Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit csinálnátok ha teljesen...

Mit csinálnátok ha teljesen meghibásodna a fék ebbe a szituban?

Figyelt kérdés

Autópályán mész 130al

500m elotted veszvillogoznak mert beallt a pálya.

Elkezden lassítani, és észre veszed hogy egyáltalán nem műkodik a fek. A kezifek meg nem fog.

Ezen az út szakaszon pont nincsen leállósáv.


(Iszonyat kevés erre az esély hogy egyszerre meg hibásodna mind a két kör, és kézi se jó, de most ez a szitu)


Mit tennél?


Én: vissza pakolgatnám a sebességeket amennyire csak tudom (de valószínű ezzel nem tudnék megállni)

Szóval az utolsó pillanatig csinálnám és ha nem sikerülne addig megállni, leállítanám a motort úgy, hogy a kormányzár ne akadjon be és sebességbe hagyva leugranék a kuplungról.


Vagy


Egy jobbra balra kormány mozdulattal alulkormányoznám az autót és egy 180 fokos fordulattal megfordulnék és felpörgetném a motort és egyes padló gáz.


Vagy


Szintén ugyan ezt a jobbra balra kormánymozdulatot megcsinálnám csak most 90 fokot fordulnék a kocsival és pont úgy uralnám az autót, hogy a lendület irányába csúszon és ne menjen oldalra pl szalagkorlátnak és addig egyensúlyoznék ameddig megnem állnék. (Ez az opció meg az előző bizonyos autókkal kivitelezhetetlen mert felborulnának)


Vagy motorfékkel ameddig lehet lassitani az autot es az utolso pillanatban beerőszakolni rückwarts-be és felpörgetni a motort és utána leugrani a kuplungról. (Ezt már probaltam szimulatorban müködik ha elég erős az autó, de ha esetleg betapadna nagy eséllyel a koc után nem csak féket hanem kuplungot is kéne cserélni.



Ezeken kívül milyen opciókat létezhetnének, ti mit alkalmaznátok? (Szalagkorlátnak való súrlódás nem játszik, se falba menés)



2020. szept. 23. 00:49
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem túl sok autós játékkal játszottál.
2020. szept. 23. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 Ifj. Paprikás Csirke ***** válasza:
94%

Automatánál értelemszerűen nincs visszaváltás, s a motort sem ajánlott leállítani, annyival is kevesebb irányítási lehetőséged lesz. A kézifék meg hiába is működne, a modern autóknál nem engedi az elektronika, hogy működésbe lépjen nagy sebességnél, csak a régi bowdenes szerkezeteknél.

A jobbra-balra kormánymozdulat hasznos, de nem jó ötlet nagy sebességnél élesen, kapkodva rángatni (hacsak nem kaszkadőr iskolában végeztél): magától az oldalerőktől is többet lassul a jármű szlalomozva, mint ha csak egyenesen gurulna. De legpraktikusabb hogy ha már lelassultál 90-100 km/h köré akkor óvatosan lerakod a belső sávban a kerekeket (ha nincs leaszfaltozva az elválasztó) a zöld fűre, az is fékez rajta, 500 méter alatt talán pont sikerülne megállni vagy koccanási sebességre lassulni.

2020. szept. 23. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
100%
A 'visszapakolgatnám a sebességeket' tűnne számomra hirtelen megoldásnak, jobbra-balra rángatni a kormányt inkább meghagynám a kaszkadőröknek, az inkább a filmekben működik a valóságban hatalmas bukfenc lehet belőle... Ha már ütközni kell, akkor a kocsi orrával, ne az oldalával, inkább az erre tervezett gyűrődő zónák +ha van légzsák tompítsák az ütközést, ne a kocsi oldala....
2020. szept. 23. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
100%

"nagy eséllyel a koc után nem csak féket hanem kuplungot is kéne cserélni."


Optimista skót :-)

2020. szept. 23. 05:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
100%
Visszaváltás + óvatosan felhúznám valamelyik oldalon a szalagkorlátra.
2020. szept. 23. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
33%

túlkombináltad...mivel kéziváltósról van szó, igenis vissza lehet pakolni szinte a megállásig lassulva. Ötszáz méter marhasok ám, még 130-ról lassítva is...

A jobbra-balra kormányzás az mozifilmekben létezik, ebben az esetben sima totálkár, azontúl hogy a valóságban nem tudod megcsinálni, csak a játékteremben..


Akkor most mi is a kérdés?

2020. szept. 23. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
58%
Fék nem hibásodhat meg(az enyém négykörös, pláne kizárt)a fékmegoldásokat egy évszázada csiszolják, ilyen nem fordulhat elő.
2020. szept. 23. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
100%

Ezzel a kérdéssel amúgy megerősítést vársz? Hogy igen, milyen ügyes vagy, hogy ezt tennéd? :D.

Nagyon úgy tűnik, hogy te csak közölni akartad, hogy milyen jó problémamegoldó képességed van...


Pakolgasd vissza az automata kocsit :D

2020. szept. 23. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
80%

Nincs ilyen meghibásodás. Egyszerre a két fékkör, és a teljesen mechanikus kézifék nem tud tönkremenni. Ettől kezdve gyötörje magát válasszal az, aki nagyon ráér. Nevetségesen ostobák és naivak a kérdező elképzelései arról, hogy mit lehet tenni ilyenkor: "...egy 180 fokos fordulattal megfordulnék és felpörgetném a motort és egyes padló gáz" Ezt még a kaszkadőrök is sokat gyakorolták, mielőtt élesben, kamera előtt hibátlanul meg tudták csinálni a forgatáson.


"Autópályán mész 130al.... ezen a szakaszon nincs leállósáv" Üti egymást a kettő, amin nincs leállósáv, az nem autópálya, legfeljebb autóút, ennyit arról, hogy mennyire van képben szegény.


A visszakapcsolgatás mellett óvatosan a szalagkorlát mellé kormányozva a korláttal lefékezném az autót.

Visszakapcsolás

2020. szept. 23. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
Bocs, az utolsó szó véletlenül maradt benne
2020. szept. 23. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!