Tényleg olyan hamar tönkremennének a modern autók?
Mindenki ezt hajtogatja, de az az érzésem hogy ez inkább böszmeség mint tényleges tudás amire alapozva van... a szerelők szerint "azért csinálnak ilyen kis köbcentis motorokat hogy gyorsabban tönkremenjenek". Kíváncsi lennék hogy ők hogy hoznák össze a mai szigorú környezeti normákat 2 meg 3 literes motorokkal :D Azt aláírom hogy 1 literes motorokba 200 lóerő kicsit sok, de mindig széles a motorpaletta, lehet venni 80-100 lóerőset is, és azokat se kell agyonhajtani.
Van egy 2016-os autóm, van benne 190.000 km, 180.000-nél vettem, eddig kb 250.000-ret költöttem rá, de ezek sem krtikus alkatrészek voltak, vezérműlánc csere volt 200 meg egy turbó szelepvezérlő 50. A lánc kissé megvolt nyúlva, de azt mondták a szervizesek nagyon ritka hogy elszakadna a lánc, a feszítők szoktak inkább, lehet ez még így is elment volna több 10.000 km-t, a turbó szelepvezérlő meg letiltotta a turbót ha agresszíven vezettem de egy újraindítás után megint volt turbó, ha pályán mentem sose tiltott le csak országúton, szóval még erre is azt mondanám hogy nem feltétlen kötelező cserés dolog.
Nem lehet, hogy csak pusztán arról van szó, hogy a legtöbb ember vagy hülye vagy xarik bele az egészbe mert sajnálja rá a pénzt? És ezek a modern autók sokkal érzékenyebbek, és nem olyan robosztus gépek mint régen amikkel nem is kellett foglalkozni csak olajat cserélni ? És akkor ez miatt megy a hiszti. Láttam egy hirdetést ahol olyan autót mint az enyémet hirdettek, és 180.000-nél már motorcsere volt benne.
#3: Hát nem tudom. Itt az én összehasonlításom:
20 éves Lada (örökölt):
- 16 évig bírta a gyári kipufogó.
- Felületi rozsdásodás van rajta, rohadás nincs.
- Csak kopóalkatrészeket cserélek rajta (ezt most le is kopogom).
9 éves szalonból hozott Opelem:
- 4 év után kilyukad a kipufogó, hegeszteni kellett.
- Több elektronikus probléma is kijött már rajta, volt, hogy a szerviz sem értette miért csinálja, megoldották egy szoftverfrissítéssel (aztán megint kijött a hiba, megint frissítettek, ... végül egy maszek elektronikával foglalkozó szakember derítette ki, hogy egy szonda volt hibás rajta).
- Olajszivattyút 5 év után cserélni kellett rajta.
- Már rohadni is nekiállt volna, ha nem kezelem le időben.
Nekem senki ne mondja, hogy az új autók is ugyanúgy bírják, mert én nagyon nem ezt tapasztalom.
Nyilván kellett volna élni abban a korban, pláne autószerelőként, amikor még a régi gépek futottak az utakon.
Fiatal, elfogult laikusként persze hogy csak a mai autókat tapasztalja meg az illető, lövése sincs a régiekről.
Régen a motortérben még a légszűrőház is acélból volt, ma már lassan az olajszivattyút is műanyagból csinálják.
Meg végletekig lekönnyített hajtókarok, vezérműtengelyek, főtengelyek, stb.
Van olyan dízelmotor, aminek direkt azért csinálták vészesen vékonyra a főtengelyét, ha tönkremegy a kettőstömegű, akkor egyszerűen kettétöri a főtengelyt.
Szóval ez a hülye duma: réééégenmindejóóóóbvóóóót pajtás, igen, régen minden jobb volt.
Ezekkel az EURO normákkal nyírták ki a modern motorokat, bőven tudnának léynegesen jobb technikákat, szinte soha el nem kopó motorokat csinálni, de.....mégsem, nekik ez nem éri meg.
Alapvetően én sem hiszek ebben a régen minden jobb volt dumában és hogy csak a régi autó a jó autó.
Előző autómat 2005-ben vettem újonnan. Ez már akkor turbós volt, sok elektronikával, rengeteg extrával ütésfűtástől a fedélzeti navigáción át a kanyarkövetős fényszórókig. Ne tudd meg hogy már akkoriban is mit kaptam. Akkor is sokan szajkózták, hogy nekik ingyen se kellene ennyi elektronikával szerelt autó. A turbó időzített bomba, 100e km-t se fog elmenni és már a bontóban lesz, stb. Ehhez képest ma is megvan, jön-megy, teszi a dolgát, hatalmas probléma sosem volt vele. Csak már 15 éves és beletoltam több mint 300e km-t. Engem elképeszt hogy mit ki nem bírt, nagyon masszív autó.
