Az Audik miért fronthajtásúak?
Az Audik alapból fronthajtásúak
Nagyon érdekes, ugyanis az Audik sohasem voltak hátsókerekesek.Annak ellenére sem,hogy a Volkswagen konszern rendelkezik a kellő tudással,hogy ilyen autókat gyártson, sőt gyárt is, a Poschék ugyanis ilyenek.
Manapság BMW-nél és a Daimlernél csak az alsóbb kategóriájú modellek fronthajtásúak, a jobbak hátul tekernek.
De, ha megnézzünk egy rendes olasz prémiumot, a Maseratit, azok is hátul hajtanak.
Mi az oka,hogy az Audi prémium gyártóként ennyire külön utakon jár?
Egy prémium autó gyakran "élményautó" is egyben, BMW különösen koncentrál az élményautó jellegre is.Sokkal jobban illik hozzájuk a hátsókerékhajtás.
Hihetetlen, hogy még mindig nem unod a témát.
Az MLB előtti nagy Audiknál történelmi oka van annak, hogy elsőkerékhajtású volt egy részük. A II. világháború után újrainduló Auto Union a DKW-tól örökölt hosszmotoros, elsőkerékhajtású hajtásláncot használta. Eleinte háromhengeres, kétütemű, folyadékhűtésű motort használtak - ha ez ismerős a Wartburgokból, az nem véletlen. Bár ha ennyire értenél az autókhoz, nem vernéd a nyáladat ész nélkül a szent hátsókerékhajtásodra.
A '60-as években, mikor épp a Mercedes-Benz volt az Audi tulajdonosa, készült egy négyhengeres motor, amit be lehetett építeni ebbe a hajtásláncba. Egy kicsit már ez is nagy volt, a motorblokkot jobbra kellett billenteni, hogy ne lógjon ki felfelé a kétüteműhöz tervezett térből, a hűtőt pedig balra kellett tolni, mert a motor kiért a homlokfalig. De valahogy sikerült ráerőlködni egy ötödik hengert az első tengely elé lógatott motorra, majd erre rövid időn belül befecskendező és turbófeltöltő került. Ehhez kitalálták az ősi, csőtengelyes quattro-hajtást és készen is volt a nagy teljesítményű hajtáslánc, ami el is tudta juttatni a nyomatékot a kerekekre, ha már egyszer megtermelte. Ezt beépítették a "szivar" 100-as bódéjába, megszületett a 200-as és végre lehetett húzgálni a BMW és a Mercedes-Benz bajszát a középkategóriában.
Ám ekkor még mindig nem volt prémiumgyártó az Audi, azt csak a V8-cal próbálták meg. Mivel ehhez nem fejleszthettek új vázat, a 200-as hajtásláncából indultak el, az egyedi V8-as motort az első tengely elé lógatva. Ennél a típusnál nem okozott gondot az elsőkerékhajtás, mert csak quattro kivitelben gyártották. Az ezt követő A8-cal sikerült rendesen megvetnie a lábát az Audinak a két nagy német gyártó mellett harmadikként, itt az ASF volt az újdonság, így maradt a hajtáslánc a régi, csak már voltak olcsó, V6-os motorral és elsőkerékhajtással épített változatok. De ez senkit sem zavart: aki meg akarta mutatni, hogy van pénz lóvéra, az úgyis az erős, összkerekes kivitelekből válogatott, akinek meg csak valami nagy bálna kellett, hogy közlekedjen vele, az nem vágta fel az ereit attól, hogy nem tudta elrúgni a hátulját kanyarban.
Hogy a mostani, MLB-re épülő nagy Audikból miért nincs hátsókerekes változat, azt nem tudom. De arra tudok tippelni, hogy a fent említett modell továbbra is működik: az Audit a vevők leginkébb a quattro-hajtással azonosítják. Akinek azért kell Audi, mert komolyan veszi a márkafilozófiát, az összkerekeset vesz (és azzal is tud piszok gyorsan menni), akinek meg csak közlekedésre kell, az az elöl kaparóssal is tökéletesen elvan.
Nyomd már el magad... Napi szinten kiírod ezt a baromságot. Hogy audi nem luxus. Blablabla mert elöl hajt. Bezzeg a Merci. Bezzeg a BMW. Audi az egy VW. Közös alkatrészeket használ az egész konszern. Mekkora szar az Audi. Nem unod még?
Megkúpolta a 320d-det egy elsőkerekes Audi a múlt héten? Vagy honnan ez a frusztráció?
Mindkeképp megerősítést akarsz, hogy igen igen, Audi nem luxus autó. Sokkal szarabb minta másik két német? Ezt várod mi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!