Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme a 3 hengeres...

Mi értelme a 3 hengeres turbós motoroknak?

Figyelt kérdés
30 évvel ezelőtt is csináltak olyan motorokat amik elvitték a kasztnit és normálisan fogyasztottak.Ott az f astra.1.6-os 8 szelepes motorja a világból kimegy.6-7 literrel eljár.Jó igaz hogy csak 75 lóerős,lépjünk tovább.Ott a honda accord 2.0 benzinmotorja 155 lóerővel ami szintén a megbízhatóság egyik szobra.7-8 literrel ezzel is lehet járni(kivéve városban mert ott 10 felett).Ezzel szemben beletesznek egy mai autóba egy 1.3-as 150 lóerős turbómotort ami ugyanúgy sokat fogyaszt és cserébe csúnya a hangja,csúnya a járása és bizonytalan az élettartama.Gyenge szerkezetileg az egész,gyenge a hűtési,kenési rendszere.Nyilván fejleszteni kell mert ha nem akkor ennyi erővel a t modellnél megállhattak volna.Vagy járhatnánk gyalog is.A károsanyag kibocsátásról az a véleményem hogy a gyárak sokkal többet szennyezik a környezetüket az 5 évente cserélendő autók miatt mintha megcsináltak volna egy autót rendes motorral ami kibír 20 évet.Érdekes hogy a szívódízel land cruisert még mindig gyártják pedig 50 éves technika
2020. szept. 19. 13:49
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
49%

Ha 3 hengerből is ki tudják hozni a megfelelő teljesítményt, akkor tök felesleges lenne egy negyedik, csak plusz költséget, súlyt és súrlódást jelentene.

És igen, a régi szívóbenzinekkel is el lehetett közlekedni, de nyomatékot nem egyenletesen adták le, sokkal kellemesebbek a mai motorok, mivel kb. 1500-4000-ig végig tudják a csúcsnyomatékot.

2020. szept. 19. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
73%
de kompenzálni kell tegnap utaztam utasént valami modern 22. századi volvo xc40 vagy mi a nyavajában az elvileg 3 henger és 1.6 cc...na itt a dolog lényege 1.6 litert 3 hengerre osztottak végülis jól gyorsul jobban mint szegény 3 hengeres szívómatiz
2020. szept. 19. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

Ott a nagy difi, hogy valaki rinyál rajta, hogy jajj pici és turbos valaki meg használja, aztán egyáltalán nem érdekli, hogy most egy 1.6-os vagy 5 literes motor mozgatja az autóját. Amire tervezik, 300.000 körüli futás azt a turbosok 90%-a is gond nélkül kibírja.


Bár amúgy annyira rémlik ez az egész kérdés, nem kérdezted ezt már meg grammra ugyanígy?

2020. szept. 19. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
100%

"30 évvel ezelőtt is csináltak olyan motorokat amik elvitték a kasztnit és normálisan fogyasztottak."


Csak azóta a kasztnik megnőttek egy kicsit. Míg a Golf3 990 kiló volt,egy 8 szelepes F Astra 970kg addig a Golf8 már 1215 egy Audi A3 meg akár 1300+. ( Egy K Astra Sports Tourer meg 1405kg..)


".Ott az f astra.1.6-os 8 szelepes motorja a világból kimegy.6-7 literrel eljár."

Meg termelte a benzint is... ha sarkítjuk az én Insigniám is elmegy 7,5 literrel, pedig 1700kg és 260lóerő ( igaz csak autópályán, tojással a gázpedál alatt, de gondolom így jött ki az Astrára is a 6 liter )


"Jó igaz hogy csak 75 lóerős,lépjünk tovább."

Pont ez a lényeg. 75 lóerő elég volt ahhoz, hogy az F Astrával BKV busz tempóban, klíma nélkül elporoszkálj. Ma meg nem erre van igény. Ahhoz, hogy csendes motorral, klímával elutazz autópályás tempóban kényelmesen akárhova, ahhoz a 75 lóerő ezekben a kasztnikban nem elég, ahhoz jóval több kell.


"Ott a honda accord 2.0 benzinmotorja 155 lóerővel ami szintén a megbízhatóság egyik szobra."

Ja, a Hondások között. :D


"Ezzel szemben beletesznek egy mai autóba egy 1.3-as 150 lóerős turbómotort ami ugyanúgy sokat fogyaszt"


Szóval ha egy 150 lóerős turbóbenzin annyit fogyaszt egy 1300 kilós bódéban dinamikusabb közlekedés közben ( igen, ezt mindenki elfelejti: máshogy vezetsz egy ilyen autót, csak nem veszed észre :D ) mint egy 70 lovas benzines egy 950kilós bódéban az még véletlenül sem az alkalmazott műszaki tudományok csodája, a hatásfok brutális javulása áhh, ez csak simán sz@r... :D


"és bizonytalan az élettartama."

