Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minél alacsonyabb az emberek...

Minél alacsonyabb az emberek IQ-ja, annál jobban ellenzik az elektromos autót?

Figyelt kérdés

Először is, ha valakinek provokációnak fog tűnni a kérdés, szeretném leszögezni, hogy egyáltalán nem annak szántam.


Saját tapasztalatom szerint az elektromos autót ellenzők általában nem a társadalom magasabb, tanultabb, tehetősebb rétegéből kerülnek ki, hanem inkább iskolázatlanok köréből.


Sok esetben az ára miatt savazzák az ilyen emberek az EV-ket, és nem tudják megérteni, hogy az ő hibájuk, hogy nem tudják megvenni, nem a gyártóké.

Ezután általában hamar előkerül a "vezetési élmény" (értsd önvezetés) és a "hang" problémája.... Nos, hát hogy is mondjam, az önvezetés csak egy lehetőség, nem kötelező használni, de amikor valaki magát a létét szidja, úgy érzem mintha nem tudná értékelni/kihasználni a fejlődést (talán azért, mert számára a 20 éves autó a standard!?), ami nem túl magas intelligenciára vall. A hang fanatikusok pedig nem tudják megérteni, hogy a hang csak egy nem kívánt mellékhatás, amit végre sikerült eltüntetni, hülye hasonlat, de például a hangos mosógépet sem preferálod a halkkal szemben.


Egyet értesz a fenti állításokkal, vagy úgy gondolod, hogy az elektromos autóhoz való hozzáállás társadalmi, iskolázottsági, anyagi helyzettől független?



2020. nov. 25. 00:50
1 2 3 4 5
 31/47 anonim ***** válasza:
65%

Az IQ nem sokat árul el egy emberről. Vannak magas IQ-jú emberek is, akik fafejűek, és alacsony IQ-júak is, akik tisztában vannak vele, hogy mihez értenek, mihez nem.

A villanyautózás szerintem főleg e 3 okból kifolyólag kelt sokakban hiú reményeket.: mások is említették a marketing által uralt fogyasztói társadalmunk átkát, ami miatt a jómódúak 3 évente lecserélik a kocsijukat akkor ha nincs semmi baja, csak mert kijött az újabb. A másik probléma a napelemek ígérte tiszta energia. Viszont este, és mikor napokig nem süt a nap, honnan jön az áram? Az erőművekből. Van néhány ország, ahol sok a szél, vízerőmű, de a legtöbb nem ilyen.

A harmadik probléma, hogy nem lehet az összes belsőégésű autót elektromosra lecserélni, mert akkor még több erőmű kapacitásra lenne szükség, ami csak atomenergiával fedezhető, de azt is ellenzik a zöldek. A vége az, hogy csak a kiváltságosok használhatnának autót, de az meg hogy fér össze az uralkodó liberális világnézettel?

2020. nov. 28. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/47 anonim ***** válasza:
25%

Nekem Teslám van... Pont hogy itt a jó a vezetési élmény... tök menő, hogy indexelsz és sávot vált magától.. meg lehajt az autopálya megfelelő lehajtóján. Sajnos csak itt tart a tudásban, de még így is jobb, mint a BMW, mint ami szalagkorlátnak ment... Magával a BMW-vel nincs gond, nagyon jó autó.. Tesla előtt nekem is az volt, de a Tesla sávtartója nagyon jó. Nekem az elmúlt fél évben mindig követte a sávot teljesen jól. Persze ez is fejlődött, korábban éjszaja miden baja volt, de javult... én várom, hogy háztól házig vigyen.. szerintem ez az élmény, nem az, hogy neked kell kormányozni.


Egyébként ha a hatótávot nézzük igazuk van azoknak akik (jelenleg) ellenzik az eletkromos autót.. idegestő így télen 250km-enként tölteni, míg a BMW-vel megtettem egy 1000-est simán autopálya+ tempóban.

2020. dec. 6. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/47 anonim ***** válasza:
79%

Esetleg fordítva?

Németek pl. bezárták az atomerőműveiket.

Elektromos autókat nyomatják.

Egy modern benzines hatásfoka 40%.

Hibrid középkategória eljár 5 literrel.

Áramot főleg szénerőművekben állítanak elő 45% hatásfok.

Elektromosság szállítása transzformálása kb 80% hatásfokú.

Akkumulátor feltöltés, lemerítés kb 80% hatásfok

Összességben a hőerőműben előállított energia hatásfoka az autózásban max. 30%

Amennyiben atom és szélerőművekben állítanák elő az áram 80%-át lenne realitása a klímavédelemben. Így?

Franciáknál talán. Ott sok az atomerőmű.

Itt a karácsony. 11 celsius. Sok az ember, mégsem hagyják a covidot funkcionálni. Ha 100 millió ember élne a földön nem lenne extra CO2 kibocsátás.

Így csinálhatnak bármit.

2020. dec. 23. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/47 anonim ***** válasza:
24%
33 folyt. Azt még nem említettem, hogy az inverter és a villanymotor kombináció hatásfoka jó ha 90%-os
2020. dec. 23. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/47 anonim ***** válasza:
14%

A kínaiak most előálltak egy apró elektromos autóval, aminek a hatótávja 120-170 km. Nem tudom pontosan, hogy már ténylegesen gyártják-e, vagy még csak előrendelések vannak, mindenesetre több tízezer darabot eladtak belőle. Hongguang Mini a neve és dollárból átszámolva kb. 1,5 millió forintba kerül. Kétszemélyes és - ha jól láttam - akkor elég fapados, amin igazából nem lehet meglepődni, viszont cserébe:


- Tudok vele munkahelyre ingázni,

- Tudok vele bevásárolni,

- Gyereket tudom vinni vele az iskolába/óvodába,

- Egy embert el tudok vele vinni... valahova.


