Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használtautó kereskedőnél,...

Használtautó kereskedőnél, foglalót milyen esetben kaphatok vissza? Vagy felejtsem el?

Figyelt kérdés
Amennyiben a szervizkönyvet a márkaszerviz nem tudja megerősíteni, hogy valós-e (digitális szervizkönyv nincs, garanciális elszámlálás nem volt, szóval kb. akármit csinálhattak az autóval), de az autó már le lett foglalva, visszaléphetek a vásárlástól? A foglaló mindenképp ugrana ebben az esetben? Elvégre nem úgy teljesít, amint az állítva van.

2020. júl. 3. 08:51
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez így szerintem bukó. A foglalóval a vásárlási szándékodat jelzed.

Előbb kellett volna ezt ellenőrizni, mielőtt lefoglalózod.


De kérdezz meg egy jogászt, hátha.

2020. júl. 3. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Igen, visszaléphetsz. A foglalót nem kapod vissza.


Egyébként miért kell megkérdezni? Ott van a kezedben a szerődés, olvasd el mit írtál alá...

2020. júl. 3. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Használt autónál amúgy se paírokat, meg kilométeróra állást nézz.

Ezeket könnyedén tudják machinálni.


Ha megfelelő állapotú az autó, vedd meg.

2020. júl. 3. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:

"szóval kb. akármit csinálhattak az autóval"


Megnyugtatlak, hogy akármikor akármit csinálhattak az autóval. Ha amúgy jó állapotú, ez ne legyen az indok arra, hogy nem veszed meg. De lehet indok arra esetleg, hogy megpróbálj egy kicsit lefaragni az árból...

2020. júl. 3. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a válaszokat! Azért ez picit talán megnyugtató.


Igen, autószerelő szerint (amennyit ránézésre természetesen meg lehet állapítani) amúgy jó állapotban van az autó.


Első autó lenne, kicsit könnyen bepánikolok.

2020. júl. 3. 10:14
 6/10 anonim ***** válasza:

Viszont szerintem az meg elég nagy szégyen egy márkaszervizre, hogy nem tudják visszakövetni, hogy az adott autó járt-e náluk úgy amúgy bármikor, és hogy mi az istent csináltak rajta...


Ez inkább a márkaszerviz hiányossága, mintsem a kereskedőé vagy a tulajdonosé.

Nekem ebből az jön le, hogy valójában hordhattad te oda az autód horribilis összegér, hiába pecsételnek bele, tök felesleges volt. Ha egy év múlva valaki lekérdezi, akkor meg tátognak és nem tudod bizonyítani, hogy a szervizkönyved "eredeti" és tényleg jártál ott az adott időpontban.

2020. júl. 3. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ha azt mondták, hogy leigazolható szervizkönyve van a gépnek, de ezt ennek ellenére nem tudják megerősíteni a márkaszervizben, akkor vagy a márkaszerviz hibás (külső tényező), vagy az autókereskedés hazudott (kereskedés hibája).


A normál esetekben értett foglaló (nem összekeverendő az előleggel) csak akkor nem jár vissza, ha az adásvétel a vevő hibája miatt hiúsul meg. Itt viszont te nem hibázhattál, vagyis hacsak nincs valami a szerződésben, ami miatt ez nem egy "normál" foglaló, elméletileg visszajár.


Viszont nyilván nem fogják csak úgy visszaadni, lehet hogy meg fognak próbálni valamilyen ajánlatot helyette hogy elvidd (pl. ajándék műszaki, átírási költség ha még nem ajánlották fel, stb.), de technikai értelemben itt, hacsak nincs más tényező, elállhatsz az adásvételtől és a foglalót visszakapod.


Az más kérdés, hogy ha jó az autó, egy ajánlattal még jól is járhatsz.

2020. júl. 3. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:

Utolsó.

"csak akkor nem jár vissza, ha az adásvétel a vevő hibája miatt hiúsul meg."

"elállhatsz az adásvételtől és a foglalót visszakapod."


A két mondatod totálisan ellentmondásban áll egymással. Pontosabban: jelen esetben az adásvétel a vevő visszalépése miatt hiúsul meg, így a foglaló nem járna vissza.

2020. júl. 3. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#8


Nem, mert itt a vevő visszalép egy külső tényező (márkaszerviz) vagy az eladó hibája (téves állítás) miatt. A visszalépés önmagában nem a hiba. Ha a vevő meggondolja magát és mindössze csak azért nem veszi meg, akkor a vevőnek nem járna a visszatérítés, mert miatta hiúsult meg az adásvétel.


Itt viszont vagy azért hiúsul meg, mert (1) a márkaszerviz nem tudja igazolni saját hibájából (külső tényező), vagy azért, mert (2) a kereskedés eleve hazudott (eladó hibája). A te feltételezésedből kiindulva mindig minden a vevő hibája lenne, amiért bármilyen okból eláll az adásvételtől.

2020. júl. 3. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
54%

Használt autóra sohasem adunk foglalót. Még akkor sem, ha német, nemdohányzó, nyugdíjas tanítónéni volt az első gazdája, végig garázsban tartotta, kutyát sohasem vitt benne, és különben is csak hétvégente ugrott el vele a sarki fűszereshez. Ja, és persze garantált 99e km van benne.

Ismétlem, még akkor sem! Mindig van jobb, legfeljebb egy hetet várni kell.

2020. júl. 6. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!