Mi értelme a 3 hengeres turbós motoroknak?
Ha 3 hengerből is ki tudják hozni a megfelelő teljesítményt, akkor tök felesleges lenne egy negyedik, csak plusz költséget, súlyt és súrlódást jelentene.
És igen, a régi szívóbenzinekkel is el lehetett közlekedni, de nyomatékot nem egyenletesen adták le, sokkal kellemesebbek a mai motorok, mivel kb. 1500-4000-ig végig tudják a csúcsnyomatékot.
Ott a nagy difi, hogy valaki rinyál rajta, hogy jajj pici és turbos valaki meg használja, aztán egyáltalán nem érdekli, hogy most egy 1.6-os vagy 5 literes motor mozgatja az autóját. Amire tervezik, 300.000 körüli futás azt a turbosok 90%-a is gond nélkül kibírja.
Bár amúgy annyira rémlik ez az egész kérdés, nem kérdezted ezt már meg grammra ugyanígy?
"30 évvel ezelőtt is csináltak olyan motorokat amik elvitték a kasztnit és normálisan fogyasztottak."
Csak azóta a kasztnik megnőttek egy kicsit. Míg a Golf3 990 kiló volt,egy 8 szelepes F Astra 970kg addig a Golf8 már 1215 egy Audi A3 meg akár 1300+. ( Egy K Astra Sports Tourer meg 1405kg..)
".Ott az f astra.1.6-os 8 szelepes motorja a világból kimegy.6-7 literrel eljár."
Meg termelte a benzint is... ha sarkítjuk az én Insigniám is elmegy 7,5 literrel, pedig 1700kg és 260lóerő ( igaz csak autópályán, tojással a gázpedál alatt, de gondolom így jött ki az Astrára is a 6 liter )
"Jó igaz hogy csak 75 lóerős,lépjünk tovább."
Pont ez a lényeg. 75 lóerő elég volt ahhoz, hogy az F Astrával BKV busz tempóban, klíma nélkül elporoszkálj. Ma meg nem erre van igény. Ahhoz, hogy csendes motorral, klímával elutazz autópályás tempóban kényelmesen akárhova, ahhoz a 75 lóerő ezekben a kasztnikban nem elég, ahhoz jóval több kell.
"Ott a honda accord 2.0 benzinmotorja 155 lóerővel ami szintén a megbízhatóság egyik szobra."
Ja, a Hondások között. :D
"Ezzel szemben beletesznek egy mai autóba egy 1.3-as 150 lóerős turbómotort ami ugyanúgy sokat fogyaszt"
Szóval ha egy 150 lóerős turbóbenzin annyit fogyaszt egy 1300 kilós bódéban dinamikusabb közlekedés közben ( igen, ezt mindenki elfelejti: máshogy vezetsz egy ilyen autót, csak nem veszed észre :D ) mint egy 70 lovas benzines egy 950kilós bódéban az még véletlenül sem az alkalmazott műszaki tudományok csodája, a hatásfok brutális javulása áhh, ez csak simán sz@r... :D
"és bizonytalan az élettartama."
Hányat hajtottál már szét?
"Gyenge szerkezetileg az egész"
Az furcsa lenne, mivel a magasabb fajlagos teljesítmény csak úgy jön össze hogy magasabb az égésvégi gáznyomás is. Ha gyengébb lenne szerkezetileg akkor az első padlógázra széthullana a motor. Hány ilyet láttál már? :D
",gyenge a hűtési,kenési rendszere."
Ha ez így lenne, akkor a turbók hetente sülnének be és az utak szélén ott állna a sok felforrt motorú turbóbenzin. Láttál már ilyet valaha? :D
Azért arra kíváncsi lennék, ha az egész olyna gyenge és hulladék hogy lehet , hogy 0-100-on egy 3 hengeres mákdaráló turbóbenzin 4 másodpercet ad százon a fent említett Astrának, végsebességben meg 40km/h-t? :D
"A károsanyag kibocsátásról az a véleményem hogy a gyárak sokkal többet szennyezik a környezetüket az 5 évente cserélendő autók miatt mintha megcsináltak volna egy autót rendes motorral ami kibír 20 évet."
Nekem meg az a véleményem... :D
"Érdekes hogy a szívódízel land cruisert még mindig gyártják pedig 50 éves technika"
Csak halkan jegyzem meg, már a J70-es LandCruiser is turbódízel volt, már 27 évvel ez előtt :)
Szüval az az értelmúk, hogy kevesebbet esznek, jobban mennek és környezetbarátabbak, mint őseik.
Na az fsi az pont egy közel 20 éves 4 hengeres szívómotor, tehát a te elméleted szerint annak egy qrva jó motornak kéne lennie.
Amúgy meg a kokszosodás problémáját évek óta megoldották...
"Úgy kell rá vigyázni mint egy hímestojásra."
A régi motorok sem hálálták meg, ha hidegen, indítás után padlógázzal indultál.
"Kokszosodó tsi"
Az összes közvetlen befecskendezéses motor amiben van kartergáz visszavezetés és EGR az kokszosodik. Nem csak a turbóbenzinek, az évtizedekig egekig magasztalt turbódízelek is, csak erről mindenki nagyvonalúan elfelejtkezik.
"kigyulladó ecoboost"
Ó, mert más régebbi autó még nem lángolt? Vagy ott van pl a BMW féle külső égésű dízel... :D
"Úgy kell rá vigyázni mint egy hímestojásra.Szépen melegedjen be,de akkor se nyomjuk nagyon meg persze hűtsük leállítás előtt."
Nettó hülyeség, ezt csak a tudatlanok tolják 7/24-ben. Ugyanannyi törődést igényel, mint más autó. Elindítod, feláll az olajnyomás és mehetsz. Visszahűteni sem kell, kivéve ha rallyztál vele.
A turbódízeleket sem hűti vissza senki és?
Most akkor soroljunk pár szívót ami elbaltázott konstrukció, mert abból is akad.
FSI kokszosodik való igaz, konstrukciós hiba.
Eco kigyulladása meg nem közvetlen a motorra vezethető vissza, de úgy is lusta leszel utánanézni. De ezen az alapon ha elektromos zárlat miat gyullad ki egy autó azt is a motorra fogod?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!