Ezek mind olyan dolgok, amire az autót kb. 90%-ban használom jelenleg. A maradék 10% a nyaralás és közös kiruccanások lennének, de arra megint lehetne valami másik megoldás is.


Ha lenne Európában, azt hiszem vennék egy ilyet. Ráadásul olyan helyen dolgozom, hogy az áramot is kedvezményesen kapom, nekem megérné bőven.


De amíg mondjuk egy új, 5 ajtós, ismert márka elektromos autója kerül 8-9 millióba, addig nem engedhetem meg magamnak.

2021. jan. 4. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/47 anonim ***** válasza:
100%
Nem értek egyet. Alapvetően rengeteg autót gyártanak, túl sok a kocsi. Több millió új fut le évente a szalagokról, nem fenntartható. Az autók tömeges előállítása és használata elképesztően szennyező. Ha most lassan minden fosszilis hajtású kocsit elektromosra cserélünk, az már önmagában óriási szénkibocsátás lesz. Én úgy "ellenzem" az e-autót, ahogy mindegyiket. Túl sok az autó és egyre több. Mint szinte bármi más, egy fenntarthatatlan fogyasztási cikk, a funkciója pedig inkább diszfunkció lassan. Másik, hogy globális trendeket követ az emberek túlnyomó része. Ha az afrikai vagy ázsiai is nyugati életmódot szeretne (mert az a minta), akkor azt jelenti, autót is akar (ahogy a magyar is). Így hiába van a világ egy részén kb. 30-40% e-autó arány, mert máshol nem lesz sokáig még így, de "joguk van" nekik is az autóhoz. Csak ők még évtizedekig olajat fognak ehhez igényelni, nem áramot (ami szintén többnyire fosszilis forrású). Tehát az e-autó nem csak műszaki-, de főleg inkább szociális kérdés már.
2021. jan. 14. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/47 anonim ***** válasza:
100%
Ja és azt írta kérdező, hogy a "környezetszennyezés" témáját hagyjuk. De ha a kérdés mégis arra vonatkozik, ki miért ellenzi, akkor ez a fő ok. Musk most évi húszmillió autót akar gyártani. Hová? Jó, hogy nem már egymilliárd készülne el (minden gyártó által) évente. Fenntarthatatlan.
2021. jan. 14. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/47 anonim ***** válasza:
100%
Tehát nagyon szemléletes: nem az e-autó önmagában a gond a többihez képest, hanem a mögöttes gyártói elv. Ez a típus most újra katalizálja a piacot, lendíti a vásárlásokat. Ha nincs olyan, akinek ne lenne joga vezetni, félő, hogy mindenki autóba akar majd ülni. Ez azt jelenti, hogy kb. 3-4 milliárd ember fogja tíz évente cserélni az autókat. Szerintem ez a felfogás, ami miatt komolyabb értelem mellett nem lehet azt mondani, hogy de jó, hogy most aztán még az elektromos autók is érkeznek, milyen remek - mert el is fedi a valódi gondokat az autózással kapcsolatban.
2021. jan. 14. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/47 anonim ***** válasza:
0%

Számtalan előnye van az elektromosnak a robbanómotorossal szemben. Értelmetlen olyanokon vitatkozni, hogy "de az elektromos is szennyez", ezt mindenki tudja! Csak nem ott és nem annyit! Amit le kell gyártani, az szennyezni fog most és mindenkor, hosszú távon én nem is gondolkoznék rajta, hogy mibe üljek, elektromosba, vagy egy dízeles sz*rba.


Aki szereti - főleg városban - kora reggel ablak nyitás után magába lélegezni a szmogot, az szidja nyugodtan az e-autókat.


Ma már házra is lehet napelemet szerelni, amivel ha nem is teljesen, de nagy részben kiváltható az e-autó töltése. Munkahelyek, bevásárló központok is lehetőséget adnak az ingyenes töltésre, akkor miről is beszélünk még mindig?


Jönnek a konteós idióták a fotel kényelméből felböfögött összeesküvés-elméleteikkel, hagyjuk már! A leselejtezett autókkal ezután is az lesz, mint eddig volt. Bezúzták, majd kb. az autó összes részét újrahasznosították.


"Almost all the parts of a car or any other auto can be recovered, with a recycling rate greater than 90% for a typical vehicle.


The mostly recycled parts of a car include tires, windshield glass, batteries, steel and iron, wheels, radiators, transmissions, rubber hoses, carpets, car seats, belts, oil filters, and mats."


Erről ennyit.

2021. jan. 14. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/47 anonim ***** válasza:
25%

Tényleg sok előnye van. amit a műanyagmamuszos rózsaszínpólós villanyautósok felfedeztek.. pl nem szabad fűteni télen mert hatótáv!! ülnek dupla kesztyűben a jégvirágos izében. nem is nagyon kéne éjjel se világítani csak ha muszáj mert ugye hatótáv. :D :D


Lehet egymást feljelentgetni, ha + 2 percet rajtahagyja a töltőn.


Lehet töltőket keresgélni orrbaszájba, aztán ha foglalt épp ami a közelben van akkor az ciki. :D


Megannyi szórakozási lehetőséget fedezhetsz fel a környéken azon órák alatt amig töltöd a vackodat :D :D :D


Amúgy ilyen környéken boltokba elszaladgálni lehet szívesen használnék egy fillérekbe kerülő villanyxart,nyilván ne kerüljön sokba, de nem is kell bele luxus. de ha 10km-nél többet kéne menni akkor inkább elővenném a

benzinturbot. :)

2021. jan. 14. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!