Autómániás vagyok, mindet ismerem, mégsem tudok választani.2,5 millió környéke?
Fiatal vagyok, érettségi után sokat dolgoztam külföldőn, vettem 19 évesen egy BMW E46 330D M-et. Gyerekkori álom volt, mai napig megvan, imádom!
Ahogy egy pici baja is volt, azonnal szervíz, új alkatrész, stb.
Nem túlzok, ha azt mondom, hogy az országban enyém a legszebb E46. Teljesen gyári, leigazolható mindene.
Sajnos kicsit elszaladt velem a ló, jól kerestem, meg tudtam engedni magamnak, hogy költsek rá.
Vezettem minden költségét (üzemanyagot leszámítva), és 4,3 millió ft-ba van jelenleg a kb 2 milliós autóm.
2 éve van nálam. Viszont, most jön az, amiért feltettem a kérdést!
Felvettek egyetemre, jelenleg hibátlan az autó, de nem tudom meddig lesz az. Tudom, hogy ennél a tipusnál bármikor jöhet egy 300 ezres szervíz, ok nélkül sajnos.
Ezt szeretném megelőzni.
Orvosi egyetemet kezdek el, 6 év az alpképzés, ezidő alatt nem tudok pénzt keresni, de az autó nélkülözhetetlen számomra.
Van kb 2 millió ft megtakarításom, illetve a 2 milliós autóm. Semmi több.
Szüleim fizetik az albérletem, kajám, egyéb költségeim, de az autót nem! Üzemanyagot sem, semmit.
Nagyon bánom, de arra gondoltam, eladnám az autóm, és vennék egy keveset futott, nagyon fiatal autót.
4 millióm van, de nem akarom mindet elcseszni rá, max 3 ból jöjjön ki az új, de papírral, új gumikkal, szervízzel, mindennel!
Az összes autót ismerem, de egyszerűen ebben az árban nem találok egyetlen autót sem, amibe szívesen átülnék ezután..
Jelenlegi autóm 230le, 7 literes átlag fogyasztás, és tetszik a márka, a kasztni, nagyon sportos és fiatalos.
Viszont már nem tudom fenntartani, pláne nem 6 éven át.
Mit javasoltok, mibe üljek át?
Az autót havi max 2x használom a hazaútra, oda vissza 500km, pályán, illetve heti 1-2x kb városon belül mászkálok vele 20-30 km-ert.
Utcán parkolok sajnos, ezért tele lesz környezeti, illetve parkolóban okozott, ajtórányitós, meghúzós károkkal 6 év múlva gondolom..
Tehàt olyan autót keresek, amiben van tempomat, biztonságos, de viszonylag fiatalos, belül nem minden gagyi műanyag. Havi olyan 1100-1200 km-re.
Illetve ami fontos, hogy szinte ne kelljen az olaj/szűrőcseréken kívül költenem rá semmit.
Évi max15 ezret megyek, 6x15=90 ezret rakok bele kb.
Viszont márka felfogású is vagyok sajnos, egy suzukiba vagy daciaba, chevroletbe nem szeretnék beleülni.
(Bár az új suzukik valóban nagyon jók, de suzuki..)
Milyen autót javasolnátok?
Köszi mindenkinek!
Tudom, nem is mondtam, hogy rossz autó. Csak olyan mint a fila táska, és valamiért adok mások véleményére sajnos. Tudom, hogy hülye felfogás, de akkor sem ülnék át abba.
Írtam is, hogy tudom, megbízható autó, mind az új, mind a régi széria, és igénytelen szervíz szempontból, de valami köztes megoldást keresnék.
Legyen olyan márka, ami nem szervízigényes, de normálisabb márka.
Sajnos a válaszod nem segített...
Mivel ismersz mindent igy barmit mondhatunk azt mar ismered es mar atgondoltad h nem jo. Szerintem az igenyeid is tul nagyok amihez mi nem tudunk alkalmazkodni. Neked kell tudni h neked mi proli es mi nem. Viszont probalj meg segiteni magadon, jo is ha begyakorlod az onallo problemamegoldast mert egyetemen ha valamire hat erre szukseged lesz.
Felnezel hasznaltauto.hura, megadod az igenyeidet es a felteteleket. Mondjuk 3milliotol 4millioig. Max ketliteres benzin vagy dizel, sedan vagy kombi vagy amit akarsz, tempomat, valto tipusaval meg szukithetsz es 2000utani gyartas. Kiad parszaz alternativat te meg vegig nezed. Megnyitsz egy uj hasznaltautk oldalt es ott a tovabbi opciokon belul "amit nem keresek" ful alatt szepen kikeresed ami az elozo listaban feljott de rogton azt mondod ra h nem. Barmennyi tipust beirhatsz oda vegul meg csak az erdekesek maradnak. Marad nehany marka es tipus amibol nehanynak utanaolvasol. Hasznalod a google-t. Nepitelet, tesztek, forumok. Kiszurod a szarokat es az marad amik tetszenek meg amikrol nem talaltal eleg infot. Ezeket meg itt megkerdezed es ha tudunk mondunk rola valami jot illettve valami rosszat akkor azt megkapod. Celszeru lenne ha az adott tipusra iranyulo kerdesedet ugy tenned fel h kersz hozza hatranyt is meg elonyt is es talan el tudod majd donteni magadtol h jo vagy nem illetve kiszurod a ostoba baromallatokat akik csak annyit irnak velemenykent h "há az egy fostalicska", "akkó se kőne ha ingyé adnák" es a hasonlokat.
Voala, kesz a megoldas.
Aki ennyire oda meg vissza van az autójától, az hogy nem tudja a teljesítményét? (E46 330D 180, 200 lóerős volt elvileg)
Egyébként ha ennyire nem lesz pénzed ne vegyél autót. Számold ki. Veszel valami kis kávédarálót, éves kötelező 40.000, súlyadó éves 20.000, egy olajcsere mondjuk 40.000 mindennel, lesz belőle 9, egy vezérléscsere be fog játszani, legyen 100.000, meg egy komplett fék, mondjuk megint csak extra durván számolva 100.000, tehát elment 1,5 millió, elfogyott a keret. Még ott a pályamatrica, parkolás. És még nem tankoltál egy decit sem, ami 90.000 km-re 7 literrel, és 400 ft/l számolva még 2,5 millió.
Szóval, ha az a BMW tényleg annyira überjó állapotban van, add el, nyeld be a 6 év vonatozást/buszozást. A pénzt addig meg tudod forgatni és mikor kijössz az egyetemről lesz indulótőkéd lakásra, autóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!