2018-ban emellé vettem egy szintén új autót. Bíztam benne hogy ez is legalább ennyit ki fog bírni. A terv meg az volt hogy a régit eladom. De nem véletlenül maradt meg a régi ma is. Már most látom, hogy az új közel sem fog ennyit kibírni. A súlycsökkentés miatt, vagy más okból a lemezek sokkal vékonyabbak, sok helyen műanyaggal vannak helyettesítve. A motorban is pl a teljes szelepfedél (nem a díszburkolat) műanyag! Azóta is sorban jönnek a garanciális javítások: 20e km.-nél lámpavezérlő elektronikát kellett cserélni, mert meghülyült. 28e km-nál iszonyatosan elkezdett csörögni a láncos vezérlés. Cserélni kellett. 32e km-nél a kettős tömegű lendkerék kezdett el zakatolni. Most érzem, hogy a kuplung sem teljesen ok, nagyon magasan fog, de a márkaszerviz nem akar hozzányúlni amíg működik. Kicsit az az érzésem, hogy a garanciaidő kifutására szeretnék kitolni a történetet. A futómű rossz úton nyüszög. De mivel rázópadon még nem produkálja a jelenséget, jónak minősítették. Később szerintem lesz ezzel is gond. A fék hangosan visít, de ez a legkevesebb, ezt már megszoktam. Csak kicsit cikinek tartom, hogy ez ilyen hangos, mikor a 15 éves öreg autómén sosincs hangja. Állítólag az EGR szelep is típushibás, a fényszóróval is szoktak gondok lenni, amit nem lehet javítani, hanem komplett csere, darabonként 300-400e Ft-ért. Így még ezeket is várhatom.
Szóval most erősen gondolkozom, hogy a régi autó marad továbbra is. Az új meg garanciaidő lejárta után megy a piacra. Mert azt most látom, hogy ez nem fog ennyit elmenni. Vagy csak úgy lehetne életben tartani, hogy folyamatosan vödörszám öntöm bele a pénzt. Ahhoz pedig nincs nagy kedvem.
Ez persze csak egy példa. Lehet hogy csak én nyúltam bele egy konstrukciós hibától hemzsegő szoporóllerbe. De most én is úgy érzem, hogy megbízhatóság, tartósság szempontjából az autógyártás csúcsa valahol a 2000-es évek végén, 2010-es évek elején volt, azóta pedig a környezetvédelem oltárán feláldozva ezt, haladunk szépen lefelé a lejtőn. Kezdve a vizes bázisú lakkoktól a gyártók spórolásán át, a súlycsökkentésig, minden nagyon vékony, minden műanyag, minden kikönnyített. Csak hogy papíron 0,00001%-kal jobb legyen a kibocsájtás. Aminek gyakorlati haszna semmi. Sőt, hamarabb elhasználódnak az autók, több pótalkatarészt, új autót kell legyártani, annak minden szennyező járulékával együtt. Csak ezt már nem számítják bele a képletbe. Azt is megértem, hogy valamit tenni akarnak, hogy kikényszerítsél, megnyissák az utat az alternatív hajtások felé. Csak szerintem ennek nem ez a legjobb módja: mindent ész nélkül megfojtani, mindent lekorlátozni.
Amúgy én nem értem azt az euró normát, hogy csak a kis köbcentis tudja hozni.
AZ 1.0 hozza a nagyobb meg nem???
Hát két 1.0 motor akkor mit hoz?
Akkor ilyen kellene bele tenni 2 motort és az ugyan úgy hozná azt a normát.
16: a 2000-res évek elején is úgy hallottam voltak autók amikkel ennyi gond volt már újonnan, főleg az olasz,francia autókkal.
17: nem egészen értem a logikádat :D Nagyobb motor ->több káros anyag kibocsátás, de több erő. Kis motor->kevesebb káros anyag, kevesebb erő, ezért is használnak minden motornál turbót hogy legyen még erő is és ne 5 perc legyen felgyorsítani. Amikor a turbóm letiltott és szívó üzemmódban kellett menni még egy traktor előzésénél is 4x meg kellett gondolni mit teszek, úgy 30 évet repültem vissza az időben, nem egy normális dolog...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!