Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 125 cm3 motorral világ körül...

Bonta kérdése:

125 cm3 motorral világ körül (Japánig biztosan)? , bővebben a kifejtésben.

Figyelt kérdés
Tudom örültségnek hangzik de egy 125 cm3 motorral terveznék egy világ körüli utat. Olvastam több utazót aki hasonlóval teljesített 20.000 km-t ( [link] A kérdésem arra irányául, hogy milyen motort ajánlanátok (sajna a motorra nincsenek millióim), illetve milyen pótalkatrészt vinnétek magatokkal egy ilyen útra? (gondolom gumi,szűrő stb). Mire kell nagyon figyelni gondolok itt a szükséges olajcserékre, egyéb dolgokra. Thx aki veszi a fáradtságot és leírja észrevételeit akár pozitív, akár negatív.

2020. márc. 24. 17:18
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
81%
Alapból a világkörüli túra nem olcsó. Főleg nem 125-ös motorral. Kis köbcenti átka hogy állandóan szerelni kell. Mint mondtad nincsenek millióid. Vegyél inkább egy nagyobb túra gépet, rakd rendbe, aztán mehet. 1 millió alatt is találni egész jókat.
2020. márc. 24. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
100%

Korona vájrusz.... Menj...

Amúgy én valami Endurot valszatenèk... Pl xr 125L

2020. márc. 24. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Valami japán enduro jó volna erre a célra. Nem vinnék pótalkatrészt, tök felesleges. Legyen tip-top állapotban, amikor elindulsz. A legtöbb nagyobb városban tudsz venni, rendelni akármit, csak halandó emberként meg kell várnod, amíg megérkezik. Nagyon minimális dolgot vinnék hátizsákként is funkcionáló hengerzsákban. Plusz kialakítanék a motoron valahol egy 5 literes kannát befogadni képes rekeszt, mivel extra benzinre tuti szükséged lesz egy 125-össel. Esetleg nézd meg, van-e hozzá 3rd party nagyobb üzemanyagtank. Acerbis csinál néhányhoz. Ultralight hálózsák, ultralight 2 személyes sátor, ez a kettő mehet a hengerzsák külsejére, hengerzsákba gázpalack meg 1 főre kempingcuccok, 2 váltás ruha (3 összesen), váltócipő, ha szétáznál. Ha nagyon nagy luxust akarsz, 10 literes mobilzuhanyt is csapj fel valahova (összehajtogatva persze). Kb ennyi cucc, ami értelmes egy ilyen túra/motor kombóhoz.


Olajcserét meg érdemes 4-6 ezer km-enként. Google maps alapján látni fogod kb, hogy hol kell olajat cserélned. Előtte, vagy a közelben veszel olajat és magadnak lecseréled. Érdemes megtanulni gumit le- meg felrakni, defektet tudsz foltozni, mint egy sima bicajnál kb, csak sokkal nagyobb szoppantyú. Elmélet ugyanaz. Ha tubeless, akkor slime.


Ajánlom Hevesi Béni blogjait, onnan is biztos el tudsz csípni néhány hasznos infót.


Amit még mindenképp javaslok, hogy legalább 2-3 hosszabb túrára menj el előtte a kiszemelt motorral, ne egyből 50 ezer km-rel kezdj. Nem biztos, hogy élveznéd. Építsd fel az alapoktól, kezdve a hétvégés vadkempingezőstől a 3 ezer km-es európai körútig. Addigra te is kitapasztalod a stílusod, a motort, meg rájössz, tényleg akarod-e :)


Nekem van egy félig elkészült tervem Kazahsztánig, ahol összegyűjtögettem a török, grúz látnivalókat. Neked is ajánlom, hogy valamennyire tervezd meg az utat, ne csak durrbele legyen. Legyen nálad ember/medve elleni paprikaspray. Van olyan SIM szolgáltató, amely 1-3 centért Mb-onként tud adni internetet a legtöbb országban, az is hasznos lehet. Illetve esetleg helymegosztó GPS kütyü, hogy az ismerőseid tudják, hol tűntél el. Én a mobilomat akartam volna erre a célra használni, de nem mindenhol van térerő.


Illetve 125-össel mész, akkkr tegyél félre 1-2 évet legalább az életedből :) Vagy ha kevés a pénzed, akkor inkább 4-5, útközben tuti meg kell állnod dolgozni valahol, néha haza kell jönnöd elintézni pár dolgot stb.


