Motorszám nélküli használt (3 éves) autót vettem kereskedőtől. Utólag jöttem rá. Lehet bajom belőle?
Használt autó szalonban vettem egy 3 éves Skoda Octavia autót. Az eladó szerint Hollandiából került ide, 156e km van benne. Már kifizettem az árát. Csak átvétel (eredetvizsga, magyar rendszámozás, műszaki vizsga) után pár nappal, a papírokat rendezgetve jöttem rá, hogy az okmányokban ilyen bejegyzések vannak:
Eredetvizsga: "A jármű nem rendelkezik motorszámmal, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem észlelhető."
Műszaki vizsga: "Motorazonosító adatot nem tartalmaz, típuskódja megállapított : CRM 048."
Hozzáértők véleményét várom, hogy jelenthet-e ez problémát az autó használatában? Használhatom nyugodtan ettől?
nyugaton egy jo ideje nincs az autoknak motorszáma(mert azt már nem tekintik egyedi azonositonak)csak motorkódja.
Ez semmit nem.befolyasol......a 3 evesen 156e km viszont.......na az karrier......
a lendkerék akkor van igénybevéve rendessen ha alacsony fordulaton föleg városban használják(több a rázkódás amit ki kell egyenlítenie és felfognia) a,így elöbb el is kophat kb 200 e körül és csere ,
Viszont egy három éves autó amibe ennyí van esélytelen hogy városba fussa meg ezt a távot(kivéve ha taxi)
A legvalószinübb forgatókönyv azaz hogy autópályán vagy országuton használták főleg!Általában tempomatal egyenletes viszonylag olyan fordulaton ahol a motor ehyenletesen jár minimális rezgéssel.Na ilyen kor van az ,hogy akár 300-350 ezerig is elvan a lendkerék boldogan ha minden igaz.
A magasnyomású és az injektorok Vw csoportban Bosch kétlem ,hogy gyakori lenne idő előtti elromlása .
Plusz autópályás használat mellet a részecskeszűrő is kevesebb öntisztulási folyamaton esik át ,mivel ritkábban is telik meg(jelentősen ritkábban,az egyenletes fordulatszám és az üzemeleg motor miadt)és van is idelye kiégni rendesen.
fék ha le is ment egy ilyen értékű autónál nem oszt sokat
Egyedül a vezérlés amiben igazad lehet kedves utolsó
De elöbb utóbb az mindenhigyan esesékes.
Én csak az egészből arra akarok kitérni ,hogy ha valaki vesz egy 3 éves enyít futott dízelt és nagyából beszámíthatóan autópályás kocsi volt,(mert a dízel oda van optimálisan fejlesztve) rendszeresen szervizelve ,biztos helyről
akkor koránt sem bíztos rosz vétel és hirtelen sok pénzt kell rá locsolni,
Nagyjából számíthatóan autópályás, vagy taxi, amire mindig csak utalgatunk, de nem veszünk tudomást róla, hogy rengeteg taxi van. Ahogy arról is próbál a többség nem tudomást venni, hogy a cégautót sokan nem úgy kezelik, mint a sajátot. Persze tudom, lízingelik, a lízingcég érdeke is, hogy rendesen karban legyen tartva. De a használat módját ő sem tudja szabályozni. Az Octavia meg tipikus cégautó.
A lendkerék témának én is utánanéztem nem egyszer. Inkább 200.000-250.000 km körülre lehet saccolni átlagosan, persze kibírhat többet is nyilván, de kevesebbet is.
Fék, ha komplett 4 tárcsa 8 betét, jobb minőségben felszaladhat 6 számjegyű összegre. Üzemanyagrendszerről nem beszéltem. Ha normális minőségű üzemanyagot tankoltak bele, nem romlik el csak úgy. Kell esetleg legalább egy garnitúra gumi, az sem két fillér.
Amiket felsoroltam mind olyan kopó alkatrészek, amiknek a cseréje szépen lassan közeledik, látótávolságon belül van már. Pusztán a futás miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!