Mit csinálnátok ha teljesen meghibásodna a fék ebbe a szituban?
Autópályán mész 130al
500m elotted veszvillogoznak mert beallt a pálya.
Elkezden lassítani, és észre veszed hogy egyáltalán nem műkodik a fek. A kezifek meg nem fog.
Ezen az út szakaszon pont nincsen leállósáv.
(Iszonyat kevés erre az esély hogy egyszerre meg hibásodna mind a két kör, és kézi se jó, de most ez a szitu)
Mit tennél?
Én: vissza pakolgatnám a sebességeket amennyire csak tudom (de valószínű ezzel nem tudnék megállni)
Szóval az utolsó pillanatig csinálnám és ha nem sikerülne addig megállni, leállítanám a motort úgy, hogy a kormányzár ne akadjon be és sebességbe hagyva leugranék a kuplungról.
Vagy
Egy jobbra balra kormány mozdulattal alulkormányoznám az autót és egy 180 fokos fordulattal megfordulnék és felpörgetném a motort és egyes padló gáz.
Vagy
Szintén ugyan ezt a jobbra balra kormánymozdulatot megcsinálnám csak most 90 fokot fordulnék a kocsival és pont úgy uralnám az autót, hogy a lendület irányába csúszon és ne menjen oldalra pl szalagkorlátnak és addig egyensúlyoznék ameddig megnem állnék. (Ez az opció meg az előző bizonyos autókkal kivitelezhetetlen mert felborulnának)
Vagy motorfékkel ameddig lehet lassitani az autot es az utolso pillanatban beerőszakolni rückwarts-be és felpörgetni a motort és utána leugrani a kuplungról. (Ezt már probaltam szimulatorban müködik ha elég erős az autó, de ha esetleg betapadna nagy eséllyel a koc után nem csak féket hanem kuplungot is kéne cserélni.
Ezeken kívül milyen opciókat létezhetnének, ti mit alkalmaznátok? (Szalagkorlátnak való súrlódás nem játszik, se falba menés)
"Én: vissza pakolgatnám..."
130-as tempónál, 500 métert 14 másodperc alatt teszel meg. Tudod mit tennél ebben az időben? Tegyük fel, hogy az álló forgalom észlelése már itt megtörténne, onnantól 5 mp elmenne a fék nyomásával. Mire felfogod, hogy nem működik, 10 mp-ed marad.
Ekkor már pánikolsz és életbe lép az első számú túlélőösztön - a veszélyre való koncentrálás. Ez lehetetlenné teszi, hogy érdemben jobba-balra kormányozz. Illetve a szituációs felismerésed is csökkenne. A kézifékhez nyúlnál ilyenkor esetleg. Az újabb legalább 5 mp-be kerülne.
Szóval mire kilőtted a két fék lehetőségét, nem maradna elég időd, hogy bármit is tegyél. 130-al csapódnál bele az álló autókba.
Ha semerre sem lehet kikerülni (pl. zöldfelület), akkor nekem hirtelen az jutna eszembe, hogy nekisurlódok a korlátnak, hogy az lassítsa.
Nyilván szétkapja a kocsi oldalát, de jó eséllyel talán elkerülhető vele, hogy belerohanjak a feltorlódott kocsisorba, ami még nagyobb kár lenne.
Irtam, hogy a szalagkorlátos megoldás nem játszik:D
Valami más ötlet?
Teljesen életszerű szituáció. Szalagkorlátos megoldás nem játszik. Miért nem? Mert a te életszerűtlen szituációdban nem úgy képzeled el?
Ha azt mondom jobbra lehajtok az útról... Fűben előbb utóbb megállok. Gondolom az se játszik, jobbra szakadék van.
Visszagangolsz. Ja automata. Nem játszik. Különben is lassú vagy.
A te elképzeléseid teljesen irreálisak. Hogy tolsz egy 180-at a pályán. Hol? 130 nál? :DDD
"Pont úgy uralnám az autót, hogy ne menjen szalagkorlátnak". Most akkor mégis van szalagkorlát?
Van egy elképzelt tök irreális, általad megalkotott szitu, amiben leírod büszkén hogy hogy oldanád meg (teljesen baromság egyébként). Minden más, ami ettől eltérő, megmagyarázod, hogy az nem játszik, mert te nem úgy képzeled el. Akkor mi a kérdés értelme?
Sokkal előbb jutna eszembe az, hogy végighúzom a kocsi oldalát a szalagkorláton, minthogy nekiálljak himbálóztatni a kocsit, meg 180-akat meg 90-eket forgolódni 130-nál... De az nem játszik. Az egyetlen szerintem ésszerű megoldásra te azt mondod, hogy nem nem. Olyat nem szabad, az nem megengedett a szituációdban.
#17#
Az egész történetből nekem a már idézett mondatrésznél csúcsosodott ki a kérdés komolytalansága, pontosabban inkább világít rá arra a tényre, hogy nem igazán van elképzelése a kérdezőnek, hogy egy ilyen helyzet mennyire súlyos.
A túlélésért megy a harc, 10-15 másodpercnyi idő van talán, hogy elkerülje a tömegkatasztrófát, ne rohanjon bele fékezés nélkül az álló kocsisorba, és ebben a helyzetben biztosan nem ilyen gondolata van az embernek:
"nagy eséllyel a koc után nem csak féket hanem kuplungot is kéne cserélni."
Nem kell cserélni, az autó totálkáros lesz, abban a néhány másodpercben arra kell valamit kitalálni, hogy lehet túlélni, úgy ütközni, hogy fokozatosan lassuljon az autó, amivel esély marad a túlélésre, és erre valóban a legjobb a szalagkorláton lefékezni... Legjobb? veszélyes, de még mindig jobb, mint fékezés nélkül bele rohanni az álló kocsisorba... az autó rommá törik, a kérdés, hogy a benne ülő meg tud-e menekülni
Egy fogalmatlan vérpistike próbálja csak fényezni magát. A továbbiakban ignorálni kell a reakcióit, és akkor végre elsüllyed ez a téma.
Egyébként én pontosan tudom mit csinálna. Elöl sárga, hátul barna foltot a nadrágjára, miközben bőgne mint egy óvodás.
A "mai kor embere" gondolom megpróbálna telefonos segítséget kérni, vagy kezdeményezne a facccsén egy konferencia-hívást ahol ötleteket kaphatna.
Jaaaa, hogy erre nincs idő???
Akkor csatt!
Egy bohóccal kevesebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!