rohadtul figyelt a vb (ami a normális és így van értelme), mégis oldott volt a hangulat. Ha téged zavar a beszéd, akkor is muszáj elvonatkoztatni tőle, és csak a vezetésre koncentrálni, nem szabad hagyni, hogy bármi kizökkentsen, ez a későbbiekre is érvényes nyilván.
Ahogy előttem is írták, hiába vagy jó elméletben, a vezetéshez sajnos ez nem elég. Minden apróságra figyelni kell, ami csakis gyakorlattal fejleszthető, és mindig maximálisan topon kell lenni fejben, hogy mindenre tudj időben reagálni.
Nekem még nagyon friss a jogsim, 3 hónapos, de már most rengeteget tanultam a "valódi" közlekedésről, hisz minden út, vezetés más és más.
Ha egy sima vezetési óra jól megy (márpedig biztos így van, máskülönben nem engedett volna vizsgára az oktatód), akkor a vizsga is sikerülni fog, egyszerűen csak fejben kell ott lenned, 100%-ig koncentrálnod, nyugodtan és nem görcsösen, akkor sikerülni fog.
Figyeljetek... 99%-ban ez van... Valaki megbukik, és egyből rossz az oktatás, hülye az oktató, hülye a vizsgabiztos, nem fizettél kenőpénzt, kell a plusz óra az oktatónak, kell a vizsgapénz a vizsgabiztosnak, mindenki hülye, csak a vizsgázó nem. Mindig megmagyarázzák.
Kis hiba... Relatív. Kinek mi a kis hiba. Hallottam már olyat hogy, "dehát csak nem néztem el jobbra a zebránál amikor zöldem volt". Ha elütsz valakit, amikor nincs melletted oktató aki megfékezzen, a kis hiba máris elég nagy hiba lesz.
Erre annyit tudok mondani: Úgy kell vezetni, hogy ne tudjanak megbuktatni. Ha nem hibázol, nem buktatnak meg. Ilyen egyszerű.
És rá lehet itt fogni az izgulásra, meg a többire. De sajnos a tanulók 99%-a mindig talál valami kifogást, amiért nem ő volt a hibás.
Ígyis az utakon lévő emberek felén csodálkozom, hogy az anyámba lehet jogosítványa. Úgyhogy még ígyis azt lehet mondani, hogy az emberek nagyrésze át van engedve. Ha nem is elsőre, de végül megkapják a jogsit...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!