Autószerelő ajánlás?
Megcsinálnám, ha lenne aknás garázsom, esetleg csápos emelőm, meg néhány spéci szerszámom. De egyedül, udvaron most nem megy. Komplett kuplung csere lenne (szerkezet, tárcsa, nyomócsapágy). Egyébként amit tudok, mindig megcsinálok magamnak, plusz nincs a "béka segge alatt" állapotilag.
Hozzáállás: pont az ilyenek, hogy "ezen minek már", ami részemről azonnali sarkonfordulást eredményez, vagy beszólást. Amikor a nagyképű "mesterrel" közöltem, hogy "ezen" azért, mert azt kértem, de ha büdös a pénzem, megcsinálja más, csak pislogott.
Nekem 4 éve 80 ezer volt a munkadíj maszeknál vidéken.
Annyit most is kifizetnék érte ha kellene. Szerintem inkább efölött dolgoznak már.
Olcsó húsnak híg a leve tartja a mondás.
Én azért írtam 70.000ft-ot, mert a műhelyben nem sz@rral gurítunk.
Nagyon drága szerszámokkal dolgozunk amik amortizálódnak.
A Milwaukee ütvecsavarozónk 250.000ft.
3db különböző méretű Proxxon nyomatékkulcs 150.000ft
Motor felfüggesztő híd 50.000ft
Hidraulikus váltótartó oszlop 150.000
Ezek mindd amortizálódnak az ügyfél autóján. Hogy visszahozzák az árukat a használatukat beépítjük a munkadíjba. 1%-al számolunk, az kb 6000ft. Segítségükkel megspórolunk 1-1.5 munkaórát, ennyivel is kevesebb a munkadíj.
Aztán ott vannak a kísérő és segédanyagok.
Rendszeresen találkozunk kiszakadt féltengely gumiharang miatt szétcsapott zsírral. A harangot cserélik, a zsírt ott hagyják. Letakarítjuk kérés nélkül. A váltóház kuplung felőli oldalát kérés nélkül kitisztítjuk. Ha lent van a váltó (manuál) alap hogy ellenőrízzük benne az olaj szintet, ha kell kérés nélkül felöntjük.
Ezekhez a műveletekhez a vegyszerek és magasnyomású mosás 8-10000ft-ba kerülnek.
A 70.000ft-ból már csak 55.000ft a megválaszolatlan költség.
A csáposemelőnk sem örökéletű, az amortizációjára 2000ft-ot számolunk, amúgy került majdnem másfél millióba.
Akkor ott van a csavarpótlás, a sérült alsóburkolat rendbehozatala, lemezanyák, patentok pótlása, műanyagkötözők leszedése, gyári felfogatások rendbetétele. Kérés nélkül megcsináljuk. Kb 3000ft.
A maradék 50.000ft a munkadíj. 10.000/óra, reggel 7kor nekikezdünk, délre kész.
Vagy választhatod az olcsó műhelyt, ahol egy vascsövet keresztberaknak a motorteren, megnyomorítva a vízvályú élét es összekarmolja a frontend tetejét, majd egy régi vezérműszíjra rálógatják a motort. Amit szétszednek azt ugyanolyan mocskosan rakják össze, kifelejtenek innen onnan 1-2 csavart, és ha szerencsés vagy a májsztró zsíros koszos kézzel ül be a kész autóba és úgy áll ki vele a műhelyből.
Azt már meg se merem említeni vajon hány csavart nyomatékolnak le, vagy csak beveretik légkulccsal.
Mindezt 8 óra alatt, 6000ftos munkadíjjal 48.000ft-ért.
Ha az ingerküszöböd nem üti meg az olcsó javítás minőségének a szintjét, akkor áldasom rád. Viszont jó lenne tájékozódni mielőtt lehúzást kiabálsz a világba.
Üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!