Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyon drága hobbi a hobbiautó...

Nagyon drága hobbi a hobbiautózás?

Figyelt kérdés
Nem vagyok szorult helyzetben, gazdagnak se mondanám magam, de elég fukar vagyok, sajnos, vagy nem sajnos (nők szerint sajnos xD). Mennyire drága hobbi a hobbiautózás? Egy Citroen CX, vagy BX a szívem vágya nagyon régóta, s egyszer élünk alapon bevállalnék egyet. A körülmények adottak, garázs is van, szakértelmem sajnos nem sok, tehát autót nem tudok szerelni, max olajcsere, kerékcsere, amit el tudok végezni egy autón. Valóban havonta többszázezret el fog vinni egy ilyen mutatvány? Sokan ezzel riogatnak.
2020. aug. 18. 11:51
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Nem tetszenek azok a kerekített valamik :) Kifejezetten a szögletes kocsikért rajongok. :)
2020. aug. 18. 13:39
 12/16 anonim ***** válasza:

Attól függ, hogy


1) Mi neked a drága? Mennyi pénzt vagy hajlandó egy évben a hobbiautó fenntartására költeni?

2) Értesz hozzá? Nekem van némi tapasztalatom régi autók fenntartásának, restaurálásának témájában, az én véleményem, hogy legalább egy dologhoz értened kell, ha nem akarsz ebbe tönkremenni. Lakatolás, elektronika, vagy akár csak tudd a futóművet, motort csavarozni. Mert ha minden kínai, akkor nagy lesz a baj.

3) Milyen autó?


A Citroenek, amiket kinéztél, közepesen drágák. Értsd: egy szögegyszerű szociautót olcsóbb eltartani, szerelni is egyszerűbb, de mondjuk egy régi német luxusautónál jobban jársz vele. Elvileg. Gyakorlatban viszont pont a Citroennek a futóműve, és pár egyéb megoldása annyira egyedi, hogy specialistára lesz szükséged sok esetben. Azok pedig nem olcsók.


Ha te magad is tudod, hogy fukar vagy, akkor nem tartom annyira ésszerűnek a hobbiautózást. Bizony, el fog vinni sok-sok pénzt, és ha neked a sok pénz elköltése fejfájást okoz, akkor nagyon fog fájni a fejed. Ez egy ilyen dolog. Cserébe örömet okoz annak, aki autókkal álmodik.


Én személy szerint Citroen-t sosem akartam, viszont van otthon 3 öreg vasam, egy 1997-es BMW E36 328i kabriolet, egy 1991-es Ford Scorpio 2.0 Ghia, és egy 1982-es Skoda 120.


Mellettük (!) van egy új Kia Cee'd-em. Ez fontos, mert ez a napi használós. Ilyen öreg autóval naponta járni, na az az igazi pénztemető, legyen mellette valamid, amivel mész mindenfele, és csak akkor használd a régit, amikor szép az idő, és olyan kedved van. Ezzel az a baj, hogy minden nap olyan kedved lesz. Mégsem szabad.


A BMW például nálam úgy van, hogy októbertől májusig garázsban áll, és ekkor dolgozom rajta szabadidőmben. Viszont nyáron végig használva van, mert ugye kabrió, még dolgozni is azzal járok szép időben, nyaralni is, szóval hiába hobbiautó, belemegy évi 5-6000km minimum.


3 éve van nálam ez a BMW, eddig évi kb. 300 ezret költöttem rá átlagban csak alkatrészekre, mert magamnak szerelem majdnem mindenét, csak a lakatosmunkát adtam külső kézbe, ahhoz én nem értek és nem is akarok. Ha ezt mind szerelő csinálta volna, akkor évi közel 600 ezret simán elvinne, ebben minden is tönkrement már a motorján kívül, fődarabok is, ez benne van a pakliban ennyi idősen. Mégis ha most megnézed, akkor patika állapotú, mondhatni újszerű, működésre is, és ennek ez az ára.


A Ford amolyan lelkemnek fontos autó, azzal rossz időben szoktunk járni üdülni, vagy vidékre a rokonokhoz, mert arra kiváló, jó nagy hajó ez minden akkor elérhető menő extrával. Tehát ebbe kb. évi 1-2000km megy bele, ez is kiváló állapotban van tartva, kb évi 200 ezret vitt el eddig 4 év átlagában, és itt például gyakran kell autóvillamossági mester, mert annyira bonyolult az elektronika, hogy az én tudásomat messze meghaladja. Az szokott drága lenni.


A Skoda meg igazából sosem tudom megmondani, hogy miért van. Nagyapámé volt, hozzám került, nekem meg valamiért megtetszett, akármekkora szocialista fostalicska. Úgyhogy ezzel csak így néha amikor olyanom van, megyek egyet. Ez például nem is tudom mennyi pénzt visz el. Keveset, mert keveset megy, jó ha egy évben 1000km megy bele, és minden alkatrész bagóért kapható.


Ezeket csak azért írtam le, hogy legyen valamiféle viszonyítási alapod. Ha sokat használnád, akkor meredeken megy felfele a görbe, ennyi idős autónál már tényleg bármikor, bármi elromolhat. Az anyag fárad, a fizikának sajnos nem tudunk ellentmondani :)

2020. aug. 18. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Elég drága, pláne ha olyan hobbiautót szeretnél ami szinte hibátlan.
2020. aug. 18. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
48%
Szögletes kocsik tetszenek és nem Volvokat nézel???
2020. aug. 18. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
Lehet egy Peugeot 306 cabrio lesz a dologból, azt legalább elsődleges autóként is lehet majd használni. Nincs amúgy saját autóm. Volvo is tetszene, de nagy francia rajongó vagyok. :)
2020. aug. 18. 20:19
 16/16 anonim ***** válasza:
Nekem Porsche 911 van, egy átlagos autóhoz képest többe kerül fenntartani, de hatalmas élvezet vezetni.
2021. dec. 24. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!