Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kényszerléghűtést hogyan?

Kényszerléghűtést hogyan?

Figyelt kérdés

Egy 2 ütemű léghűtéses motorra szeretnék készíteni egy ventilátoros léghűtést. (Elektromosat.)

Ezt akkumulátorról szeretném működtetni mégpedig úgy hogy hasonlóképpen működjön mint egy autónak a hűtési rendzerében lévő ventilátor, hogy egy adott hőmérsékletnél bekapcsol, majd K a hűtés folyamán pedig ki.

Ehhez elég volna egy egyszerű bimetálos hőgomba?


2020. nov. 6. 08:09
 1/7 anonim ***** válasza:
A ventilátor teljesítményétől függően szükség lehet egy relére is.
2020. nov. 6. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Elég hozzá, mert ez a megoldás pontosan úgy működik, mint a vízhűtőre szerelt elektromos ventillátor. Mondjuk nem ez a legnagyobb kihívás a működtetésben.
2020. nov. 6. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
1-es válaszoló. Erre gondoltam én is.
2020. nov. 6. 09:17
 4/7 A kérdező kommentje:
2.-es. Miért mi az akkor ?
2020. nov. 6. 09:18
 5/7 anonim ***** válasza:
Az a kihívás, hogy egy motorkerékpár generátora a világítást is épp hogy csak el tudja látni. Egy olyan ventilátor, aminek van akkora légszállítása, hogy érdemben hűtse a motort, 10-15 ampert simán megkajál.
2020. nov. 6. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A hatékony kényszerléghűtéshez egyetlen ventillátor nem elég. Azzal aztán hiába fújkálod, túlmelegszik a motor. Hűtőköpeny kell, ami a levegőt a henger és hengerfej körül nagy sebességgel áramoltatja, a felmelegedett levegőt pedig elvezeti. Ezt megtervezni és legyártani nem egyszerű: a friss levegőnek lehetőleg a kipufogó környékén kell belépnie, mert az a legforróbb pont, utána mindenhol meg kell fordulnia anélkül, hogy bárhol megrekedne, majd valahol a szívócsatorna közelében kell elhagynia a hengert úgy, hogy közben a szívóoldalt ne melegítse fel túlságosan. Az sem kizárt, hogy a menetszélhűtéshez tervezett hűtőbordák nem lesznek jók kényszerhűtéshez.

De ha ez az apróság megvan, akkor is ott a meghajtás. Egy hűtőventillátor simán felvehet 100 W fölötti teljesítményt, annyi tartalék meg vagy van az elektromos hálózatban, vagy nincs. Inkább nincs. Persze lehet akkumulátorról üzemeltetni és azt időnként újratölteni, de ennek meg nem sok értelme van.

2020. nov. 6. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Mondjuk a Trabi is oldalról fújta be a levegőt, és a ventilátortól távolabbi henger biztos melegebb volt.
2020. nov. 6. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!