Autómániások! Vennének Kiát? Vagy csak európai verdát?
Ár/érték arányban jók, de pl. sem a Fiatot, sem a Suzukit nem verik még így sem, szóval azok helyett nem valószínű, egy Ignis vagy Tipo még mindig előrébb van nálam a ranglistán, mint egy Picanto vagy Ceed. Nyilván ha valami ütős ajánlatot ad a kereskedés akkor lehet alternatíva.
Viszont a KIA előnye, hogy olyan szegmensekben is jelen van, ahol más büdzsé márkák nem - az Optima és Stinger pl. teljesen versenyképes egy nagy családi autó vagy magasan felszerelt német prémium kiváltására, míg a Dacia vagy Opel biztos nem fog egyhamar 5-ös BMW ellenfelet gyártani. De ott volt a SOUL vagy Venga is, csak azokat sajnos a modellpaletta szűkítésének keretében kivonták az európai piacról, amivel a varázsának felét pont elvesztette a KIA, de még így is érdemes a megfontolandók közé berakni a legtöbb típusukat.
Igen.
Nekem hobbiautónak van egy BMW E36 28i kabrióm, meg egy 1991-es Ford Scorpiom, külföldre utazós / családi autónak pedig egy 2012-es X5 40d-t hajtunk, tehát mind a "prémium minőséghez" (bár ennek az X5-nek úgy kopik a beltere, hogy egyre kevésbé merem használni ezt a szót) hozzá vagyok szokva, mind pedig szeretek vezetni, és szeretem az érdekes autókat.
Kaptam cégesnek egy Kia Cee'd-et, 2015-ös modell, 1,4 literes benzinmotorral, azt hajtom már pár éve. Annyira kellemes csalódás volt amikor megkaptam, és továbbra is az, hogy mindenkinek ajánlom, édesanyámnak is tavaly néztünk új autót, neki is 2014-es Cee'd lett full extrával, az még egészen kívánatos is a bőr üléseivel, meg a panorámatetejével.
Az "enyém" nem ilyen fancy, csak egy szokványos cégesautó, nem tudom hogy full alapfelszereltség-e vagy sem, van benne tempomat, klíma, hűthető kesztyűtartó, és kb ennyi. Viszont nagyon csendes autó, az 1,4-es 100 lovas kis szívóbenzin motor kellemes, nem egy erőgép, de ha kell, akkor lehet vele haladni, és kipörgetve nincs olyan rossz hangja, mint sok mai kisturbós háromhengeresnek. 145-öt simán tartja a pályán is, hatfokozatú váltónak köszönhetően nem is hangos még ott sem. Az ülések egész jók, nem fáj bennük semmim hosszabb távokon sem, nyilván köze nincs az X5-ben található mindenfele állítható fotelekhez, sőt, még az E36-ban a combtámaszos sportülések is kényelmesebbek, de elmegy, nincs vele bajom. A futómű tök átlagos, viszont semmi nem zörög a kabinban, egész jól rugózza ki az úthibákat is, kanyarokat magabiztosan veszi. Vezetési élményt nem ad semennyit, az tény: kormányon a visszajelzés nulla, lehet állítani egy gombbal "Normal", "Comfort" és "Sport" módokra a kormányzást, nagyon mű az egész, Sportban felkeményíti, de visszajelzés továbbra sincs, komfortban meg egy ujjas lesz, én leginkább azt használom. Ez az újakban is benne van és ott is elég nevetséges, de legalább ilyen is van. Kanyarban tartja az ívet egész nagy tempóval is, de dől is, és nem is élmény vele gyorsan menni. Ja, és a hifi alapból is elég jól szól benne.
Az összeszerelési minőség, hézagok pedig egész egyszerűen példásak, sehol nincs lemaradva ezen a téren az európai modellekhez mérten. Anyaghasználaton persze itt-ott meglátszik, hogy hol a spórolás, de ezt is ügyesen csinálják, mert csak akkor veszed észre, ha direkt keresed. Ahova amúgy nézel és nyúlkálsz, ott minden puha műanyag, és masszív érzete van az egésznek. Kicsit sem érzed magad "olcsóautóban", ez azért messze nem Dacia.
Összességében szerintem baromi jó ár/érték aránya van, nem, nem egy élményautó, de a VW Golf sem az, a Focust is csak jóindulattal lehet sportosnak nevezni, és a Cee'd feltehetően megbízhatóbb is a konkurenciánál ezzel a motorral (nem tudom, gyártják-e még vele, talán a Hyundai-nak van még szívó benzinese a palettán).
Kompakt autótól szerintem Focus RS-en és A45 AMG-n innen nem érdemes különösebb vezetési élményt várni, ezek praktikus járkálós autók, és annak a Kia Cee'd szerintem hibátlan, nem igazán látom értelmét, hogy milliókkal több pénzért Volkswagent vegyen helyette bárki, annyival nem fogod jobban érezni magad benne.
Ez viszont nem értendő az 1. generációs Cee'd-re, és az annál régebbi Kiákra vagy Hyundai-okra. Ott azért még bőven érződött, hogy tanulnak autót készíteni a koreaiak, 2012-13 körül értek be szerintem.
@5:
Igen, átlag tucatautó, de talán a VW Golf nem az? :)
Kevés pénzért megad neked minden komfortot, amit egy ilyen kompakt autótól vársz. Ha pedig felextrázod, akkor még hívogató is tud lenni. Mindezt jóval olcsóbban, mint a konkurencia, kevés kompromisszummal.
(#4 vagyok)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!