Mikorra adják általában a forgalmi vizsga időpontot?
Talán az első órában, és az utolsó órában lehet nagyobb forgalomra számítani, de ez önmagában semmit nem jelent.
Reggel a munkába rohannak, délután a munkából...
Nyilván, amikor tömegek mozognak, annak is nagyobb az esélye, hogy valamelyik olyan dolgot művel, amire reagálni kell, de ez megtörténhet gyér forgalomban is.
Inkább arra érdemes figyelni, hogy a vizsgán kipihenten jelenj meg, ennek függvényében lehet jobb, vagy rosszabb a vizsga időpontja, ne a vizsga idején törjön rád a fáradság, az adrenalin miatt nem jellemző, hogy elpillednél, de a lelassult reflexeket észre veszi a vizsgabiztos.
A vizsga előtt aludni kell, nem jó munkából, fáradtan menni a vizsgára, ami nem azt jelenti, hogy úgy nem lehet levizsgázni, de plusz rizikó.
Bizonyos esetben az adrenalin nem ront a teljesítményen, amikor a vizsga elkezdődik az addigi feszültség sok embernél lecsökken, miután a feladatra kezd koncentrálni.
Ez nem mindenkinél van így, de azért senkit nem buktatnak meg, mert ideges, feszült. Azért buktatnak, ha nagyot hibázik, és az idegesség sem lehet indok a hibázásra - a vizsgázók többsége ilyen.
A legrosszabb, amikor a feszültséget nem tudja kezelni a vizsgázó, kapkod, átgondolatlanul cselekszik, vagy nem tud koncentrálni.
A vizsgára lelkileg is próbálj hangolódni, nem rástresszelni, az a jó, ha el tudod azt érni, hogy lazán veszed "mi történhet? legrosszabb esetben megbukok... de nem fogok megbukni, sikerülni fog"
Forgalmi vizsgán elvárás a szabályok betartása, "közlekedési szabályt sértett" hiba azonnali bukást jelent, és a vizsgán az nem lehet mentség, hogy "mennyien követnek el ilyen hibákat a jogosítvánnyal vezetők is"
A közlekedési morál kritikán aluli, sokan szándékosan nem adnak meg elsőbbséget, és az is általánosan elterjedt, hogy van a szabály, "amit ott logikus nem betartani"
Erre gyakorlati példa, ha megy egy biciklis előtted, záróvonal van, nem lehet szabályosan megelőzni, de szemből nincs forgalom... vizsgán, ha megelőzöd, megbuktál, a gyakorlatban megelőzik a záróvonal átlépésével.
Úgy lehetne össze foglalni, hogy a forgalmi vizsgán minden szabályt be kell tartani, a gyakorlatban csak akkor sérts szabályt, ha meggyőződtél, hogy azzal senkit nem veszélyeztetsz, és bevállalod, hogy esetleg megbüntethetnek érte. (ebbe bele férhet az említett záróvonal átlépése, de az már nem, ha a gyalogosnak nem adod meg az elsőbbséget, az már veszélyeztetés is)
15-os válaszoló: teljes mértékben egyetértek a leírtakkal.
Kérdező: Nehéz tanácsot adni, mert mindenki máshogy reagál a vizsgaszituációban. Én mindenen aggódó, stresszelésre hajlamos vagyok (sajnos), viszont a vizsgán nem tudom mi történt, kifejezetten jókedvű voltam :). Nem is értettem magamat. Nagyon szerettem volna letudni, a jogsi mellett hatalmas motiváció volt, hogy megszabaduljak az oktatómtól. Így össze tudtam magam szedni teljes mértékben, tényleg csak a vezetésre koncentráltam. Persze lettek hibavonalak, de kit érdekel? Mondjuk érdekes, hogy azért is kaptam, mert pirosnál, amikor már tudtam, hogy hamarosan váltani fog, egyesbe tettem, és ezt vizsgán nem szabad. Milliószor így csináltuk, az elején kifejezetten az oktató mondta, hogy készüljek fel az indulásra (még pirosnál), így belém rögződött. Ha tudtam volna, hogy hibavonal jár érte, akkor csak sárgánál teszem egyesbe. Van, akinek ad még a tanulás során az oktató egy értékelőlapot, hogy lássa, miért járnak hibavonalak, és mi jelenet automatikus bukást. Én ezt nem feltétlenül tartom jónak, mert plusz stresszt idézhet elő a vizsgázóból. De ez csak az én véleményem. Én örültem, hogy nekem nem adott az oktatóm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!