Hajrá, sok sikert, remélem összejön! Mindenképp írj, lehet addigra nekem is összejön és akkor Kazahsztánig tudnánk együtt menni akár. Vagy egy darabig.

2020. márc. 24. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Én a motorajánlásba beszállok: Honda CBF125 (2008-2015)

Olcsó, egyszerű, megbízható és úgy tudom sokat adtak el belőle világszerte.

2020. márc. 24. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

- Ne most indulj el

- Ne útközben akard megtanulni a szerelést

- Ne a nagy túrával indíts egyből. Kerüld körbe Magyarországot pl, aztán majd rájössz, hogy miről beszélek.:)

2020. márc. 25. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a sok hozzászólást, jó tanácsot. :)

A túráról időtartamról stb dióhéjban.

A túrát nem most hanem jövő májusra terveztem, eredetileg bringával (még most is vacilálok néha rajta), de az időtartam miatt kezdtem el inkább a motorok felé kacsingatni. Természetesen nem durr bele indulnék el, hanem már most is tervezés alatt van az útvonal, látnivalók, hegymászás stb. Jó lenne 1 max 1,5 évbe bele sűríteni a dolgokat. Motorral is maximum napi 300 km-t mennék, azt sem minden nap (túra,pihenés stb).

Az útiterv Románia,Bulgária,Görög,Török,Irán,Türkmenisztán,Üzbegisztán,Kirgizisztán,Kína,Nepál,Kína,Dél-Korea,JApánból állna első körben. Utána jó lenne átmenni chilébe de a motor átszállítása nagyon drága lenne így lehet ott bicóra váltanék vagy fordítva. A bejáratás, nagyobb út természetesen sok tapasztalatot jelenteni és meg is próbálom majd minél jobban kihasználni, amennyi lehetőségem lesz tekintettel a mostani helyzetre. A javítást természetesen nem az út alatt akarnám megtanulni, már amennyire egy motort szervíz nélkül meg lehet szerelni (pl kerékcsere ilyenekre gondolok, ami megoldható feladat, esetleg olajcsere stb). Köszönöm még egyszer a hozzászólásokat, tanácsokat. Továbbra is szívesen veszek minden fajta kritikát,tanácsot, amiből próbálok majd építkezni. Ezt a fickót pedig nagyon ajánlom, bár ő egy pöppet nagyobb mocit hajt: https://www.youtube.com/watch?v=sivQcfKvsr0

2020. márc. 25. 01:32
 7/13 Nyakasparasztgazda ***** válasza:

Én ezt ajánlom elolvasasra:

[link]


Az egészet! Én sokáig követtem, nem tudom most hol tart....

2020. márc. 25. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Nyakasparasztgazda ***** válasza:

Jan 30 az utolsó bejegyzése

[link]

2020. márc. 25. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Ha muszáj 125-ösel menni, én egy 125-ös Varaderoval mennék, azzal kényelmesen meg lehet tenni 300km-nél többet is egy nap alatt, jól fel lehet pakolni és nagyon megbízható gép. Ha viszont sok offroadot tervezel, akkor nem a legjobb választás, viszont 125-ből olyan, ami offroadra jó, azzal megőszülsz napi 300km-en, szerintem nagyon kényelmetlen. Ez csak személyes vélemény, biztos van aki jobban bír egy vérbeli endurot, én ennél kényelmesebb vagyok. Nagyobb köbcentinél lenne azért aranyközép út, 125-ben kicsit nehéz ügy szerintem.
2020. márc. 25. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

3-as vagyok.


Aszfalton tudod tartani a 300 km-t, ha egész nap mész, de amint keletebbre érsz, meg hágókhoz érsz, és megszűnik az út, gyakran a 100 is sok lesz, útvonaltól függően persze. Illetve mindenképp érdemes buffer napokat beleraknod, ahol tudsz pihenni, vagy be tudod hozni a lemaradást. Heti 1-et legalább. Minden nap úton lenni nagyon fárasztó és idegőrlő. Sokkal élvezetesebb lassabban haladni, amikor van időd körülnézni, esténként könyvet olvasni, sétálgatni stb. Persze ez is egyéni preferencia kérdése. Sokan vágtak neki motorral, hogy ők letolják 1,5 év alatt, aztán mindig rájöttek, hogy az úgy egy verseny, kb élvezhetetlen. Sokan álltak át inkább 3-4-5 évre. Olcsóbb, illetve sokkal élvezetesebb sokak szerint.

2020. márc. 25. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!