Hányat hajtottál már szét?


"Gyenge szerkezetileg az egész"

Az furcsa lenne, mivel a magasabb fajlagos teljesítmény csak úgy jön össze hogy magasabb az égésvégi gáznyomás is. Ha gyengébb lenne szerkezetileg akkor az első padlógázra széthullana a motor. Hány ilyet láttál már? :D


",gyenge a hűtési,kenési rendszere."

Ha ez így lenne, akkor a turbók hetente sülnének be és az utak szélén ott állna a sok felforrt motorú turbóbenzin. Láttál már ilyet valaha? :D


Azért arra kíváncsi lennék, ha az egész olyna gyenge és hulladék hogy lehet , hogy 0-100-on egy 3 hengeres mákdaráló turbóbenzin 4 másodpercet ad százon a fent említett Astrának, végsebességben meg 40km/h-t? :D


"A károsanyag kibocsátásról az a véleményem hogy a gyárak sokkal többet szennyezik a környezetüket az 5 évente cserélendő autók miatt mintha megcsináltak volna egy autót rendes motorral ami kibír 20 évet."


Nekem meg az a véleményem... :D


"Érdekes hogy a szívódízel land cruisert még mindig gyártják pedig 50 éves technika"


Csak halkan jegyzem meg, már a J70-es LandCruiser is turbódízel volt, már 27 évvel ez előtt :)


Szüval az az értelmúk, hogy kevesebbet esznek, jobban mennek és környezetbarátabbak, mint őseik.

2020. szept. 20. 02:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
Igzad van.Kokszosodó tsi,fsi,kigyulladó ecoboost.Úgy kell rá vigyázni mint egy hímestojásra.Szépen melegedjen be,de akkor se nyomjuk nagyon meg persze hűtsük leállítás előtt.
2020. szept. 20. 09:56
 16/21 anonim ***** válasza:
100%
Nyugi, semmivel sem kell jobban vigyázni ezekre a motorokra. Csak mostmár van internet, zúdul ránk az infó mindenhonnan, ha akarjuk, ha nem. A Golf 3 idejében nem volt semmi net, nem lógott boldog-boldogtalan a neten, hogy mindenki autószakértőnek képezze ki magát. Továbbá a 3as Golfok idejében elfogadták az emberek a 75 lóhoz társuló 9 litetes fogyasztást, mostmár 150 ló a minimum, max 6 literes fogyasztással. És tudják, sokszázezer km-en keresztül. Igen, a modern turbómotorok. Persze karbantartani, néha ezt-azt kicserélni kell, mint ahogy az autók eseteben ezt mindig is kellett.
2020. szept. 20. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
65%

Na az fsi az pont egy közel 20 éves 4 hengeres szívómotor, tehát a te elméleted szerint annak egy qrva jó motornak kéne lennie.

Amúgy meg a kokszosodás problémáját évek óta megoldották...


"Úgy kell rá vigyázni mint egy hímestojásra."

A régi motorok sem hálálták meg, ha hidegen, indítás után padlógázzal indultál.

2020. szept. 20. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
100%

"Kokszosodó tsi"

Az összes közvetlen befecskendezéses motor amiben van kartergáz visszavezetés és EGR az kokszosodik. Nem csak a turbóbenzinek, az évtizedekig egekig magasztalt turbódízelek is, csak erről mindenki nagyvonalúan elfelejtkezik.


"kigyulladó ecoboost"

Ó, mert más régebbi autó még nem lángolt? Vagy ott van pl a BMW féle külső égésű dízel... :D


"Úgy kell rá vigyázni mint egy hímestojásra.Szépen melegedjen be,de akkor se nyomjuk nagyon meg persze hűtsük leállítás előtt."


Nettó hülyeség, ezt csak a tudatlanok tolják 7/24-ben. Ugyanannyi törődést igényel, mint más autó. Elindítod, feláll az olajnyomás és mehetsz. Visszahűteni sem kell, kivéve ha rallyztál vele.

A turbódízeleket sem hűti vissza senki és?

2020. szept. 20. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

Most akkor soroljunk pár szívót ami elbaltázott konstrukció, mert abból is akad.


FSI kokszosodik való igaz, konstrukciós hiba.

Eco kigyulladása meg nem közvetlen a motorra vezethető vissza, de úgy is lusta leszel utánanézni. De ezen az alapon ha elektromos zárlat miat gyullad ki egy autó azt is a motorra fogod?

2020. szept. 20. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
19-es Hát az 1.8 Mazda 6 se éppen a megbízhatóságáról híres, ahogy a Volvo S40, vagy a Focus 1.8 benzinese se. Úgyhogy ja, van szívóból is rossz motor.
2020. okt. 8. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!