Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg olyan hamar tönkremenn...

Tényleg olyan hamar tönkremennének a modern autók?

Figyelt kérdés

Mindenki ezt hajtogatja, de az az érzésem hogy ez inkább böszmeség mint tényleges tudás amire alapozva van... a szerelők szerint "azért csinálnak ilyen kis köbcentis motorokat hogy gyorsabban tönkremenjenek". Kíváncsi lennék hogy ők hogy hoznák össze a mai szigorú környezeti normákat 2 meg 3 literes motorokkal :D Azt aláírom hogy 1 literes motorokba 200 lóerő kicsit sok, de mindig széles a motorpaletta, lehet venni 80-100 lóerőset is, és azokat se kell agyonhajtani.


Van egy 2016-os autóm, van benne 190.000 km, 180.000-nél vettem, eddig kb 250.000-ret költöttem rá, de ezek sem krtikus alkatrészek voltak, vezérműlánc csere volt 200 meg egy turbó szelepvezérlő 50. A lánc kissé megvolt nyúlva, de azt mondták a szervizesek nagyon ritka hogy elszakadna a lánc, a feszítők szoktak inkább, lehet ez még így is elment volna több 10.000 km-t, a turbó szelepvezérlő meg letiltotta a turbót ha agresszíven vezettem de egy újraindítás után megint volt turbó, ha pályán mentem sose tiltott le csak országúton, szóval még erre is azt mondanám hogy nem feltétlen kötelező cserés dolog.


Nem lehet, hogy csak pusztán arról van szó, hogy a legtöbb ember vagy hülye vagy xarik bele az egészbe mert sajnálja rá a pénzt? És ezek a modern autók sokkal érzékenyebbek, és nem olyan robosztus gépek mint régen amikkel nem is kellett foglalkozni csak olajat cserélni ? És akkor ez miatt megy a hiszti. Láttam egy hirdetést ahol olyan autót mint az enyémet hirdettek, és 180.000-nél már motorcsere volt benne.



2020. szept. 12. 21:26
1 2 3 4
 21/34 anonim ***** válasza:
31%

"AZ 1.0 hozza a nagyobb meg nem???"


Nem elsősorban az Euro miatt erőltetik a kis motorokat. Hanem a 95 g/km CO2 miatt. A kis motor fajlagosan kevesebbet bocsájt ki. Ha pedig sok ilyet adnak el, akkor ez a flottaátlagot is lejjebb viszi. Ezért erőltetik a gyártók a kis motorokat.

De gondolom ezért a válaszért is mindjárt kapom csak azért is a lepontozást...

2020. szept. 13. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/34 A kérdező kommentje:
#19: a szenzor ami a turbónyomást szabályozza az tiltotta le teljesen a turbót. És nagyon úgy tűnik hogy de, már a turbó is elektronikusan szabályzott a mai világban :)
2020. szept. 13. 13:57
 23/34 anonim ***** válasza:
54%
Gyanítom a ladát dicsérő hozzászólónak soha nem volt. Nekem igen. Ritkán ment el 1000 kilométert lerohadás nélkül. 100.000 kilométernél már fel kellett volna újítani a motorját, kormányművét. Zabálta az olajat. Samarám is volt. Ipari hulladék. Opelhez hasonlítani vitz kategória.
2020. szept. 13. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/34 anonim ***** válasza:
21%
Az enyém nem. 6 év. 90.000 km. 0 meghibásodás.
2020. szept. 13. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/34 anonim ***** válasza:
28%

#23: Akkor ti kifogtatok egy rossz sorozatot vagy tapostátok a belét. Édesapám garázsban tárolta, rendszeresen szervizeltette és soha semmilyen komoly műszaki probléma nem volt vele, mint írtam. Ezeken a Ladákon a gyújtáselosztó szokott vacakolni és a biztosítékoknál szokott néha gebasz lenni, de ezek filléres tételek és tudni kell róluk, hogy Napon hagyva előbb-utóbb berepedezik a műszerfalt borító anyag. A többi mind tárolás és karbantartás-függő.


"Opelhez hasonlítani vitz kategória."

Mihez hasonlítsam, ha csak Opelem van? A kérdés is az volt, hogy a modern autók hamarabb tönkremennek-e. Hogyan írjon az ember összehasonlítást erre a kérdésre, ha nem hozhat fel régi autót, mert "az vitz összehasonlítás"?

2020. szept. 13. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/34 anonim ***** válasza:
100%
#25: de mekkora volt a futása? Ma egy rendesen hajtott modern autónál az évi 60-80 000km sem ritka. Ilyen felhasználás mellett hány évet futott volna egy Lada?
2020. szept. 13. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/34 anonim ***** válasza:
0%
#26: Fogalmam sincs. Ebben még az 5-számjegyű kilométeróra van, ami egyszer már biztosan átfordult apám idejében, mert most mutat 30e környékit. Az kizárt, hogy ennyi legyen benne összesen, ezért mondom, hogy egyszer biztosan átfordult már.
2020. szept. 13. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/34 anonim ***** válasza:
82%
Tehát akkor kb annyit futott élete során, mint egy komolyabban hajtott modern autó 1,5 év alatt :)
2020. szept. 13. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/34 anonim ***** válasza:
30%
Igen, de a Lada jobbvóóót az a lényeg.
2020. szept. 13. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/34 anonim ***** válasza:
40%

Nekünk G Astra van, 1.2 benzin. Fentartása kb nulla, az elmúlt 10 évben nem költöttünk rá összesen 200 ezret. Olaj, víz, benzin legyen benne. Nemrég mértük, fogyasztás 5.4/100 km.(elugrottunk Győrbe, tehát főleg autópálya volt itt azért, de városban és vegyesen se megy 6,5 fölé) Autópályán 110-120. Világból kimegy kategória. Persze garázsban tartjuk, vigyázunk rá ahogy tudunk. Nemrég kattogott egy hidrotőke, szerelőnek mondtuk cseréljük ki azért. 25 ezer mindennel együtt. Ez már komolyabb kiadásnak számít az autónál. Valószínűleg sose lesz eladva, nem érné meg. Atom megbízható. Ezek az újak...mikor szerelő mondja, hogy már bizonyos dolgokhoz hozzá se mer nyúlni, mert műanyag és fél, hogy letörik...meg amikor a szerelő is G astrával jár, az mond valamit :D

Ezeknél az új csodáknál lassan a motor is műanyagból lesz... 10 év max és bontóban lesz mind, mert nem bírják majd fentartani, olyan drága lesz hozzá az elektronika/cserealkatrész. A totalcarnak van erről cikke, ahol szakemberek beszélnek erről a jelenségről, hogy hová tart az autóipar.... a fogyasztás felé. Garancia letelt, dobd el, vegyél újat. És szakemberek mondják, hogy az autógyártás kb 2004-ig tartott, azóta lefele megy a minőség és az anyaghasználat. Gyengébb a műanyag minősége is, Eu előírás, keressetek utána. Környezetvédelem így meg úgy, egyre vékonyabb minden....

Ha annyira érdekelné a kormányt meg az autógyártókat a környezet, akkor gázzal járna mindenki, az a legjobban környezetbarát jelenleg. Nagyon tisztán ég. Vegyetek valami autót 2010-ig max aztán vigyázzatok rá ahogy tudtok, mert ezek a mai csodák max 10 év és bontó, mert nem éri majd megvenni hozzá az alkatrészt... keressetek utána, szakemberek mondják ezeket, én csak cikkekből idéztem itt kb...kivétel az opel, az tényleg a miénk és az is marad :)

2021. máj. 2. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!