Büntetőfékezés?
Sziasztok
Én vagyok a Passatot pár napja érdeklődtem.
Hát az autó simán bírta a 130-at.
Viszont, két sávos részen voltunk, éppen egy kamion mellett mentünk el amikor egy X6 os magyar csávó villogott, nem fogta fel szegény hogy nem fogok a kamion alá bemenni miatta, amint megelőztem a kamiont persze letértem, ekkor a paraszt büntetőzött.
Szerencsére számítottam rá, csoda hogy nem mentem bele.
Ilyenkor mi van?
Ha belemegyek, mert 130nál fékez?
Én már akkor lassitottam amikor megelőztem a kamiont, nehogy ez legyen, de ez lett.
Ilyenkor ki lenne a hibás?
#10: azt írod, hogy ne a 200-al gyorshajtó lassítson 130-ra, hanem a szabályosan közlekedő fékezze be magát a 90-re a kamionok közé. Ez nem ésszerű, és kurvára balesetveszélyes is.
Hacsak nem hajnal 3 van és üres az út, semmi értelme 200-al menni (pontosabban próbálkozni) 100 km-en jó ha 5 percet nyersz. Márpedig az ilyen sietős fogyatékosok általában nem is mennek messzebbre...
#11: azt írom, hogy nem tudsz mit csinálni a 200-al közlekedővel. Nem vagy rendőr, nincs hatalmadban és nem is dolgod megbüntetni, vagy megváltoztatni a viselkedését, így nem tudsz mást tenni, mint elfogadni, hogy ő ennyivel megy még akkor is, ha szerinted ez értelmetlen és veszélyes. Ha szeretnél életedben maradni, akkor erre a legnagyobb esélyed akkor van, ha nem idegesíted fel, nem állsz az útjába. Kell egy bizonyos érettség, hogy ezt megértse az ember, de fontos lecke az élet más területén is. És semmi eredendően balesetveszélyes nincs abban, ha két kamion közé lehúzódsz, ha elég hely volt köztük.
#12: Igenis be kell menni két kamion közé, ha van hely. És nem arról van szó, hogy igaza van-e a villógónak, mert nincs, nyilván, de ha túl akarod élni az autópályás közlekedést, akkor nem szabad belemenni a konfliktusba. És ebben az esetben az a "belemenés", ha nem mész ki előle az első lehetőségnél, ha már nem mérted fel jól, hogy milyen sebességgel közeledik. Egy kis tapasztalattal egyébként fel lehet mérni, és az nem érv, hogy nem számítasz rá, mert számítani kell, ez van.
#13: én nagyon sajnállak, hogy így rettegve közlekedsz.
20 éve vezetek rendszeresen, és még élek, sőt még sosem jöttek belém hátulról.
Ha én 140-el előzöm a külső vagy akár középső sávban haladó sort, akárhogy villoghat mögöttem, leszarom, kimegyek akkor, ha lesz hely.
Ha láttam volna hogy 200al jön a csávó, nyilván várok a kamion mögött.
Viszont a külsőben volt, egy tranzit elől állt félre először mögém, szétnéztem, vágtam az irányjelzőt aztán belső, pár tized másodpercel ő is jött a belsőbe, hát nem villám az autóm, ez nem tetszett neki, azonnal villogni kezdett.
Szóval esélyem sem lett volna visszahúzodni, ja a poén hogy többet vesztett azzal hogy fékezett, mint azzal amíg a kamion mellett elmentünk.
Szóval IQ betyár lehetett a fickó.
2-es vagyok. Ugyanez nálam is. Minimum 200-zal jött mögöttem. Kerek 20 éve vezetek. Általában heti 500 km autópálya az alap, ami az év minden hetében megvan. De hónapok első hetében a heti 2000 km-t is lenyomom, nagyrészt pályán. Tehát nem lehet azt mondani, hogy rutintalan, kezdő sofőr lennék. Ha jön egy 140-150-es tempót és ott van mögöttem, evidens, hogy nem fogok kivágni elé, ha kell fékezek és megvárom amíg elmegy. De itt közel sem ez volt a helyzet.
Ráadásul én még nyomtam is egy 160-at, hogy ne tartsam már fel szerencsétlent, ha neki a 200-220 a szimpatikus. Ha lefékezek 90-re, hogy két kamion közé beférjek, azzal még inkább feltartom. De a 160 is kevés volt úgy látszik. Aztán miután kisoroltam már nem volt olyan rohadt sürgős, mert ráért satufékezgetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!